Repülőgépipari technológia és fejlett tervezés

Kisebb tömeg – nagyobb hasznos teherbírás

A Fordnak egy átfogó, minden részletre kiterjedő program révén sikerült mérsékelnie a jármű tömegét, miközben a Transitot a legújabb biztonsági rendszerekkel és vezetéstámogató technológiákkal szerelte fel.

A mérnökök a “legkisebb is számít” alapelvet szem előtt tartva több száz alkatrészt tettek könnyebbé – ugyanakkor pedig erősebbé és tartósabbá –, amiben nagy segítségükre volt a repülőgépiparban használatos CAD szoftver. A néha csupán 0,5 kg megtakarítást jelentő változtatások a jármű minden területét érintik, és így összességükben akár 80 kilogrammos tömegcsökkentést is jelenthetnek.

Az új Transit könnyű alumínium motorházteteje 5,4 kilogrammal könnyebb az acélból készített elemnél, miközben ugyanolyan szilárd: az új motorháztető ütésállóságának tesztjén kiderült, hogy mínusz 30 és plusz 80 Celsius fok közti hőmérsékleten ugyanúgy ellenáll az ütéseknek és a horpadásoknak, mint az acél gépháztető.

A legnagyobb mérvű tömegcsökkentést a hátsókerékhajtású modellek hátsó tengelyének áttervezése eredményezte, de az új, könnyű kompozit anyagból készített rekeszfal** is 4,4 kilogrammnyi megtakarítást jelentett.

Az új Transit acél keréktárcsáit pörgetett formázással gyártják, ami kevesebb acél felhasználása mellett is nagyobb szilárdságot eredményez. Ez 5,5 kg tömegcsökkentést jelent a Transit öt kerekén (a pótkereket is hozzászámítva).

Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás. Több választási lehetőség

A 2,0 literes EcoBlue dízelmotor-család továbbfejlesztése mellett más megoldások is javítják az autóüzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását; ilyen például a Transitban most először bevezetett elektromos szervokormány (EPAS), és ugyanezt a célt szolgálják az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok, illetve az aerodinamikai tökéletesítések is.

Az üzemanyag-takarékos Auto Start-Stop technológia minden modellváltozatban az alapfelszereltség része. A sofőrök munkáját az EcoGuide segíti, amely a GPS-adatok alapján előre jelzi, hogyan érhető el alacsonyabb fogyasztás az adott útszakaszon.

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy 2021-ben megjelenik a Transit új, tisztán elektromos hajtású változata is. A kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modellvariáns segít majd tisztábbá és csendesebbé varázsolni a városokat, ugyanakkor pedig csökkenteni az áruszállítás költségeit.***

Intelligensebb dizájn, intelligensebb technológiák

A Ford Transit új külső megjelenését magasabbra húzott, határozottabb, három díszléces hűtőrács és áttervezett alsó orr-rész határozza meg. Teljesen átalakult az utastér formavilága is, így a kabin még stílusosabbá, praktikusabbá és kényelmesebbé vált, a sofőr munkáját pedig olyan megoldások segítik, mint aSYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet.

A Transit kifinomult és személyautós vezethetőségét még magasabb szintre emeli az EPAS rendszer bevezetése, amivel könnyebb parkolni és manőverezni. Az autóhoz olyan vezetéstámogató technológiák is rendelhetők, mint az Aktív Parkolóasszisztens vagy a Sávtartó Asszisztens; mindez hatékonyan segít abban, hogy a vezető ne fáradjon el munka közben.

A Transitban most először érhetők el a mindenkori közlekedési helyzethez igazodó választható beállítások: az Eco üzemmód, a Csúszós Út üzemmód, a négykerékhajtású modellekhez kifejlesztett Sár/Nyomvályú üzemmód, valamint a Vontatás üzemmód, ami zökkenőmentes, sima teljesítményleadást biztosít, amikor a Transit nagyméretű, a saját tömegénél nehezebb utánfutót vagy hajót vontat.

A fejlett vezetéstámogató technológiák széles kínálata segíti a vezetéssel járó stressz és terhelés csökkentését, illetve egy esetleges ütközés elkerülését vagy a baleset súlyosságának mérséklését. Többek közt:

  • Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer
  • Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika
  • Továbbfejlesztett Sávtartó Asszisztens
  • Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer

Az autó kínálatában olyan új rendszerek is megjelennek, amelyek egyszerűbbé, stresszmentesebbé teszik a vezető munkáját, amikor zsúfolt ipari vagy városi környezetben kell manővereznie vagy parkolnia, és segítenek elkerülni az ebből eredő koccanásokat és sérüléseket. Ilyen például a Széles Látószögű Első és Hátsó Kamera, a magasan elhelyezett tolatókamera, az oldalsó érzékelőkkel kiegészített Parkolássegítő rendszer, a Kiállássegítő rendszer, vagy éppen a Keresztirányú Forgalomfigyelő.