Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Soha nem volt még durvább!

Posted on 2017.07.17. By AztaCARom

A java most következik! Így szólt a szervezői intelem a Silk Way Rally vasárnapi pihenőnapja előtt, hétfőn, a megmérettetés 9. szakaszán pedig be is bizonyosodott, hogy miért jósolták ezt az illetékesek. A versenyzők – közöttük a Qualisport Racing kamionos egysége – olyan dűnékkel találta szembe magát a Gób sivatagban, amilyeneket soha nem láttak még.

Miután vasárnap Ürümcsiben lazítottak egy keveset a nagyszervizzel, pihenéssel, össznépi eszem-iszommal és operalátogatással töltött pihenőnapon, a 2017-es Silk Way Rally mezőnye hétfőn Hami felé indult útnak. A nap 336 kilométernyi összekötővel indult, a lényeg viszont a 421 kilométernyi, többek által utólag irtózatosnak titulált szelektív követett, amellyel még a legrutinosabb, legtapasztaltabb versenyzőknek is meggyűlt a baja.

„Atyaég, mi volt itt a mai napon” – kezdte értékelését a Qualisport Racing pilótája, Kovács Miklós, akinek Czeglédi Péter navigátorral és Ács László fedélzeti szerelővel együtt 8 óra 30 perc 32 másodperc alatt sikerült legyűrnie a napi mért penzumot. „Megjártunk már néhány sivatagot szerte a világban, de ilyen dűnéket még soha életemben nem láttam, mint itt, az első 50 kilométeren. Szó szerint egy kínszenvedés volt számunkra ez a menet, annyit ástunk, mint a csapat fennállásának előző tíz éve során összesen. Nagyon puha volt a homok, kevés átjáróval, amit ráadásul a mezőny eleje széttaposott, így a teljes hátsó harmadnak ásnia kellett. Kerülgetni nem lehetett, maradt a sorban állás. A motorunk erős, de sajnos a beállítás nem feltétlenül optimális, mert az alsóbb tartományokban nem az igazi. A lendülettel kellett játszadoznunk, ami csak akkor működött, ha nem volt puha a homok, de ez csak kevésszer jött össze. Három és fél óra kellett mire, ezt letudtuk, de a nemulass csak ezután jött, 370 kilométer, végig két felkiáltójeles hullámokkal. Azt ígérték, hogy gyönyörű holdbéli táj lesz, de tuti, hogy a kínaiak holdszondája sokkal gyorsabban megy a Hold felszínén, mint ahogyan itt tudtak haladni a versenyzők… Pokoli nap volt, ráadásul Ács Lacának és szervizcsapatnak is lesz dolga bőven, mert ez a menet megviselte a Torpedót is.”

Kovács ideje a kamionosok között a 13. helyre volt elegendő a napi szakaszon, az összesítésben pedig két helyet veszítve visszacsúsztak a 11. pozícióba. A szelektív totális Kamaz-uralmat hozott, az első négy helyen a tatárföldi gyártó egységei végeztek Ajrat Margyejev vezérletével és a kék monstrumok birtokolják az első három helyet az összesítésben is: Dimitrij Szotnyikov továbbra is vezet Anton Shibalov előtt, míg az első napokban a 3. helyet birtokló Tatra-versenyzőt, Martin Kolomyt Margyejev a 4. pozícióba szorította vissza.

Az autósoknál az éllovas Peugeot-ász, Sebastien Loeb bukott, sok időt veszített, s bár tudja folytatni a viadalt, a vezetést elveszítette az összesítésben. Márkatársa, Stephane Peterhansel nyerte a szakaszt, míg a listavezető pozíciót jelenleg a Peugeot-armada címvédője, Cyril Despres birtokolja. Nem sikerült túl jól a 9. szakasz a Szalay Balázs, Bunkoczi László egységnek sem: a verseny hivatalos honlapján olvasható rövid jelentések szerint a Mokka lengéscsillapítójával adódtak gondok, így a 20. helyen futottak be, az összesítésben pedig a 13. pozíciót mondhatják magukénak.

A július 22-én, Hszianban záruló maratoni megmérettetés 10. versenynapján Hamiból Dunhuangba tart majd a mezőny. Rövid, 87 kilométeres összekötő szakasz után 360 kilométeres szelektívet kell teljesíteni, amely a szervezői előrejelzés szerint elsősorban kavicsos, sziklás terepen kanyarog majd.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autósport, Opel Dakar Team, Qualisport, Qualisport Racing, Racing, rali, Scania, Scania Qualisport Torpedó, Silk Way Rally, sport, Szalay, technikai sport, teeprali, tereprali

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Hyundai Motor Europe növekedésének négy stratégiai sarokpontja 2021-ig
Next Post: A hidrogén nem csupán az autózás jövőjét uralhatja

Kapcsolódó cikkek

  • Szilárd könnyűszerkezetes konstrukció a fokozott hatékonyságért Bemutató
  • Bezár a körtéri Gombában az ügyfélközpont, jegypénztár nyílik az aluljáróban Hírek
  • Többmillió forintos adománnyal támogatja a Pesterzsébeti Mentőállomást a Knorr-Bremse Budapest Ctrl+C - Ctrl+V
  • Két gyermek is megsérült, amikor vonat elé hajtott egy autó Szügyben Hírek
  • Mindössze nyolcezer forintra bírságolhatják a BKK ellenőrei azt, akin nincs maszk vagy szabálytalanul viseli Hírek
  • A Scala már Magyarországon van Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT