Az új Honda NC750X stílusa és felszereltsége

2021 HONDA NC750X
  • Markánsabb vonalakkal rajzolt, agresszív, minimalista stílusban fogant idomzat
  • Új, LED lámpatestek és folyadékkristályos műszeregység
  • Átformált, hatékonyabb időjárás-védelmet nyújtó szélvédő
  • A megnövelt befogadóképességű, 23 literes tárolórekeszbe egy teljes értékű, kalandmotoros bukósisak is befér

A műszaki alapokhoz hasonlóan a NC750X formavilágát is modernebbé tették a hondások. Átrajzolták, illetve vékonyabbá tették például az alsó és a felső műanyag elemeket, valamint új, LED-es fényszórókkal és látványos nappali menetfényekkel varázsolták még szebbé és egyedibbé a fejidomot.

Utóbbira új, hatékonyabb szél-, illetve időjárás-védelmet nyújtó plexi került, még nagyobb kényelemben róhatja tehát a kilométereket a karcsú, komfortos nyeregben helyet foglaló pilóta és utasa. Stíluselem a különleges megjelenésű kipufogódob is, akárcsak a LED-es hátsó lámpa és irányjelző-garnitúra, a legnagyobb figyelmet mégis a poggyásztér érdemli. Mint ismeretes, szemben a hagyományos konstrukcióval, az NC750X üzemanyagtartálya az ülés alá költözött, helyét pedig jókora tárolórekesz vette át, melynek űrtartalma a 2021-es modellévre 1 literrel nőtt, azaz immáron 23 liter. Így napellenzős, kalandmotoros sisakok is beférnek, ráadásul az átalakításnak hála további 1 kg-mal csökkent a motor tömege. A rekesz fedelének külső felére – tanktáska rögzítésére is használható – sínek kerültek, míg belülre négy kampót szereltek, amelyekbe például a csomagrögzítő háló akasztható a csomagok rendezése során, maximálisan kihasználva a rendelkezésre álló helyet.

Szintén a 2021-es modellév hozadéka a tárolórekesz bal felső sarkában elhelyezett USB-C töltőaljzat és az új, színes műszeregység. A folyadékkristályos kijelző egyebek mellett a menetüzemmód kiválasztására is lehetőséget ad, az utasításokat a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal adhatja ki a vezető.

A nagyobb menetbiztonság érdekében ezentúl az Automatikus Vészvillogó (ESS) is szériatartozék. A funkció 53 km/óra felett aktiválódik, s akkor kezdi – a többi közlekedő figyelmeztetése végett – szabályos időközönként fel-le kapcsolgatni az izzókat, ha legalább 6,0 m/s2-es lassulást érzékel. Bekapcsolt ABS, valamint nedves útburkolat esetén a határérték jóval alacsonyabb, mindössze 2,5 m/s2.

Az automatikus vészvillogás mellett ezentúl automatikus kikapcsolásra is képesek az irányjelzők, s nem egyszerű „időkapcsoló” vezérli a rendszert, hanem összetett elektronika, ami az első és a hátsó kerék fordulatszáma alapján kalkulálja ki, hogy mikor fejezze be a villogást.

Honda Ignition Security System (HISS) névre keresztelt indításgátló részeként laponmart slusszkulccsal vehetik át NC750X-üket a vásárlók. Ennek fejében speciális ID-chipet helyeztek a mérnökök, ami a motor indításához szükséges kódot hordozza. Ha ez nem stimmel, a motorvezérlő egység (ECU) nem engedi életre kelteni az erőforrást.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/11/10/het-teljesen-megujult-motorkerekpar-erkezik-a-honda-2021-es-kinalataba/