Mennyi hely kell a városban a kerékpározáshoz, a gyalogláshoz és az autózáshoz
Az európai mobilitási héten a bécsiek összehasonlították, mennyi hely kell a városban a kerékpározáshoz, a gyalogláshoz és az autózáshoz. Az eredmény: az autók az utak több mint kétharmadát foglalják el. A város továbbra is a klímabarát közlekedés előmozdítására törekszik.
Bécsben az összes megtett út háromnegyedét klímabarát közlekedési módokon, kerékpárral, gyalog, vagy közösségi közlekedési eszközökkel teszik meg, mindössze kicsivel több, mint a negyedét adja az autósforgalom. A személyautók ennek ellenére – a parkoló járműveket is beleértve – sokkal több helyet foglalnak a közutakon és köztereken. A bicikliutak az útfelületeknek mindössze egy századrészét, az autóutak az összesnek a kétharmadát veszik igénybe – derült ki a Bécsi Mobilitási Ügynökség jelentéséből. A Mobilitätsagentur azonos számú résztvevő segítségével modellezte a különféle közlekedési eszközök által elfoglalt hely nagyságát. Erre a szeptember 16–22. között zajló európai mobilitási héten került sor. A ma záruló héten európai városok, politikusok, vállalatok és civil szervezetek hívták fel a figyelmet a környezetbarát mobilitás fontosságára.
Birgit Hebein, bécsi polgármester-helyettes és klímavédelmi városi tanácsnok elmondta: az utak igazságtalanul vannak elosztva az osztrák fővárosban. A mobilitási akció világosan megmutatta, hogy ennek ellensúlyozására a klímabarát közlekedés előmozdítása a jó megoldás. Bécs 2019-ben kidolgozott okosváros-stratégiájának egyik célja is pont az, hogy a forgalmi és a közterületek igazságosan legyenek megosztva a közlekedők között.
A többségében az autók által elfoglalt utakat, különös tekintettel a parkolóhelyekre, a városi lakosság igényeihez kell igazítani, mert ez az emberek és a környezet számára is előnyös.
Az okosváros-koncepció kényelmes, biztonságos, akadálytalan és megfizethető mobilitást tesz lehetővé mindenki számára – autó nélkül is.