Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Így látja a Toyota kezdő évét a rali világbajnokságban a vállalat elnöke

Posted on 2017.12.08.2017.12.07. By Iroda Távirati

A rendkívüli motorsport hagyományokra visszatekintő Toyota 18 év kihagyás után idén tért vissza a Rali Világbajnokságba (WRC), a Yaris WRC versenygép pedig sikerrel állt helyt debütáló évében: a TOYOTA GAZOO Racing bemutatkozó szezonjában két futamgyőzelemmel az évad végén az abszolút harmadik helyet érte el a konstruktőrök bajnokságában, míg a csapat első számú pilótája, Jari Matti Latvala a negyedik helyen zárta a 2017-es egyéni világbajnokságot.

Az 1993-ban és 1994-ben a Celicával, 1999-ben, visszavonulásakor, 1999-ben pedig a Corollával a Rali Világbajnokságban (WRC) konstruktőri világbajnoki címet nyerő Toyota idén 18 év kihagyás után a Toyota Yaris WRC versenygéppel tért vissza a világ legkeményebbnek tartott versenysorozatába. A japán autógyártó, amely a versenysportokban (a Hosszútávú Világbajnokságtól a Dakarig) elért legendás eredményei mellett számos utcai sportautó ikonnal is gazdagította a teljesítményautózás szerelmeseinek legendáriumát (legyen szó akár a Celicaról, a Supráról, vagy épp a GT86-ról, netalán a Yaris WRC versenygép nemrégiben bemutatott, limitált darabszámú utcai kistestvéréről, a Yaris GRMN-ről), debütáló évében meglepően jól teljesített, így elsőre sikerült felállnia a dobogó harmadik fokára, miután évközben két futamgyőzelmet is bezsebelhetett. A fejlesztés persze nem áll meg, így jövőre még nagyobb lelkesedést és küzdeni akarást várhatunk majd az egyébiránt környezetbarát hibrid modelljeiről és autóinak legendás megbízhatóságáról ismert autógyártó versenyistállójától.

Akio Toyoda, a vállalat világszintű elnöke, egyben tapasztalt versenypilótaként a Toyota WRC csapatának elnöke az alábbiakban foglalja össze véleményét a csapat első évéről.

„Szeretném megköszönni a TOYOTA GAZOO Racing szurkolóinak, hogy lelkesen és töretlenül támogatták idei szereplésünket az FIA rali világbajnokságban. A ’Hajrá! Köszönjük, hogy visszatértetek!’ – hatalmas bátorítást jelentett mindaz, amit a versenyeken hallottunk, hiszen 18 év után ez volt az első WRC évadunk. Amikor áprilisban személyesen részt vettem a Tour de Corsén, a negyedik, franciaországi ralin, teljesen meghatódtam, amikor láttam, hogy a rajongók hangos ’GAZOO!’ kiáltással üdvözölték az előttük elszáguldó Yaris WRC-ket. Ez megerősítette azon meggyőződésemet, hogy a szurkolók a motorsport szíve és lelke. A Toyota azzal a céllal tért vissza a WRC-be, hogy a világ legkülönfélébb útjain autózva és tanulva mind kiválóbb autókat gyárthasson.  Az évad elején Tommi és én azt ígértük, hogy az utolsó futamra az idén elérhető legtökéletesebbre fejlesztjük a Yaris WRC-t. Hogy ezt megvalósíthassák, ő és a csapat többi tagja folyamatosan tanultak, újra és újra próbára tették magukat.  Négyszeres rali világbajnokként Tommi különösen hatékonyan tudta felépíteni az autót és a csapatot, és remekül kommunikált a pilótákkal. Svédországban például azt tanácsolta Latvalának, hogy annak ellenére adjon bele mindent a vasárnapi versenyzárásig, hogy már eleve az első helyen állt. Erre csak ő képes.  Amikor Lappi megszerezte első győzelmét, a Yaris WRC fejlesztésében kulcsszerepet betöltő Hänninen pedig először a dobogóra állhatott, Tommi még a versenyzőknél is szélesebben mosolygott. Emlékszem arra a pillanatra: úgy gondoltam, azért örül ennyire, mert velük együtt, ugyanazzal a csapatszellemmel küzdött az eredményekért. Szeretnék teljes szívemből köszönetet nyilvánítani a csapat összes tagjának, akik olyan keményen dolgoztak Tommi irányítása alatt. Svédországban és Finnországban édes volt a győzelem íze. Ám ezeknél is nagyobb örömet okoztak számomra azok a ralik, ahol bár nem értünk el látványos eredményt, mégis sokat tanultunk, és felismertük, hogy hosszú út áll még előttünk. Az Ausztrál ralin a dobogós helyezésért küzdő Latvala autója az utolsó szakaszon megállt. Ez azt mutatja, hogy van még hova fejlődnünk. Örülök, hogy rendszeresen lehetőségünk nyílik a tanulásra.
Mindaz, amit a WRC-ben tanultunk, nem csak a csapat erőfeszítéseiben csapódik le, de azon kollégáink számára is hasznos visszajelzést ad, akik közúti modelljeinket fejlesztik. Soron következő típusaink fejlesztése során felhasználjuk a Yaris WRC-vel a világ különböző pontjain szerzett tapasztalatainkat. Feltett szándékunk, hogy utunkat folytatva mind jobb autókat gyártsunk. Jövőre új legénységgel kiegészülve térünk vissza, és még jobb eredményekre törekszünk. A tanulás, a mind jobb autók fejlesztése soha véget nem érő folyamat. Ahogy eddig, a továbbiakban is mindent beleadva fogunk versenyezni. Köszönöm az idei évet, a jövőben is számítok támogatásukra!”

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Évente tízezer agresszív utassal találkoznak a légijáratokon
Next Post: A világ összes városának szüksége van hálózatba kapcsolt szolgáltatásokra
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT