Már több mint négyszázezer darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijainak globális értékesítési mutatója idén májusban 9,8 százalékkal nőtt, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport sikertörténete újabb mérföldkövéhez érkezett.

Pozitív eladási mutatókkal zárta az idei májust a BMW Group, amelynek globális értékesítési hálózata az esztendő ötödik hónapjában 3,2 százalékkal több, szám szerint 210 563 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A müncheni központú vállalatcsoport 2019-es értékesítési mutatója ezzel 1 012 093 darab új modellre nőtt, amely az előző év tükrében 0,8 százalékos abszolút fejlődést jelent. A BMW Group mindezt a világ számos piacán jelenlévő gazdasági nehézségek ellenére érte el.

„Eme pozitív értékesítési eredménnyel egyértelműen érezzük folyamatos modellújítási és –fejlesztési hullámunk hatását. Globális értékesítési hálózatunk májusban ismét a piaci átlag fölött teljesített, amelynek köszönhetően még nagyobb piaci részesedést élvezhetünk” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Különös öröm számunkra a BMW X modellcsalád kitörő értékesítési fejlődése, amelyet csak idén májusban több mint 30 százalékon regisztráltunk. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt ugyancsak a megszokott növekedési mértéken felül teljesített, a tavaly májusban gazdára talált mennyiséget több mint 40 százalékkal fokozva. Ez utóbbi nagymértékben hozzásegített minket ahhoz, hogy már idén májusban átadhassuk ügyfeleinknek a négyszázezredik hálózatról tölthető modellünket” – tette hozzá Pieter Nota.

BMW márka globális eladási mutatója 4,6 százalékkal gyarapodott májusban és végül 181 888 darabon állt meg. A bajor prémiumgyártó egész éves teljesítménye ezzel 872 367 darabra nőtt, amely 1,6 százalékos abszolút fejlődést jelent. A paletta legnépszerűbb tagjainak a BMW X modellcsalád vadonatúj vagy továbbfejlesztett képviselői bizonyultak: a BMW X2 iránt 33,1 százalékkal, a BMW X3 iránt 88,4 százalékkal, a BMW X4 iránt 92,5 százalékkal, míg a BMW X5 iránt 10,2 százalékkal nagyobb ügyfélérdeklődés mutatkozott májusban. Mindez azt jelenti, hogy az idei esztendő ötödik hónapjában a BMW X modellek a márka abszolút értékesítésének 45,3 százalékát adták, amely szám szerint 82 425 darab, egyúttal a tavalyi májushoz képest 30,3 százalékkal több új autó.

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2013 novemberében útnak indított értékesítési sikertörténetének kezdete óta a BMW Group hálózatról tölthető modelljeiből világszerte 406 756 darab talált gazdára. Világpremierje után öt és fél évvel az ikonikus modellt övező ügyfélérdeklődések újabb és újabb magaslatokat hódítanak meg, idén májusban több mint 40 százalékkal múlva felül az egy évvel ezelőtti mutatót. Az alacsony károsanyag-kibocsátású modellek egyre nagyobb népszerűségével párhuzamosan idén májusban 9,8 százalékkal emelkedett a BMW Group hálózatról tölthető modelljeinek globális értékesítési mutatója: a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 225xe iPerformance Active Tourer (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,3 – 2,5 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,4 – 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 52 – 57 gramm / km) eladásai idén májusban megnégyszereződtek, a hálózatról tölthető BMW 530e iPerformance modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,2 liter / 100 km; kombináltenergiafogyasztás: 13,3 – 13,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 49 gramm / km) pedig 40,4 százalékkal nagyobb érdeklődés övezte. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,4 – 2,5 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,4 – 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 55 – 56 gramm / km) ugyancsak a tavaly májusi eladási mutató háromszorosát teljesítette az idei év ötödik hónapjában. A következő esztendő végéig a BMW Group tíz vadonatúj vagy továbbfejlesztett, hálózatról tölthető újdonságról rántja le a leplet, a vállalatcsoport tervei szerint pedig az idei év végére a világ útjain guruló tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW és MINI modellek száma a félmilliót is átlépi.

A hosszú távon is nyereséges működésre koncentráló márkastratégiára és a rendkívül kiélezett piaci versenyre való tekintettel a MINI globális eladásai idén májusban némileg a tavalyi esztendő ötödik havi teljesítménye alatt zártak. A brit prémiumgyártó világszerte 5,1 százalékkal kevesebb, összesen 28 255 darab új autót értékesített 2019 ötödik hónapjában, amellyel a január és május között eladott modellek száma 137 698 darabra nőtt – ez kereken 4 százalékkal múlja alul a tavalyi esztendő első öt hónapjában regisztrált értéket. Tekintve, hogy egy előre betervezett üzemfejlesztési munkafolyamat miatt áprilisban a MINI oxfordi gyárában négy héten át szünetelt a termelés, az új MINI modellek elérhetősége májusban több piacon is korlátozottá vált. A brit prémiumgyártó gőzerővel készül a 2019 második felében debütáló, tisztán elektromos meghajtású MINI modell érkezésére és intenzív sorozatgyártására.

A BMW Motorrad eladási mutatója továbbra is intenzív növekedést produkál, amely egész éves viszonylatban már 7,1 százalékos fejlődésben érhető tetten. 2019 ötödik hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziója világszerte 17 944 darab új robogót és motorkerékpárt értékesített, amely a tavaly májusi eredmény tükrében 5,2 százalékos fejlődés és amellyel a BMW Motorrad egész éves eladásai 74 958 darabra nőttek.