Széleskörűen elektromossá alakítva – A4 hajtásrendszer


Európai piaci bevezetésekor hat turbófeltöltésű motor szerepel az Audi A4 sorozat kínálatában, amelyek teljesítménytartománya 110 kW (150 LE) és 255 kW (347 LE) között, az Audi A4 35 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,0 – 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 138 – 125*) erőforrásától egészen az Audi S4 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,3 – 6,2*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 – 163*) motorjáig húzódik. Mindegyik aggregát – legyen szó négyhengeres dízelről, V6-os TDI-ről vagy épp négyhengeres TFSI-ről – egyaránt megfelel az Euro 6d-temp károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.

Három motorváltozat 12 voltos fedélzeti elektromos hálózat alapjain működő részleges hibrid rendszerrel (MHEV) érkezik a piaci bevezetésre, amely egyszerre csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és növeli a kényelmet. E széleskörű elektromossá alakítás nagyban hozzájárul üzemanyag-fogyasztási flottacélkitűzések teljesítéséhez, az MHEV-rendszer ugyanis az Audi saját mérései szerint 100 kilométerenként akár 0,3 literrel is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást a mindennapos üzem során.

Manuális sebességváltó vagy hétfokozatú S tronic, illetve nyolcfokozatú tiptronic automatikus váltómű, elsőkerék- vagy quattro összkerékhajtás – mind a hat motorváltozat számára testreszabott erőátviteli rendszer áll rendelkezésre. Mindegyik Audi A4 modell már alapkivitelében automatikus sebességváltóval gördül le a szerelőszalagról.