Lexus RX hajtásláncok és teljesítmény

DIRECT4

Az erőátvitelt a DIRECT4, egy exkluzív, új Lexus hajtási technológia vezérli, amely az új RZ 450e akkumulátoros elektromos SUV modellben is megtalálható.

Ez az intelligens összkerékhajtási rendszer külön villanymotort és invertert használ, hogy körülmények között folyamatosan egyensúlyban tartsa a teljesítményt és a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Automatikusan és gördülékenyen állítja be a két tengely közötti erőelosztást – gyorsabban és pontosabban, mint amelyre a legjobb mechanikus rendszer képes lenne.

A DIRECT4 a közvetlenebb kapcsolat érzését teremti az út és a kormánykerék között, valamint jobb kezelhetőséget, stabilitást és menetdinamikát biztosít nagy sebességnél. Az RX 500h szempontjából kifejezetten fontos, hogy a karosszéria mozgásának szabályozásával az azonnali nyomaték segít növelni a menetkényelmet is.

Előnyeit különböző helyzetekben is meg lehet tapasztalni: –

  • Elindulás – a hatjóerő biztonságosan eljut mind a négy kerékhez
  • Egyenesfutás – a jármű minden körülmények között stabil marad
  • Kanyarba való belépés – az irányváltoztatások finoman kivitelezhetők
  • Kanyarodás – a kormányzás kiváló visszajelzésekkel szolgál
  • Kanyarból való kigyorsítás – a vezető könnyedén tartani tudja a kijelölt nyomvonalat
  • Kanyarból való kilépés – magabiztos, közvetlen gyorsulás

A forgatónyomaték első/hátsó eloszlását az ideális teljesítmény elérése érdekében állítja be a rendszer. A nyomatkelosztás az első és a hátsó tengely között 100:0 és 20:80 arányok között állítható, méghozzá az adott körülmények függvényében. Gyorsításkor és egyenesben a rendszer 60:40 és 40:60 között szabályozza az arányt, ezzel megakadályozva a karosszéria billegését és közvetlen gyorsulásérzetet adva. Kanyarodáskor a rendszer olyan információkat használ fel, mint a jármű sebessége és a kormányzási szög, hogy meghatározza a hajtóerő eloszlását és biztonságos vezethetőséget biztosítson. A hajtóerő a kanyar elején az első tengely felé tolódik (70:30 és 50:50 között), majd a kanyarból való kilépéskor hátrafelé (50:50 és 20:80 között) tolódik az erő, így jó tapadást és stabilitást biztosítva.

RX 450h+: az első plug-in hibrid RX

  • 22,5 literes plug-in hibrid elektromos hajtáslánc
  • Teljesítmény: 309 lóerő / 227 kW
  • 0-100 km/óra: 6,5 mp*
  • CO2: 24-26 g/km*
  • Üzemanyag-fogyasztás: 1,1-1,2 l/100 km *

Az RX 450h+ modellben szerepet kapó plug-in hibrid rendszer megegyezik a korábban a vadonatúj Lexus NX-ben nagy sikerrel debütált hajtáslánccal.

Az egység egy négyhengeres, Atkinson-ciklusú, 2,5 literes hibrid motorral és egy külső forrásból tölthető 18,1 kWh-s lítium-ion akkumulátorból áll. Egy további elektromotor a hátsó tengelyen biztosítja a Lexus E-Four állandó összkerékhajtást is.

Bár hasonló teljesítményt nyújt, mint a kifutó RX 450h, nagyobb nyomatékot és jobb gyorsulást biztosít a plug-in hibrid rendszer. Az összteljesítmény 309 lóerő, ami az előzetes adatok alapján 6,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tesz lehetővé.

Az akkumulátor mérete és kapacitása, valamint a Lexus elektrifikációs know-how-ja jelentősen alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményez. A Lexus által megcélzott széndioxid-kibocsátás (WLTP kombinált ciklus) 26 g/km alatt van, az üzemanyag-fogyasztás pedig kevesebb, mint 1,2 l/100 km. A tisztán elektromos hatótávolság több mint 65 kilométer, és akár 130 km/órás sebességgel is képes kizárólag elektromos üzemben haladni az autó.

A Lexus plug-in hibrid rendszere olyan egyedi előnyöket kínál, amely különbséget jelent az RX 450h+ javára a riválisokkal szemben. Amikor az akkumulátor lemerül, a jármű zökkenőmentesen vált öntöltő hibrid üzemmódra, amivel továbbra is alacsony károsanyag-kibocsátással és üzemanyag-fogyasztással tud üzemelni. Ebben különbözik a Lexus rendszere a legtöbb más gyártóétól, amelyeknél a hajtáslánc elsődlegesen a belső égésű erőforrást használja.

A Lexus várakozásai szerint az RX 450h+ lesz a legnépszerűbb RX-modell, hiszen ez a verzió logikus váltás lehet sok jelenlegi RX 450h tulajdonos számára, ebből következően pedig a legkelendőbb RX verzió lehet Nyugat- és Közép-Európában.

A hibrid rendszer vezetési üzemmódjai

A tisztán elektromos üzemmód van alapértelmezettként beállítva: az autó egészen addig elektromosan közlekedik, amíg a hatótávolsága engedi, függetlenül attól, hogy a vezető milyen erősen gyorsít. A lítium-ion akkumulátornak és az erősebb elektromotoroknak köszönhetően a működés így is könnyed, mégis kifinomult.

A vezető választhatja az Auto EV/HV üzemmódot is, amely automatikusan beindítja a hibrid belső égésű erőforrást, amikor extra erőre van szükség, majd amint ez az igény már nem áll fenn, azonnal visszavált tisztán elektromos működésre. Rendelkezésre áll a HV üzemmód is a hatékony működés maximalizálása érdekében. Ez automatikusan fenntartja az akkumulátor töltöttségi szintjét.

A „Battery charging”, azaz akkumulátor töltés üzemmód beindítja a belső égésű erőforrás, hogy növelje az akkumulátor töltöttségi szintjét, hogy amikor szükség van a tisztán elektromos működésre – például egy alacsony, vagy zéró kibocsátású zónába való belépéshez –, akkor megfelelő hatótáv álljon rendelkezésre.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!