Sikeres volt a 2023-as esztendő a Scania számára

Több mint 66%-kal nőtt a regisztráció

A Scania a legdinamikusabb márka a 16 tonnánál nehezebb nehézgépjárművek szegmensben Magyarországon. Több mint hatszor gyorsabban nőtt, mint a teljes piac, és Magyarországon, valamint az egész közép-európai régióban (amely magában foglalja a Cseh Köztársaságot és Szlovákiát is) regisztrálta az első akkumulátoros elektromos járműveit. A 2024-re kitűzött cél egyértelmű: hasonló regisztrációs eredmények elérése.

  • 2023-ban 899 Scaniát regisztráltak a magyar piacon, ami 66,8%-os növekedés 2022-hez képest.
  • A piaci részesedés elérte a 15,4 %-ot, és a Scania a harmadik helyet foglalja el a szegmensben.
  • A Scania 2023-ban regisztrálta első akkumulátoros elektromos járművét Magyarországon
  • 2024-re a Scania hasonló regisztrációs eredményeket kíván elérni
  • A terv az, hogy többet fordítunk a fenntarthatóságra, valamint napelemeket és hőszivattyúkat telepítünk egyes műhelyekbe
  • Új szerviz kerül átadásra Szombathelyen

„Nagyon örülök, hogy 2023-ban ilyen csodálatos eredményeket értünk el, és célunk, hogy 2024-ben megismételjük ezeket” – jegyezte meg Zdeněk Petrás, a Scania Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Az értékesítések növelése mellett a Scania 2023-ban Magyarországon átadta első teljesen elektromos járműveit. A teljesen elektromos hajtású, hűtődobozos Scania 25 P járművet márciusban adták át az első ügyfélnek, majd később három másik hasonló jármű is csatlakozott hozzá a magyar utakon. Mindegyikük Budapesten és környékén végzik a fuvarfeladataikat.

„Az új, akár 350 kilométeres hatótávolságú regionális teherautók kapcsán egyre nagyobb érdeklődést tapasztalunk ügyfeleink körében. Teljesítményszintjük hasonló a V8-ashoz, ami egyébként nagyon népszerű hajtáslánc Magyarországon” – árulta el Zdeněk Petrás.

Ezek a vadonatúj elektromos járművek a Northvolt által gyártott speciális akkumulátorcellákkal vannak felszerelve. Rendkívül alacsony a szénlábnyomuk, és akár 1,5 millió kilométeren keresztül is képesek szolgálni a teherautót.

Az akkumulátorok gyártása során a megújuló energia széles körű felhasználásának köszönhetően a Scania BEV teherautók szénmérlege már egy év üzemelés után is jobb, mint a dízelüzemű teherautóké. Ha figyelembe vesszük az Európai Unió szabványos energiaszerkezetét, akkor már 59 000 kilométer megtétele után alacsonyabb a szénlábnyomuk. Ez a svédországi IVL független intézet által megerősített tanulmány eredménye.

A Scania 2030-ra egész Európában 50%-ban elektromos járműveket tervez értékesíteni. Az átállás megkönnyítése érdekében teljes körű akkumulátoros elektromos megoldást is kínál, beleértve a töltőinfrastruktúrát és egyéb szolgáltatásokat.

A 2024-es év szélesebb szolgáltatási hálózatot és fenntarthatósági fókuszt jelent

2024-ben a Scania új műhelyt épít Szombathelyen, amely a tiszaújvárosi mellett a régió egyik legmodernebb ilyen típusú létesítménye lesz. A műhely fűtése például hőszivattyúkkal történik majd.

„A hőszivattyúk jelentős CO2-kibocsátás-csökkentést eredményezhetnek. Egy példát említve a biatorbágyi központunkban a hőszivattyúk telepítése évi 142 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást” – magyarázza Zdeněk Petrás.

A Scania továbbá Magyarországon csak zöld villamos energiát vásárol. Ennek oka a Scania „Tudományos alapú célok” kezdeményezés iránti elkötelezettsége. 2025-re a Scania azt tervezi, hogy 2015-höz képest 50%-kal csökkenti a működéséből (járművek és ipari motorok gyártása, értékesítése és karbantartása) származó CO2-kibocsátást.

Egyéb lépések is vannak ezen célok eléréséhez, például a saját járműpark lecserélése hálózatról tölthető hibrid és akkumulátoros elektromos autókra, ami hamarosan meg fog valósulni. Ez segítheti a flotta kibocsátásának egyötödével való csökkentését.

A Scania Super a legkedvezőbb kibocsátási osztályba került az új német útdíjszámítás szerint