Lexus RX hajtásláncok és teljesítmény
Szekvenciális Shiftmatic sebességváltó
A vezető a váltókarral az „S” állást kiválasztva a váltófülekkel is irányíthatja a Shiftmatic sebességváltót. Ennek segítségével hat fokozatban állíthatjuk a motorfék erősségét, ezzel hasonló érzetet keltve, mint a kézi váltóval történő váltás során. Az alacsony váltási tartomány lehetővé teszi a magas motorfordulatszám szabályozását a jó gázreakció érdekében, növelve ezzel a vezetési élményt.
Hibrid rendszerelemek
A plug-in hibrid rendszer egy új transaxle egységet kapott kapott, amely biztosítja a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság közötti kiváló egyensúlyt. A hátsó transaxle egység beépítése az E-Four összkerékhajtási rendszerrel növeli a vezető önbizalmát, és stabil teljesítményt biztosít a mindennapi vezetés során.
Az első transaxle a többtengelyes kialakításnak köszönhetően egy kompakt egység, amely az elektromos motort/generátorokat egymás mellett helyezi el, nem pedig egy vonalban. A hátsó transaxle háromtengelyes, kétfokozatú redukciós rendszert kapott, amely csökkenti a tömeget és az üzemi veszteségeket. A hajtóművet úgy tervezték, hogy csendesebb legyen, és jó rugalmassági és gyorsulási képességeket nyújtson alacsony súrlódású, csúszós útfelületeken.
A teljesítményvezérlő egység (PCU) szintén új, és úgy tervezték, hogy kezelni tudja a PHEV rendszer nagyobb teljesítményét, miközben továbbra is támogatja a hatékony üzemanyag-fogyasztást. Ugyanúgy van beszerelve, mint az RX 350h öntöltő hibrid rendszerében, és csak kicsivel nagyobb a mérete. Tartalmaz egy boost konvertert, míg a DC/DC átalakítót a hátsó ülés alá helyezték át.
Az új, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátor kompakt méretekkel rendelkezik, és az utastér padlója alatt helyezkedik el, így elkerülve azt, hogy helyet vegyen el az utasoktól vagy a csomagoktól. Megbízhatósága és nagy teljesítménye – amelyeket a Lexus akkumulátortechnológia terén szerzett sokéves tapasztalata biztosít – központi szerepet játszik az autó jó tisztán elektromos hatótávolságában. A boost konverter használata növeli a feszültséget, így a hibrid rendszer több energiát tud felvenni az akkumulátorból.
Az RX 450h+ 6,6 kWh fedélzeti töltővel van felszerelve. 230 V/32 A-es csatlakozással az akkumulátor teljes újratöltése körülbelül 2,5 órát vesz igénybe.
RX 350h: hatékony negyedik generációs öntöltő hibrid
- 2,5 literes, öntöltő hibrid motor
- Teljesítmény: 250 lóerő / 184 kW
- 0-100 km/h: 7,9 mp*
- CO2: 142-149 g/km*
- Üzemanyag-fogyasztás: 6,3-6,6 l/100 km *
Az új RX 350h változat karakterisztikáját a negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszer fokozottabb kifinomultsága és hatékonysága határozza meg. A 2,5 literes benzines hajtáslánc 250 lóerőt és 7,9 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tud felmutatni, így teljesítménye összehasonlítható a jelenlegi RX 450h modellel, ugyanakkor alacsonyabb károsanyag-kibocsátással rendelkezik.
Ez a verzió ugyanazokat az előnyöket élvezi, mint az RX 450h+ beleértve az új hibrid transaxle egységet, ami kompaktabb felépítést, alacsonyabb tömeget (körülbelül 22 százalékkal könnyebb), csökkentett súrlódási veszteséget és kisebb (körülbelül 9 százalékkal), valamint hatékonyabb PCU-t kapott. Ez a változat az alapfelszereltség részeként megkapta az e-Four elektromos összkerékhajtási rendszert.
Az RX 350h erős alternatívát kínál a kis lökettérfogatú motorokkal szerelt versenytársakkal szemben, és ideális azon ügyfelek számára, akik a kényelmet és a hatékonyságot tartják fontosnak.
Akkumulátortechnológia
Az RX 500h modellhez hasonlóan az RX 350h is új, alacsony ellenállású nikkel-metál-hidrid (Ni-MH) akkumulátort kapott, amelyet úgy terveztek, hogy jó vezethetőséget, nagy teljesítményt és alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosítson. Az előző RX 450h akkumulátorához képest kevesebb cellát tartalmaz (216 vs 240), de egyenértékű teljesítményt nyújt. Ezek az autó hátsó ülése alá helyezve, egy kompaktabb, integrált egységben vannak elrendezve, felváltva a korábbi háromrészes egységet.
RX 350
- 2,4 literes turbós benzinmotor 8-sebességes automata váltóval
- Teljesítmény: 279 lóerő/205 kW
- Nyomaték: 430 Nm
- 0-100 km/h: 7.6 sec *
- CO2: 197 g/km *
- Üzemanyag-fogyasztás: 8,8 l/100 km *
A kizárólag Kelet-Európában kínált új RX 350 változatot egy 2,4 literes turbófeltöltős, négyhengeres benzinmotor hajtja, amely 279 lóerőt (bizonyos piacokon 249 lóerőt) és 430 Nm nyomatékot biztosít, ami lényegesen nagyobb teljesítményt jelent, mint korábban. Ereje a rövidebb áttételű Direct Shift nyolcfokozatú automata sebességváltó gyors reakciójával párosul.
A vadonatúj, elektronikusan vezérelt, állandó összkerékhajtási rendszer biztosítja a hatékony erőátvitelt rossz tapadású utakon, például kavicsos felületeken. A nyomaték elosztása az első és a hátsó tengely között 75:25 és 50:50 között állítható a körülményeknek megfelelően.