• Egyéb

A Peugeot zsinórban harmadik győzelmét zsebelte be a Dakaron

C. SAINZ / L. CRUZ PÁROS  NAGYKÖNYVBE ILLŐ GYŐZELME  A PEUGEOT 3008DKR MAXIVAL

 

8793 km hosszú, homokdűnéken és hegyi terepen, kövek között és váratlan akadályok tömkelegén át Peruból Bolívián keresztül Argentínáig vezető 40. Dakar-ralin a Carlos Sainz / Lucas Cruz egység csodálatos győzelemre vezette a PEUGEOT 3008DKR Maxit. A PEUGEOT Total Team ezzel zsinórban a harmadik diadalát aratta a világ legkeményebb terepraliján – ami tökéletes összhangban áll a 2017-es Év Autójának választott PEUGEOT 3008 SUV fényes kereskedelmi sikereivel.

 

TELJESÍTMÉNY ÉS MEGBÍZHATÓSÁG 

A 40. alkalommal megrendezett idei Dakar-rali különösen embert és gépet próbálónak bizonyult. A közel 9000 km hosszú könyörtelen terepen a PEUGEOT 3008DKR Maxi – amely a 13 időméréses szakaszból 7-et megnyert figyelemre méltó megbízhatóságról tett tanúságot.

Csupán néhány apróbb sebességváltó probléma érdemel említést. A PEUGEOT 3008DKR Maxi n°306 sem műszaki okok miatt volt kénytelen feladni a versenyt. Az új BF Goodrich gumiabroncsok kifejezetten megbízhatónak bizonyultak a kiszámíthatatlan dél-amerikai terepen; a TOTAL kenőanyagok pedig a magassági szakaszokon és extrém körülmények között is optimális motorteljesítményt garantáltak. 

 

A MATADOROK VISSZAVÁGÁSA

Az előző 3 Dakaron szerencsétlenül járt Carlos Sainz – Lucas Cruz párost most jócskán kárpótolta a sors korábbi kudarcaiért. A két spanyol versenyző mindvégig kitűnően gazdálkodott erejével, s a PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303 volánjánál tökéletesen össze tudta hangolni a gyorsaság és a megbízhatóság szempontjait. A (két középső, vagyis) 6., illetve 7. időméréses szakasz megnyerésével a maratoni etapra olyan „nyerő” pozícióba kormányozták magukat, amelyből azután már nem engedtek. A 2010-es Dakaron egyszer már diadalt aratott duó tehát ismét győzelmet szerzett, miután a versenytársakhoz képest 43:40 perces előnnyel ért célba Córdobában. Ezzel a győzelemmel busásan megtérült számukra az a rengeteg energia, amelyet a PEUGEOT tereprali-projektjébe fektettek, hiszen mindkét versenyző hatalmas szakértelemmel és személyes tehetségével szolgálta a DKR fejlesztését. 

 

MR. DAKAR” IDEI MEGPÓBÁLTATÁSAI

Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret számára, akik a PEUGEOT színeiben a 2016-os és a 2017-es Dakar-ralin is diadalmaskodtak, meglehetősen mozgalmasnak bizonyult az idei verseny, amelyet sajnos két baleset is nehezített. A 7. szakaszban a n°300 egység egy, a pálya közepén álló quad kikerülésére kényszerült – amit egy váratlanul eléjük kerülő kő miatt a bal hátsó felfüggesztésük bánt. Később, a 13. szakasz elején, a címvédőknek egy fával gyűlt meg a bajuk, ami a kormányműben tett kárt. Mindkét esetben csapattársaik, Cyril Despres és David Castera segítségének köszönhetik a folytatást. A két szerencsétlen közjáték miatt azonban előbb az 1., majd a 2. helyüket is elveszítették az összesítésben. Az előző két Dakaron győztes párosnak azért így is sikerült a negyedik helyet megszereznie, ahogyan 3 szakaszgyőzelmével a PEUGEOT Total Team legeredményesebb egységének címét is.

 

DESPRES / CASTERA EGYSÉG: GYORSAK ÉS SEGÍTŐKÉSZEK

A Cyril Despres et David Castera páros volt az első, amely a PEUGEOT Total Team soraiból szakaszgyőzelmet szerzett az idei Dakaron. A második etap végén így ők kerültek először élre az összesítésben, ezzel is bizonyítva, hogy újabb szintet léptek előre teljesítményükkel. A két régi motoros álmait sajnos összezúzta egy útjukba kerülő kő a 4. etap 180. km-énél, amely tönkretette a jobb hátsó felfüggesztést, s ezzel útját állta az egység addigi menetelésének. A PEUGEOT Total csapat által a segítségükre küldött kamion segítségével a PEUGEOT 3008DKR n°308 ugyan tudta folytatni a versenyt, ám jelentős hátrányt szenvedett. Ettől kezdve a páros hihetetlen szolidaritásról tett tanúságot, és minden erejével az esélyesebb csapattársak szolgálatába állt. Amikor lehetőségük adódott, bravúrosan teljesítettek néhány gyorsaságin, például a 8. és a 11. szakaszon. 29 órás büntetése miatt azonban a Cyril Despres – David Castera páros nagyon messze végzett a tudásuk alapján őket megillető helytől. 

LOEB: A DERÉKBA TÖRT LENDÜLET

Teljesen érthető, hogy a Sébastien Loeb – Daniel Elena páros, amely tavaly alig 5 perccel maradt le a dobogó legfelső fokáról, 2018-ban győzelmi szándékkal állt a Dakar-rali rajtjához. A két versenyző nagyon szépen kezdte a versenyt, dacára annak, hogy a perui rész jócskán bővelkedett nekik kevésbé fekvő homokos és „úttalan” szakaszokban. Gond nélkül nyerték a dél-ameriai Dakarok történetében egyik legkeményebbként számon tartott 4. etapot. Sajnos azonban hiába tornászták fel magukat a tabella második helyére, a San Juan de Marcona és Arequipa (Peru) közötti 5. szakaszban kénytelenek voltak feladni a versenyt. PEUGEOT 3008DKR Maxijuk ugyanis egy elakadt versenytárs kikerülése közben beleesett egy mély homokgödörbe. Az ütközés következtében Daniel Elena farokcsonttörést szenvedett, ezért sajnos nem tudta folytatni a versenyzést.

 

DICSŐSÉGTÁBLA

A PEUGEOT Total csapat idei győzelme még tovább gazdagítja a PEUGEOT már eddig is lenyűgöző eredménylistáját. Idén ugyanis már a hetedik diadalát aratta ezen a megmérettetésen, amelyen összesen nyolcszor képviseltette magát.

Emlékeztetőül a PEUGEOT eddigi Dakar-győzelmeinek listája:
1987 : a Vatanen / Giroux páros győzelme (205 T 16 Grand Raid)
1988 : a Kankkunen / Piironen páros győzelme (205 T 16 Grand Raid)
1989 : a Vatanen / Berglund és az Ickx / Tarin párosok kettős győzelme (405 T 16 Grand Raid)
1990 : a Vatanen / Berglund (405 T 16 Grand Raid), Waldegard / Fenouil (405 T 16 Grand Raid) és az Ambrosino / Baumgartner (205 T 16 Grand Raid) párosok hármas győzelme
2016 : a Peterhansel / Cottret páros győzelme (2008DKR)
2017 : a Peterhansel / Cottret, Loeb/Elena és Despres/Castera párosok hármas győzelme (3008DKR)
2018 : a Sainz / Cruz páros győzelme (3008DKR Maxi).

 

A DAKAR 2018 SZÁMOKBAN
Érintett országok: Péru, Bolívia és Argentína
Versenytáv: 8793 km, ebből 4047 időméréses (14 szakasz, 13 speciál)
Szakaszgyőzelmek: a PEUGEOT 3008DKR Maxi 13-ból 7 szakaszt győzelemmel zárt
* 3 szakaszgyőzelem: Peterhansel/Cottret (SS 5, 8 és 10)
* 2 szakaszgyőzelem: Sainz / Cruz (SS 6 és 7)
* 1 szakaszgyőzelem: Despres/Castera (SS 2)
* 1 szakaszgyőzelem: Loeb/Elena (SS 4)
Kettős & hármas győzelmek: 4 kettős (SS 2, 4, 6 és  8), illetve 2 hármas győzelem (SS 2 és 4)
A Peugeot az összesített tabella élén: Despres/Castera (SS 2), Peterhansel/Cottret (SS 3–6) és Sainz / Cruz (SS 7–14). 
Max. sebesség: 195,9 km/h (Despres/Castera, SS 3)
Max. átlagsebesség: 108 km/h (SS 6, Sainz/Cruz)
Legmagasabb hőmérséklet: 35° (SS 13)
Legalacsonyabb hőmérséklet: 6° (SS 6)
Max. magasság: 4786 m (SS 8, Uyuni-Tupiza)


FELVILLANYOZÓ” TERVEK A JÖVŐRE

A PEUGEOT ezzel a győzelemmel búcsút vesz a Dakar-ralitól, és a PEUGEOT SPORT ezentúl a FIA Rallycross világbajnokságra (WorldRX) összpontosítja erőit A szezon április 14–15-én indul Barcelonában, ahol Sébastien Loeb egy PEUGEOT 208 WRX volánjánál ül majd rajthoz. Ezzel a projekttel párhuzamosan a PEUGEOT SPORT már a majdani elektromos Rallycross versenysorozatra is készül, amelynek elindulását 2020-ra tervezik. Ezen a megmérettetésen a márka a PEUGEOT 208 alapváltozatának 100%-ban elektromos verziójával fogja képviseltetni magát.


NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY A 14. SZAKASZ VÉGÉN
1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 49:16:18 óra
2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +43:40 perc
3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1:16:41 perc
4. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1: 25:29 óra
5. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2:45:24 óra
6. Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +4:20:58 óra
TBC. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +45:19:10 óra