Lenyűgöző dizájn és kategóriaelső használati érték jellemzi a Pumát
A stílusos, sportos és csábító Ford Puma a Ford B-padlólemezére épül, amelynek optimalizált tengely- és nyomtávja kiváló alapot biztosít az ideális SUV-arányok megteremtéséhez.
A Puma mélyre húzott, ereszkedő tetővonala karakteres és azonnal felismerhető sziluettel ruházza fel az autót, elrugaszkodva az ’ék alakú’ crossover-trendtől, sőt egyfajta ’anti-ék’ dizájnt megformálva, amelyben a laposabb övvonal kiegyensúlyozottabb arányokat biztosít. A Ford formatervezői a mérnökökkel együttműködve alkották meg azokat a formákat, amelyek azonnal érzelmeket ébresztenek a szemlélőben, és amelyeknek köszönhetően a Puma nem csupán stílusos, hanem praktikus jármű is, amibe könnyű ki- és beszállni, és tágas, jól kihasználható csomagteret kínál.
A Puma sportos karakterét erősítik a karosszéria oldalán végigfutó látványos vonalak és az erőteljes kerékjárati ívek. A hatásos kialakítású orr-rész ’kenu alakú’ fényszórói magasan, a sárvédők tetején kaptak helyet, alattuk pedig a LED ködfényszórók láthatók; ezeket a tervezők azokba a légbeömlőkbe integrálták, amelyek átvezetik a légáramlatot az első kerekeken, csökkentve a turbulenciát és javítva az aerodinamikát. Azonnal felismerhető hűtőrácsának és jellegzetes fényszóró-kialakításának köszönhetően a Puma orr-része nemcsak kifejezetten áramvonalas, hanem nagyon karakteres látványt is nyújt.
A karosszéria kiegyensúlyozott arányainak szépségét még inkább kihangsúlyozza az A-oszlop “lebegő” kialakítása. Ez a megoldás vizuálisan hátrébb tolja a kabin tömegét, így az autó sziluettje még erőteljesebb és elegánsabb lett.
“Már a kezdetektől olyan autóban gondolkoztunk, ami első pillantásra felismerhető, és sikerült is egy minden eddigi modellünktől látványosan különböző kompakt crossovert alkotnunk,”mondta George Saridakis, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az autó friss látványvilága új fejezetet nyit a Ford dizájn-filozófiájában, a ‘csábító szentély’ megközelítés pedig zseniális és elegáns megoldásokat szült, amelyek egyszerre meglepik és elkényeztetik az utasokat, kielégítve a vásárlók sokrétű igényeit.”
Az új Ford Puma már bevezetésekor is kielégíti a vásárlók egyéni igényeit, hiszen az autó a sportos Puma ST-Line és a stílusos Puma Titanium változatban is megrendelhető lesz.
A Puma Titanium kivitel egyedi Pearl Gray fényezésű 18 colos könnyűfém keréktárcsákat kap, és krómozott elemek díszítik a hűtőrácsot, az oldalsó légterelő szoknyákat és a ködfényszórókat. A hátsó diffúzor és az alsó védőlemez metálszürke, az ablakkeretek pedig magas fényű fekete fényezéssel készülnek. A Puma Titanium utasai elgyönyörködhetnek a bőrhatású kormánykerék látványában, akárcsak a műszeregység és a műszerfal fahatású betétjeinek és az ajtóburkolatok különleges szövetének szépségében.
A Ford Performance autóinak stílusát idéző Puma ST-Line alapáron 17 colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, a sportfutóműben pedig speciális hangolású rugók és lengéscsillapítók vannak. Az ST-Line matt fekete hűtőrácsát fényes fekete keret öleli körül, ahogy a ködfényszórók peremét és az opcióként rendelhető nagyobb, funkcionális tetőlégterelőt is ragyogó fényezés díszíti.
Az ST-Line kivitel látványos sárvédőelemei a légfüggöny beömlőihez irányítják a levegőt. A Puma ST-Line utasterében lapos alsó karimájú kormánykereket találunk, valamint látványos vörös varrással díszített kárpitokat, amelyek részlegesen bőrből is készülhetnek. A modellváltozat sportos karakterét alumínium pedálsor és sebességváltó, valamint fekete tetőkárpitozás hangsúlyozza ki.
Az autó 11 élénk külső fényezéssel rendelhető meg, Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Luxe Yellow, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic és Metropolis White színekben.
A Puma lenyűgöző stílusához szinte példátlan praktikum társul; ennek egyik legfontosabb eleme a mindennapos pakolási problémákra gyakorlatias megoldásokat kínáló, innovatív kialakítású csomagtér, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet.
A rugalmasan alakítható csomagtartóban – a második üléssort síkba döntve – kényelmesen elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz.
A praktikus rakodási lehetőségek nemcsak kielégítik, hanem túl is szárnyalják a vásárlók elvárásait, hiszen a Ford MegaBox mély és sokoldalúan használható teret kínál, amelybe két golftáska is beleállítható.
A 80 literes, 763 mm széles, 752 mm hosszú és 305 mm mély rekeszben kiválóan elhelyezhetők akár 115 cm magas dolgok is (például szobanövények), ha állítva rakják be őket. Ha pedig lezárják a fedelét, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos sportruházat vagy a sáros gumicsizmák szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt, és alul leengedő dugóval kiegészített Ford MegaBox vízzel is könnyen tisztítható.
Szintén praktikus megoldás, hogy a Puma csomagterének padlója akár egy kézzel is egyszerűen beállítható három különböző pozícióba, hogy a hátsó traktus tökéletesen igazodjon a pillanatnyi igényekhez:
- A legalsó pozícióba állítva maximális a csomagtér, miközben a Ford MegaBox rejtve marad
- A felső helyzetbe állítva a lenti padlófelület egy szintbe kerül a síkba döntött hátsó ülésekkel
- A csomagtérből kiemelve a padló függőlegesen rögzíthető a második sor üléstámlájának hátuljához, és ilyenkor teljes egészében kihasználható a 456 literes tér
A 100 százalékban újrahasznosított papírból, vízbázisú ragasztó felhasználásával készült állítható csomagtérpadló strapabírását és szilárdságát ugyanaz a méhsejt-konstrukció biztosítja, mint a repülőgépeknél és szupersportkocsiknál alkalmazott hatszögletű cellaszerkezet.
A ki- és bepakolást még inkább megkönnyíti, hogy a Ford a szegmensben most először kínál kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót. Az autós így akkor is hozzáfér a csomagtérhez, ha mindkét karja tele van csomagokkal, gyerekekkel vagy sportfelszereléssel, hiszen a nyitáshoz elég, ha meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt.
Ráadásul mindezt egy innovatív kalaptartó is kiegészíti, ami megoldást kínál azokra a helyzetekre, amikor az autós ki- vagy berakodik a csomagtérbe, vagy nagyméretű tárgyakat szállít. A csomagtérajtóhoz rögzített kalaptartó együtt mozog az ajtóval, így nincs szükség oldalsó támasztékra, vagyis akadálytalanul hozzá lehet férni a rakodótérhez. A rugalmas kalaptartó egyszerűen rásimul a terjedelmesebb csomagok tetejére.
“A fejlesztés során arra törekedtünk, hogy minden eddiginél praktikusabb autót tervezzünk – méghozzá kompakt méretekben,” mondta Norbert Steffens, a Puma programvezető főmérnöke. “A Puma egyedi Ford MegaBox megoldása és csomagtérpadlója jó példa arra az innovatív szemléletre, amivel a stílus csorbítása nélkül is rugalmasan alakíthatóvá formáltuk a csomagteret.”