Mindennapi elektromos vezetés – Passat plug-in hibrid, újragondolva

eHybrid. A Volkswagen alaposan áttervezte az eHybrid modellt hatékonyabb és nagyobb akkumulátorral (nettó 19,7 kWh), nagyobb töltési kapacitással (akár 50 kW), csúcstechnológiás turbófeltöltős benzinmotorral (1,5 TSI evo2 motor) – először a plug-in hibrid modellek – és egy új hibrid stratégia. Ezen intézkedések összegének köszönhetően a vadonatúj, körülbelül 100 km-es elektromos hatótávolságú Passat Variant eHybrid a mindennapi vezetés során teljesen elektromos autóvá válik. Ugyanakkor hosszabb utakon vagy céges autóként is képes több mint 900 km-es kombinált hatótávolságot elérni, amivel nagy napi távolságokat tesznek meg (mindkét tartomány előrejelzési érték). A plug-in hibrid hajtáselemek részletes áttekintése:

1.5 TSI evo2. A plug-in hibrid hajtás két hajtásmodulból áll: az elektromos hajtómotorból és a turbófeltöltős benzinmotorból. A korábbi 1.4 TSI helyébe az 1.5 TSI evo2 lép. Az evo2-t számos high-tech funkció jellemzi. Ezek közé tartozik a TSI-evo égési folyamat és a változó turbina geometriájú (VTG) turbófeltöltő. A TSI Miller égési folyamat és a VTG turbófeltöltő kombinációja egyedülálló műszaki értékesítési pontot jelent a nagy teljesítményű benzinmotorok területén.

A Miller-ciklus növeli a hatékonyságot. Az első 1.5 TSI evo-ból már ismert TSI evo égési folyamatot a TSI evo2 generációja is alkalmazza. Az égéstér hűtésének optimalizálása mellett itt a VTG turbófeltöltés és a Miller-ciklus (a szívószelepek korai zárása nagy kompresszió mellett) szimbiózisa a döntő tényező. Ennek az égési folyamatnak köszönhetően az 1.5 TSI evo2 nagyon magas hatásfokkal működik. Ez minimálisra csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. További műszaki paraméterek közé tartozik a nagynyomású befecskendezés 350 bar nyomásig, a plazma bevonatú hengerbetétek (alacsonyabb belső súrlódás) és a dugattyúk öntött hűtőcsatornákkal (az égés optimalizálása).

Elektromos hajtómotor plusz hatfokozatú DSG. A Volkswagen továbbfejlesztett hibrid sebességváltót használ az új Passat eHybridben: a DQ400e evo-ban. A HEM80evo jelzésű elektromos hajtómotort ebbe a speciális hatfokozatú DSG-be integrálták. Az elektromos hajtómotor az új DQ400e evo-val együtt kompakt egységet alkot.

19,7 kWh nagyfeszültségű akkumulátor. Az új Passat eHybrid körülbelül 100 km-es elektromos WLTP hatótávolságot tesz lehetővé. Korábban legfeljebb 57 km volt. A hatótávolság jelentős növekedését az új nagyfeszültségű akkumulátornak köszönhetjük. Nettó energiatartalma 10,6-ról 19,7 kWh-ra nő a korábbi változatokhoz képest (bruttó: 13-25,7 kWh). Az akkumulátor új cellás technológiával rendelkezik a 96 modulhoz és a külső folyadékhűtéshez. Mivel a lítium-ion akkumulátor is a hátsó tengely előtt van elhelyezve, az elöl szerelt hajtással (villanymotor, DSG, TSI) való kölcsönhatás kiegyensúlyozott súlyeloszlást eredményez.


Exkluzív Volkswagen podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!





Töltés 50 kW-ig Az akkumulátor és az elektromos hajtómotor közötti teljesítményáramlást új teljesítményelektronika szabályozza. Ez az akkumulátor egyenáramát (AC) váltóárammá (DC) alakítja át az elektromos hajtómotor számára. Ezenkívül egy DC/DC átalakító látja el a 12 V-os elektromos rendszert. Az új töltő azt jelenti, hogy 3,6 kW helyett akár 11 kW-tal is lehet tölteni a váltakozó áramú töltőpontokon, például fali dobozon. Ezzel a lemerült akkumulátor 2 óra 45 perc alatt újra 100 százalékra töltődik. A plug-in hibrid hajtások most először tölthetők egyenáramú gyorstöltő állomásokon 50 kW-ig. Ebben az esetben egy 10 százalékos töltöttségi szinttel rendelkező akkumulátor körülbelül 23 perc alatt újra 80 százalékra töltődik. Az akkumulátor töltöttségi szintje immár öt választható szinten tartható, miközben a jármű mozgásban van – például annak érdekében, hogy elektromosan áthaladjon egy alacsony károsanyag-kibocsátású zónán a célállomáson.

Itt a 9. Passat kombi