Honda CB500X (Modellév:2022)

22YM HONDA CB500X

Áttekintés: A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető minikalandmotorja vadonatúj, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villával, dupla első tárcsafékkel, valamint radiálisan rögzített féknyergekkel folytatja pályafutását 2022-ben. A CB kezelhetősége nagyban javult az új, könnyebb, valamint oldalirányban rugalmasabb lengővilla beépítésével, illetve a kezességet fokozza az első villa beállításai alapján újrahangolt központi rugóstag is. Emellett jelentősen könnyebbé vált a CB500X hűtőradiátora és első kereke, míg az üzemanyag-befecskendező áthangolásával még karakteresebb lett az erőforrás. Azt se feledjük, hogy a nagy fényerejű, LED első lámpának és helyzetjelzőnek köszönhetően még könnyebben észrevehető a motor.

1. Bevezetés

A kalandmotorként aposztrofálható CB500X 2013-ban, a meztelen CB500F és az áramvonal-idomos CBR500R testvéreként jelent meg a piacon, afféle crossover modellként egyesítve a Honda motorkerékpárjainak erényeit. Ez egy csekély tömegű, feltűnéstől mentes jármű, ami csendben, hibátlanul végzi a dolgát, és tulajdonképpen bárhol, bármilyen szerepben kiváló teljesítményt nyújt.

A CB500X semmihez nem fogható használati értéke a lelkiismeretes, egyszersmind céltudatos tervezésnek köszönhető, tudniillik a Honda mérnökei olyan könnyen kezelhető, sokoldalú jármű megalkotására törekedtek, mely pörgős, mégis nyomatékos, soros, kéthengeres erőforrás köré épül, emellett futóműve városban, országúton és autópályán is biztos úttartást, továbbá elsőrangú menetkomfortot garantál.

Ebből fakadóan a CB500X urbánus közlekedésre, ingázásra és hétvégi túrázásra is abszolút ideális, s mivel hosszú rugóutakkal vértezték fel, rossz minőségű aszfalton és földutakon is magabiztosan tör előre, miközben kalandmotoros stílusa csak úgy vonzza a tekintetet. A könnyű terepezést a széles, változó keresztmetszetű, elvékonyodó kormány és a felegyenesedett üléspozíció is nagyban megkönnyíti, ráadásul az is komoly előnyt jelent, hogy a modell nyergéből messze belátható a környezet, illetve a forgalom.

Összességében kijelenthető tehát, hogy a CB500X bárkinek eszményi társa lehet, pláne, hogy 2016-ban, az első modellfrissítés alkalmával nagyobb üzemanyagtartállyal, hatékonyabb időjárás-védelemmel, magasabb szélvédővel, LED világítással, szabályozható rugó-előfeszítésű első villával és állítható fékkarral tették vonzóbbá.

A következő, 2019-es fejlesztés során kalandmotoros stílusa kifinomultabbá vált, átrajzolt idomzata pedig még inkább kihangsúlyozta különleges felépítését és arányait. Emellett továbbfejlesztették futóművét és számos apró módosítást hajtottak végre rajta, hogy minden eddiginél többet nyújthasson gazdájának. Sőt, izmosabb és tisztább üzemű is lett a modell, mely 2020-ban már teljesítette az Euro 5 előírásait.

Hogy megőrizze népszerűségét és újabb rajongókat szerezzen a márkának, a CB500X 2022-től 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villával, dupla első tárcsafékkel, átdolgozott első kerékkel és könnyebb lengővillával, valamint vonzóbb fényezésekkel lép színre.

2. Áttekintés

Lényeges változás az előddel szemben, hogy átprogramozták az üzemanyag-befecskendezőt, illetve könnyebb hűtőradiátort szereltek fel. Ezen túlmenően újdonság a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villa, a 296 mm-es tárcsákba harapó, radiálisan rögzített, kétdugattyús Nissin féknyereg, a könnyebb, karcsúbb küllőkkel tagolt felni és a jelentősen átdolgozott lengővilla is. Hogy még nagyobb tapadást érjenek el az első abroncson és több visszajelzés érkezzen a vezetőhöz, a súlypont kissé előrébb került, ezáltal kényelmesebbé vált, egyszersmind könnyebben irányítható lett a CB. Már első ránézésre is szembetűnőek a változások, különösen az új, szebb első kerék és a lényegesen nagyobb első sárvédő.

Csakúgy, mint a 2021-es modellen, fokozatkijelzős, a váltásokra is figyelmeztető LCD-műszeregységről olvashatóak le az adatok. A jobb észlelhetőség érdekében minden lámpatest – beleértve a helyzetjelzőket is – LED, az átdolgozott fényszóró pedig tompított és távolsági módban egyaránt hatékonyabban világítja meg az utat.

A 2022-es CB500X-et az alábbi színekben rendelhetik meg a vásárlók:

Grand Prix Red (piros)

Matt Gunpowder Black Metallic (fekete)

Pearl Organic Green (zöld) – ÚJ