Repülőgépipari technológia és fejlett tervezés

A Ford 80 kilogrammal növelte az új Ford Transit hasznos teherbírását

Könyebb új Ford Transit 80 kilogrammal megnövelt hasznos teherbírással

2Az új Ford Transit üzemeltetői még hatékonyabban kihasználható autóra számíthatnak, amikor 2019 közepétől megjelenik a fejlett adatátvitelt és csekély üzemanyag-fogyasztást kínáló modell, amely a minden részletre kiterjedő tömegcsökkentő programnak köszönhetően akár 80 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírást kínál.

A Ford tervezői kifinomult mérnöki megoldásokat alkalmaztak: Európában az új Transit a Ford első haszongépjárműve, amely súlytakarékos alumínium motorháztetővel készül, illetve az autó könnyű, de szilárd kompozit anyagú rekeszfalat és pörgetett formázással készült acél keréktárcsákat is kapott. A mérnökök a repülőgépiparban használatos számítógépes tervező rendszerrel (CAD) dolgoztak.

Ezek az innovációk segítettek az új Transit saját tömegének csökkentésében, ami egyben a hasznos teherbírás növelését is jelenti. A jármű hátsókerékhajtású, hosszú tengelytávolságú, közepes tetőmagasságú változata például 80 kilogrammal lett könnyebb, mint a most kifutó, azonos specifikációjú modell. Az elsőkerékhajtású változat esetében a tömegcsökkenés 48 kg.

“Egy áruszállító hasznos teherbírása rendkívül fontos szempont az üzemeltetők számára. Ugyanakkor a csekélyebb saját tömeg egyúttal a jármű üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását is javítja, ezért a Ford Transit tervezőcsapata arra törekedett, hogy csökkentsék az autó tömegét, de közben továbbra is megőrizzék a Transit strapabírását és erejét,” mondta el Michael McDonagh, a Transit globális programvezető főmérnöke. “A megnövelt hasznos teherbírás tovább erősíti majd a modell jól megalapozott hírnevét.”

Az új Transit azonban nemcsak teherbírásával, hanem 7 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásával is segít a költséghatékony munkavégzésben. A jármű megújult hajtáslánc-kínálatában szereplő, felfrissített 2,0 literes EcoBlue dízelmotor-család legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 156 g/km*, és a vásárlók immár egy erőteljesebb, 185 lóerős változatot is megrendelhetnek, illetve a hátsókerékhajtású kivitelekhez egy új 10 fokozatú automata sebességváltó is a rendelkezésükre áll. A szegmensben elsőként kínált EcoBlue Hybrid 48 voltos mild-hybrid opció a gyakori megállásokkal-elindulásokkal tarkított városi használat során akár 8 százalékkal is csökkentheti a 2,0 literes EcoBlue blokk üzemanyag-fogyasztását, amelynek legalacsonyabb CO₂-kibocsátása így 144 g/km.

A sofőrök munkáját új vezetéstámogató technológiák és adatátviteli megoldások teszik még kényelmesebbé, a flottaüzemeltetők pedig a FordPass beépített modem-technológia révén optimalizálhatják az autók kihasználtságát és működési költségeit.

A Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája; a Ford Transit modellcsalád 2019 első negyedévében 81.700 darabos értékesítési eredményt ért el, ami 11,8 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. 2018-ban a Ford 380.900 haszongépjárművet értékesített 20 európai piacán, vagyis 8 százalékkal többet, mint 2017-ben.