Itt az új Honda Civic Type R

A tervek szerint 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe az a vadonatúj és alapjaitól újratervezett Honda Civic Type R, amely a legátütőbb vezetési élményt nyújtja, mind közúton, mind a versenypályákon a hot hatch-kategóriában.
A továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 320 lóerős, 2.0 VTEC TURBO motorral rendelkező autót két féle felszereltséggel kínálják.

Rohan az idő, immáron 25 év telt el az első Honda Type R bemutatása óta. Mindeközben a Type R elnevezés a kiemelkedő teljesítményű, motorsportban szerzett tapasztalatok alapján épített közúti sportautó szinonimájává, egyszersmind a vezetés szerelmeseinek hívószavává vált.

Az évek során a Type R modellek mindig hűek maradtak az eredeti elgondoláshoz, azaz alacsony tömeg, kimagasló teljesítmény, gyors gázreakció, elképesztő úttartás és erős fékrendszer jellemzi őket.

Az újoncra különösen nagy feladat hárul, hiszen ez lesz az első „globális” Type R modell, azaz nem lesz külön japán vagy európai változat, mint a korábbi nemzedékek esetében. Az új Civic Type R kizárólag Európában készül, Angliában, innen exportálják a világ minden tájára.

Mivel az új ötajtós Civic-kel együtt fejlesztették, így az alapmodell minden jó tulajdonságát magáénak tudhatja, beleértve a sportos habitust és a kifinomultságot is. A modell hű maradt a nagy teljesítményű, ferdehátú Hondák örökségéhez, tehát a könnyű vezethetőséghez agresszív formavilág és alacsony légellenállás társul, ami az elsőkerék-hajtású modellekre jellemző.

Az új, „szimpla” lendkerék és az optimalizált, hatfokozatú kéziváltóval 25 százalékkal csökkent a tengelykapcsoló tehetetlenségi nyomatéka, a végáttétel pedig 7 százalékkal rövidebbé vált. A fordulatszám-szabályozóval kiegészített sebességváltó még kifinomultabb működést szavatol, ugyanis mindig a megfelelő fordulatszámra pörgeti a főtengelyt a visszakapcsolások során. Ez élvezetesebbé teszi az autó vezetését és a minőségérzetet is növeli.

A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, illetve, hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.

A fejlett, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés nagy sebességnél és csúszáshatáron vett kanyarokban egyaránt stabillá teszi a modellt. A hátul alkalmazott, vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer a menetkomfortot és a nagy sebességű stabilitást is a legmagasabb színvonalra emeli.

A dupla fogasléces, változó áttételű elektromos szervokormány azonos az alapmodellben alkalmazottal, de az áttételezés optimalizálásának köszönhetően még közvetlenebb és biztosabb érzetet nyújt.

Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.

Hihetetlen menetteljesítményeiről árulkodik, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautójának bizonyult a Nürburgring Nordschleifén – 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe.

A 2017-es Type R vezetője immáron három menetprogram közül választhat, a Sport és a +R mellett ugyanis megjelent a Comfort üzemmód is. Ezek jelentősen eltérő futómű-beállítást, kormány-geometriát és gázreakciókat kínálnak fel a pilótának, aki mindig kedvének, illetve az időjárási és útviszonyoknak megfelelően autózhat. Az előző Type R-hez viszonyítva a szélesebb tartományban állítható húzó- és nyomófokozati csillapítás jelenti a legfőbb különbséget, az új, Comfort névre keresztelt üzemmódban például a jobb menetkomfort és kevésbé gyorsak a kormányreakciók.

A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő.

Az összetett aerodinamikai csomag számos újítást hordoz. A padlólemez-borítás egyenletesebb, az első légfüggöny pedig hatékonyabb lett. Erre tesz rá egy lapáttal a különleges vonalú hátsó tetőél, ami minden helyzetben ideálisan szabályozza a légörvényeket. Mindez felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva igazán nagy sebességnél is.

A vadonatúj Civic kabinja minőség, kényelem és kifinomultság terén is nagyot lépett előre. Az utastér elöl és hátul egyaránt tágasabb, szellősebb lett, a nagy poggyásztér és az innovatív, oldalirányban felcsévélhető csomagtérroló pedig a hot hatch-szegmens legpraktikusabb és legsokoldalúbb modelljévé teszi a Type R-t.

Akárcsak az új, ötajtós Civic-hez, az új Type R-hez is alapáron jár a Honda SENSING csomag, ami a kategória egyik legátfogóbb menetbiztonsági rendszere. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel a vezető még időben észreveheti és elkerülheti a balesetveszélyes helyzeteket.

A Honda SENSING az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:

  • Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer

  • Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer

  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer

  • Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer

  • Sávtartó Asszisztens

  • Adaptív Sebességrögzítő

  • Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer

  • Intelligens Sebességhatároló

  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő

A gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést biztosító Menetstabilizáló Rendszer és az abroncsonokat figyelő Guminyomás-ellenőrző Rendszer szintén szériafelszereltség.

A Honda Civic Type R GT további műszaki csemegéket is felvonultat, ilyen például a Kitolatást Segítő Rendszer, a Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszer, a Garmin navigációval kiegészített Honda CONNECT, a vezeték nélküli telefontöltő*, az 542 wattos, 12 hangszórós audiorendszer, a LED-es ködfényszóró, a kétzónás légkondicionáló és az automatikusan elsötétedő belső tükör.

(*Az arra alkalmas készülékeknél.)

Az új Civic Type R-ek összeszerelése 2017 nyarán kezdődik a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ami a tizedik generációs Civic gyártásának globális központja. Hazánkban októbertől forgalmazzák a Honda hivatalos márkakereskedői, de a Civic Type R már előjegyezhető, az alábbi felszereltséggel és áron:

Modell

Motor

Váltómű

Listaár
regisztrációs adóval

Civic Type R 2.0 VTEC TURBO 6 fokozatú manuális

11 499 000,- HUF

Civic Type R GT 2.0 VTEC TURBO 6 fokozatú manuális

12 399 000,- HUF

Az új Civic Type R-t egyazon program keretein belül fejlesztették, mint a tizedik generációs Honda Civic család többi tagját. Ez volt minden idők legnagyobb, legátfogóbb modellfejlesztési projektje a Honda történetében.