Roland Sands – az ember az R 18 Dragster dizájn mögött

Az R 18 Dragster épített motor részletes áttekintése:

1. A vázat alapjaiban áttervezték.

2. A felépítményt teljesen átalakították.

3. A fényszórót az R 18-ról emelték át, a fényszórókeret pedig a mart alumínium alkatrészeket tartalmazó dizájnkollekcióból származik.

4. A gyári kipufogót eltávolították és egyedi, „kettő az egyben” acél kipufogórendszert szereltek a helyére.

5. A kézikarok a mart alumínium dizájnkollekció részei.

6. A tank az eredeti R 18-ról jön.

7. A metálkék fényezést klasszikus BMW csíkok díszítik.

8. A villa a BMW R nineT modellről került át.

9. Az egyedi tervek alapján készült RSD ülés a
Saddlemen terméke.

Roland Sands

Saját elmondása szerint Roland Sands gyakorlatilag motoron nőtt fel, a motorozás a vérében van. Édesapja drag versenyző volt, aki egyedi motorokat épített és egyedi alkatrészeket készített. Rolandot tehát már gyerekkorában is vagány motorok vették körül. Nem kellett sok idő ahhoz, hogy ő is egy dirt bike nyergébe pattanjon – hogy azután darabokra szedje, majd újra összerakja a gépet. Ő is versenyzői karrierbe kezdett, amely pályafutás tíz esztendeig tartott.

Ma Roland világhírnévre szert tett motorkerékpár- és motorosfelszerelés-tervező, akinek a földkerekség minden pontján vannak ügyfelei.

Roland leginkább a különböző stílusok mesteri ötvözéséről, valamint az alkotási folyamat során megteremtett új műfajokról híres. „A versenygépek esztétikumát és funkcionalitását hamisítatlan custom stílussal elegyítjük – talán erről ismernek minket a legtöbben. Szeretünk a gyári motorokból még többet kihozni.”

Roland Sands számára a motorozás nem csak egy munka. „Nehéz ezt néhány mondatban megfogalmazni. A motorozás számomra azt jelenti, hogy eggyé válok a géppel. Az életem a motor, akörül forog minden.”