Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up
Technológia
Motor
Az autóban a korábban már bevált, 1,9 literes RZ4E erőforrás továbbfejlesztett változata dolgozik. Egyebek mellett a 250 MPa-ra növelt befecskendezési nyomás, az elektronikusan vezérelt, változó geometriájú turbófeltöltő, a dugattyúk hőszigetelő bevonata, a kettős ferde fogazású fogaskerekekkel szerelt vezérmű mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a motor magas teljesítményét csekély zajszint mellett alacsony üzemanyag-fogyasztással társítsa.
Hajtáslánc
A kézi kapcsolású sebességváltó a felhúzható, gyűrűs határolóval szerelt váltókarnak köszönhetően könnyebben kapcsolható hátramenetbe. A váltókar, fokozatok közötti, rövidebb kapcsolási útja magával ragadó vezetési élményt nyújt.
Ami az automata sebességváltót illeti; az itt elvégzett módosítások eredményeként a közvetlenebb gázreakció és a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás emelendő ki.
Az új, egy darabból álló alumínium kardántengely jelentős tömegcsökkenést eredményez. Az új D-MAX elektromágneses működtetésű hátsó differenciálzárat is kapott.
A módosított összkerékhajtás-rendszer hatékonyabban juttatja a kerekekhez a vonóerőt: a korábbinál gyorsabban kapcsolhatunk a két- és az összkerékhajtás, illetve a normál és felező-fokozat között.
Felfüggesztés
Nagy hasmagasság biztosításával, az első futómű megváltozott kialakítása a rugózási komfort mellett még stabilabbá teszi a gépkocsi egyenesfutását. Ehhez jelentős mértékben járul hozzá a szintén módosított hátsó futómű is, köszönhetően a szélesebb nyomtávnak és a hátsó lengéscsillapítók újragondolt pozíciójának.
Kormánymű
A kormányzási tulajdonságok is javultak, köszönhetően annak, hogy megnőtt az első kerekek kormányzási szöge, mely mindössze 12,5 méteres fordulókört eredményez. Az új D-MAX modellben alkalmazott elektromos szervókormány jelentősen csökkenti a kormányzás erőszükségletét és megnyitja az utat a fejlett vezetéstámogató rendszerek alkalmazása előtt is.
A kormánykerék helyzete négy irányban állítható, így testalkattól függetlenül könnyű beállítani a komfortos vezetéshez szükséges ideális testhelyzetet.
Fékek
Az új D-MAX nagyobb első féktárcsái, a szélesebb hátsó fékpofák, valamint a módosított fékrásegítés révén javult a fékezési teljesítmény is.
Vázszerkezet
A megnövelt keresztmetszetű alvázkeret-hossztartók, az optimalizált pontokon beépített kereszttartók, valamint a tökéletesített energiaelnyelő képesség könnyű szerkezete mellett teszi a gépkocsit még merevebbé és biztonságosabbá. A komfort növelése, valamint a zajok és rezgések csillapításának érdekében a kabin alvázkeretre rögzítése is új konstrukció alkalmazásával történik.
Felépítmény
Az új D-MAX racionális konstrukciója mellett a 980 MPa nagy szakítószilárdságú szerkezeti acél és más megoldások alkalmazásával sikerült meglehetősen könnyű szerkezet mellett fokozott merevséget és szilárdságot elérni a kabinnál. A 390 MPa-nál nagyobb szakítószilárdságú szerkezeti acélok alkalmazásának aránya a korábbi 30-ról 46 százalékra nőtt.
A jobb helykihasználásnak köszönhetően minden fülketípushoz hosszabb rakfelület társul.
Belső kidolgozás
Az első ülések ülőlapja jó energiaelnyelő képességű, így az ülés hosszú távon is kényelmes. Az opcióként megrendelhető, nyolc irányban elektromos motorok segítségével állítható vezetőülés különösen a combtájon nyújt jobb megtámasztást.
Az új D-MAX minden kivitelén az alapfelszereltség részét képezik azok az újonnan kifejlesztett első ülések, amelyek hatékonyan védenek az ostorcsapás jelenség okozta nyaksérülés ellen.
A biztonságot olyan további funkciók is segítik, mint a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés.
A duplakabinos verziók esetén a könnyebb be- és kiszállás érdekében a B-oszlop előbbre került, mely által a hátsó ajtónyílás nagyobb lett, valamint a B-oszlopokra kapaszkodókat is felszereltek.
Elektronikus hálózat
A több nagysebességű kommunikációval működő CAN-Bus hálózat és az ezeket összefogó központi egység (Gateway) alkalmazása a legkorszerűbb autóipari megoldásoknak felel meg.
A kényelmet és praktikumot elősegítő technológiák széles körben jelennek meg, a kulcs nélküli nyitástól kezdve a szórakoztató rendszeren át a világítás automatikus vezérléséig.
Karbantartás
A D-MAX első kerékagya új, integrált kialakításának köszönhetően immár gondozásmentes. Az egyéb alkatrészek karbantartási periódusát meghosszabbították, a karbantartás gyakorisága és költségei jelentősen csökkentek.