Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Itt az új Honda Civic Type R

Posted on 2017.07.05. By AztaCARom

A tervek szerint 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe az a vadonatúj és alapjaitól újratervezett Honda Civic Type R, amely a legátütőbb vezetési élményt nyújtja, mind közúton, mind a versenypályákon a hot hatch-kategóriában.
A továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 320 lóerős, 2.0 VTEC TURBO motorral rendelkező autót két féle felszereltséggel kínálják.

Rohan az idő, immáron 25 év telt el az első Honda Type R bemutatása óta. Mindeközben a Type R elnevezés a kiemelkedő teljesítményű, motorsportban szerzett tapasztalatok alapján épített közúti sportautó szinonimájává, egyszersmind a vezetés szerelmeseinek hívószavává vált.

Az évek során a Type R modellek mindig hűek maradtak az eredeti elgondoláshoz, azaz alacsony tömeg, kimagasló teljesítmény, gyors gázreakció, elképesztő úttartás és erős fékrendszer jellemzi őket.

Az újoncra különösen nagy feladat hárul, hiszen ez lesz az első „globális” Type R modell, azaz nem lesz külön japán vagy európai változat, mint a korábbi nemzedékek esetében. Az új Civic Type R kizárólag Európában készül, Angliában, innen exportálják a világ minden tájára.

Mivel az új ötajtós Civic-kel együtt fejlesztették, így az alapmodell minden jó tulajdonságát magáénak tudhatja, beleértve a sportos habitust és a kifinomultságot is. A modell hű maradt a nagy teljesítményű, ferdehátú Hondák örökségéhez, tehát a könnyű vezethetőséghez agresszív formavilág és alacsony légellenállás társul, ami az elsőkerék-hajtású modellekre jellemző.

Az új, „szimpla” lendkerék és az optimalizált, hatfokozatú kéziváltóval 25 százalékkal csökkent a tengelykapcsoló tehetetlenségi nyomatéka, a végáttétel pedig 7 százalékkal rövidebbé vált. A fordulatszám-szabályozóval kiegészített sebességváltó még kifinomultabb működést szavatol, ugyanis mindig a megfelelő fordulatszámra pörgeti a főtengelyt a visszakapcsolások során. Ez élvezetesebbé teszi az autó vezetését és a minőségérzetet is növeli.

A kis tömegű, nagy merevségű kocsitest új, innovatív tervezési és gyártási folyamatok révén jött létre, legfőbb ismérve az alacsony súlypont, illetve, hogy olyan szofisztikált futómű alkalmazását tette lehetővé, ami jelentősen fokozza a vezetési élményt és a menetkomfortot.

A fejlett, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés nagy sebességnél és csúszáshatáron vett kanyarokban egyaránt stabillá teszi a modellt. A hátul alkalmazott, vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer a menetkomfortot és a nagy sebességű stabilitást is a legmagasabb színvonalra emeli.

A dupla fogasléces, változó áttételű elektromos szervokormány azonos az alapmodellben alkalmazottal, de az áttételezés optimalizálásának köszönhetően még közvetlenebb és biztosabb érzetet nyújt.

Továbbfejlesztett és kifinomultabbá tett 2.0 VTEC TURBO motorja 320 lóerős csúcsteljesítményt ad le 6500-as percenkénti főtengelyfordulaton, 2500 és 4000 között jelentkező legnagyobb forgatónyomatéka pedig eléri a 400 Nm-t. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is lenyűgöző: 272 km/h. Ezek a kimagasló adatok teszik a kategória legdinamikusabban gyorsuló, egyszersmind legnagyobb végsebességű modelljévé az új Honda Civic Type R-t.

Hihetetlen menetteljesítményeiről árulkodik, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautójának bizonyult a Nürburgring Nordschleifén – 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe.

A 2017-es Type R vezetője immáron három menetprogram közül választhat, a Sport és a +R mellett ugyanis megjelent a Comfort üzemmód is. Ezek jelentősen eltérő futómű-beállítást, kormány-geometriát és gázreakciókat kínálnak fel a pilótának, aki mindig kedvének, illetve az időjárási és útviszonyoknak megfelelően autózhat. Az előző Type R-hez viszonyítva a szélesebb tartományban állítható húzó- és nyomófokozati csillapítás jelenti a legfőbb különbséget, az új, Comfort névre keresztelt üzemmódban például a jobb menetkomfort és kevésbé gyorsak a kormányreakciók.

A céltudatos sziluett sziklaszilárd állásfoglalás a sportos karakter mellett, csak úgy, mint a jelentős méretváltozás, tudniillik az új Civic szélesebb, hosszabb és alacsonyabb elődjeinél. Mindemellett rövid túlnyúlásai és „feszes” vonalai aerodinamikai hatékonyságáról árulkodnak, akárcsak az agresszív orr-rész, a hangsúlyos kerékjárati ív, valamint a markáns első és hátsó légbeömlő.

Az összetett aerodinamikai csomag számos újítást hordoz. A padlólemez-borítás egyenletesebb, az első légfüggöny pedig hatékonyabb lett. Erre tesz rá egy lapáttal a különleges vonalú hátsó tetőél, ami minden helyzetben ideálisan szabályozza a légörvényeket. Mindez felhajtó- és leszorítóerő tökéletes egyensúlyát nyújtja, biztos útfekvést garantálva igazán nagy sebességnél is.

A vadonatúj Civic kabinja minőség, kényelem és kifinomultság terén is nagyot lépett előre. Az utastér elöl és hátul egyaránt tágasabb, szellősebb lett, a nagy poggyásztér és az innovatív, oldalirányban felcsévélhető csomagtérroló pedig a hot hatch-szegmens legpraktikusabb és legsokoldalúbb modelljévé teszi a Type R-t.

Akárcsak az új, ötajtós Civic-hez, az új Type R-hez is alapáron jár a Honda SENSING csomag, ami a kategória egyik legátfogóbb menetbiztonsági rendszere. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel a vezető még időben észreveheti és elkerülheti a balesetveszélyes helyzeteket.

A Honda SENSING az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:

  • Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer

  • Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer

  • Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer

  • Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer

  • Sávtartó Asszisztens

  • Adaptív Sebességrögzítő

  • Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer

  • Intelligens Sebességhatároló

  • Intelligens Adaptív Sebességrögzítő

A gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést biztosító Menetstabilizáló Rendszer és az abroncsonokat figyelő Guminyomás-ellenőrző Rendszer szintén szériafelszereltség.

A Honda Civic Type R GT további műszaki csemegéket is felvonultat, ilyen például a Kitolatást Segítő Rendszer, a Keresztirányú Forgalmat Figyelő Rendszer, a Garmin navigációval kiegészített Honda CONNECT, a vezeték nélküli telefontöltő*, az 542 wattos, 12 hangszórós audiorendszer, a LED-es ködfényszóró, a kétzónás légkondicionáló és az automatikusan elsötétedő belső tükör.

(*Az arra alkalmas készülékeknél.)

Az új Civic Type R-ek összeszerelése 2017 nyarán kezdődik a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ami a tizedik generációs Civic gyártásának globális központja. Hazánkban októbertől forgalmazzák a Honda hivatalos márkakereskedői, de a Civic Type R már előjegyezhető, az alábbi felszereltséggel és áron:

Modell

Motor

Váltómű

Listaár
regisztrációs adóval

Civic Type R2.0 VTEC TURBO6 fokozatú manuális

11 499 000,- HUF

Civic Type R GT2.0 VTEC TURBO6 fokozatú manuális

12 399 000,- HUF

Az új Civic Type R-t egyazon program keretein belül fejlesztették, mint a tizedik generációs Honda Civic család többi tagját. Ez volt minden idők legnagyobb, legátfogóbb modellfejlesztési projektje a Honda történetében.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, bemutató, car, Civic, Civic Type R, Honda, Honda Civic, Honda Civic Type R, jármű, kocsi, premier, Type R

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Három éves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
Next Post: A Mazda MX-5 RF-é a legnagyobb elismerés

Kapcsolódó cikkek

  • #maradjotthon – Szerdától lezárják Normafán a Konkoly-Thege úti murvás parkolót Hírek
  • Tiszta lett a Móricz Zsigmond körtér Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kutyajó hónapzárás Ctrl+C - Ctrl+V
  • Forradalmasíthatja a hidrogén széleskörű felhasználását a Toyota által fejlesztett tároló modul Bemutató
  • Európában továbbra is keresettek a kombik Ctrl+C - Ctrl+V
  • 43 métert repült a fszklp sofőr, de a Camry megmentette Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT