Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Szalay-ék kiszálltak

Posted on 2021.01.09.2021.01.09. By AztaCARom

Rettenetesen nehéz – igaz, abszolút logikus – döntést hozott az Opel Dakar Team párosa: nem folytatja a 2021-es Dakar ralit. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős pénteken kétkerékhajtással nem vágott neki az emberpróbáló dűnéknek (nem tudott volna átmenni rajtuk), ezzel tulajdonképpen ki is szállt az érdemi küzdelemből, hiszen ez kizárást von maga után. Az egyetlen lehetőség a joker maradt volna, amellyel a napi értékelésben szerepeltek volna, az összetettben azonban tartalék-alkatrészek hiányában sajnos ez sem volt opció. 

„Huszonöt éve, amikor először indultam a Dakaron, az elejétől kezdve szenvedtünk, és ez most sajnos megismétlődött – mondta Szalay Balázs, akinek ez a 15. Dakarja, s közülük kilencet befejezett. – Már az első napon nagy hátrányba kerültünk, amikor eltört a kormányösszekötő, onnantól minden egyes nap szenvedés volt a rossz rajthely és a technikai gondok okán. Aztán tegnapelőtt, amikor leestünk egy dűnéről és megcsavarodott a kardán, ámokfutássá vált számunkra a Dakar. Akkor Fazekas Karcsiék még kihúztak minket a táborig, s a fiúk egész éjjel szerelték az autót, ám sajnos a mért szakasz rajtja után tíz kilométerrel kiderült, hogy nincs hátsó hajtás. Kétkerékhajtással pedig képtelenség lett volna végigmenni a szakaszon. Az egyetlen helyes döntést hoztuk meg azzal, hogy visszafordultunk és közúton közelítettük meg a tábort, de pokolian nehéz volt az a néhány perc, amíg döntésre jutottunk. Ez ugyanis azt jelentette, hogy kizárnak minket a versenyből. Lenne lehetőségünk felhasználni a jokerünket, amivel az experience kategóriában továbbmehetnénk úgy, hogy csak a napi értékelésben szerepelnénk, az összetettben nem. Ám mivel a tartalék-alkatrészeinket feléltük az elmúlt napokban, ezzel a lehetőséggel sem tudtunk élni, úgyhogy a Dakar ma sajnos befejeződik számunkra. Öröm az ürömben, hogy jó néhány hasznos tapasztalatot szereztünk az elmúlt napokban, ezek mindenképp hasznosak lesznek, amikor visszatérünk.”

Bunkoczi László is vigasztalhatatlan volt a kiesés miatt, ám ő már egy kicsit a jövőbe is nézett. 

„Szomorú nap ez a csapat számára, de átgondolva az elmúlt szakaszok rumlijait, azt a döntést kellett hozni, hogy nem folytatjuk – mondta a navigátor, akinek ez a tizedik Dakarja. – Úgy érzem,  a csapat is és mi is mindent megtettünk, hogy tovább tudjunk menni, de nincs kardánunk, a difijeink nagy részét is feléltük, így pedig ez nem lehetséges. A Dakaron a siker titka az egész éves felkészülés, nekünk az autó felkészítésére most két hetünk volt, hiszen viszonylag későn derült ki, hogy tudunk indulni, és ez lett az eredmény. Nincs más hátra, mint hazamenni, és nekiveselkedni a munkának, hogy újra eljöhessünk. Sok földrészen, sok országban megmérettük már magunknak, és ha már ennek a szaúdi Dakarnak nekifogtunk, jó volna ezt is kipipálni. Balázzsal együtt mindent megteszünk érte, hogy így legyen.” 

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Bunkoczi László, Csákány Péter, Dakar, Dakar Rali, Darázsi Zsolt, Dzsidda, Fazekas Károly, Geoffrey Thalgott, Grandland X, Horn Albert Péter, MAN, navigátor, navigátor-szerelő, Opel, Opel Grandland X, Scania, Szalay, Szalay Balázs, Szalay Dakar Team, Szaúd-Arábia, szerelő, Thierry Pacquelet

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Erősödött a Ford piaci részesedése 2020-ban Magyarországon
Next Post: A „hibrid hajtású autók nem hosszú útra valók” és más téves állítások

Kapcsolódó cikkek

  • A korlátozott ABT RS3-R 500 LE-s és karbon aero csomaggal rendelkezik Bemutató
  • Újra Volvók lepik el a Rukkel-tó környékét Ctrl+C - Ctrl+V
  • Alaposan megújul a Lexus RC F kupé Bemutató
  • A Toyota GR Starlet egy AWD raliautó, 2.0 literes turbómotorral Bemutató
  • Cécilia Taieb, a SEAT S.A új kommunikációs igazgatója Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nyolc szakág csaknem harminc versenyzőjét támogatja a HUMDA Academy Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A mozipremier előtt a Cinegón debütál az Egy újságíró meggyilkolása
  • Ritkán járnak a magyar nők egészségügyi szűrővizsgálatokra
  • Két év alatt 100 helyet javított a MATE a QS agrártudományi rangsorában
  • Koevolúciós kapcsolatok tartják fent az élővilágot
  • Szigorít az EU
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • Az Almás gesztenyerózsa lett a Magyarország cukormentes tortája háziverseny győztese
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT