Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A természetes fény játéka a Lexus-on

Posted on 2017.09.25. By AztaCARom

A Lexus hibrid változatban is lenyűgöző teljesítményű, ám V8-as benzines motorral is elérhető új szupertsport kupéja, az LC nem csupán megdöbbentő menetképességeivel, de hihetetlenül látványos formavilágával, egyszerre finom eleganciát és nyers sportosságot sugárzó vonalvezetésével is belopta magát a rajongók szívébe, már mielőtt a modell megérkezett volna a márkakereskedésekbe. Egy ilyen autó esetében ugyanakkor a fényezésnek is tükröznie kell a modell különlegességét, ezért a japán luxusautó gyártó olyan új fényezési technológiát fejlesztett ki, amellyel előállítható egy exkluzív, csillogó árnyalat, a Strukturális Kék szín: a Lexus kutatócsoportja az azúrlepke szárnyának szerkezetét tanulmányozva sikeresen megoldotta, hogy az LC Structural Blue Edition karosszériájának fényezése is ugyanazt a színjátszó hatást keltse, mint a pillangó kék színe.

A természetben járva gyakran megtorpanunk és rácsodálkozunk egy-egy gyönyörű színre. A Lexus új LC luxuskupéjának ragyogó fényezése ugyanilyen hatást vált ki az emberekből. Az új szín neve Strukturális Kék – ám ez nem csupán egy új árnyalat a fényezések hosszú sorában. A Lexus szakembereinek fáradhatatlan kutatása kellett ahhoz, hogy a fejlett technológia segítségével olyan kék szín szülessen, ami minden eddiginél mélyebb, csillogóbb és “kékebb”. Az új fényezés először a 2016-os Genfi Autószalonon kiállított LC modellen volt látható, és azonnal hatalmas feltűnést keltett. A technológia mostanra alkalmassá vált a sorozatgyártásra, még magasabb szintre emelve a Lexus kupéjának exkluzivitását és kézműves minőségét. A ragyogó árnyalat most jelenik meg az LC új, különleges kivitelén, az LC Structural Blue Edition modellváltozaton. Ezek a szigorúan korlátozott darabszámban gyártott autók azok számára készülnek majd, akik ugyanúgy rajonganak a fejlett technológiákért, mint a Takumi mesterek munkájának páratlan kifinomultságáért.

Az ötletet az azúrlepke adta

A Strukturális Kék színt a Lexus michigani műszaki központjának csapata dolgozta ki Mindy Zhang vezetésével. Zhang 15 éves pályafutásához eddig 36 szabadalom fűződik, amivel ő az autóipar egyik legsikeresebb női feltalálója. Újításai közül a Strukturális Kékre a legbüszkébb, mivel ennek megalkotása rendkívüli technikai kihívásokat rejtett.

“A fényterjedés fizikai törvényeit is számításba kellett vennünk, hogy olyan színhatást érjünk el, ami kékebb mindennél, amit kék festékpigmentekkel létre lehet hozni.” – meséli Mindy Zhang.

Az új árnyalatot kutatva Zhang és csapata a természetben keresett ötleteket, s így jutottak el az azúrlepkéhez. Ez az Észak- és Dél-Amerikában honos pillangó arról ismert, hogy szárnyai mély, csillogó kékben pompáznak. Pedig a szárnyak valójában színtelenek; az általunk érzékelt kék színüket az adja, ahogyan a fénysugarak megtörnek a különleges szerkezetű szárnyfelület mikroszkopikus rácsozatán. A kutatók ezt a fajta hatást szerették volna visszaadni a Strukturális Kék színnel. Ám az ilyen mérvű fénysűrűség és színtelítettség eléréséhez egy eddig ismeretlen, többszintű festékpigmentet kellett kifejleszteniük. A kihívás első pillantásra szinte lehetetlennek tűnt, hiszen a megcélzott minőséget csak úgy érhették el, ha a pigment 40 különböző rétegből áll össze. A csapat azonban nem vesztette el lelkesedését; újra meg újra tökéletesítették az eljárást, míg végül egy hétrétegű struktúrával is biztosíthatták a kívánt hatást. Ez a megoldás már a gyakorlatban is alkalmazható a rendkívül exkluzív autók gyártási folyamatában. A pigmentet egy új fényezési eljáráshoz használják, ami az LC karosszériáján 15 mikrométer vastagságú réteget képez az alapozás és a lakkozás között. A hihetetlenül apró lapocskákból álló nano-struktúra színjátszó hatású, így azt a benyomást kelti, mintha a fény változásával a szín is folyamatosan megváltozna. A kék színű fényezések hagyományos festékpigmentjei a bejövő fénynek kevesebb mint 50 százalékát verik vissza, ám a Strukturális Kék esetében ez az arány majdnem 100 százalék. A fényezési módszer annyira bonyolult és kifinomult, hogy a Lexus csúcstechnológiás Motomachi gyárában mindössze két ilyen autó készül el egyetlen munkanap alatt.

Mindy Zhang tovább kísérletezik a fejlett technológiák alkalmazásával, de nem azért, hogy még több színnel gyarapítsa eddig is lenyűgöző portfólióját.

“Sosem mértem számokban a teljesítményemet. Engem mindig az lelkesített, amikor láttam, hogy egy általunk kifejlesztett technológia megjelenik a piacon. Ez az én igazi motivációm: az emberek számára készítek dolgokat. Büszke vagyok, amikor elmondhatom: ezt a technológiát én fejlesztettem ki, kellemesebbé, biztonságosabbá vagy teljesebbé téve az emberek életét.” – árulja el Zhang.

Az LC Structural Blue Edition

Az új LC Structural Blue Edition páratlan fényezése tökéletesen illik az autó lenyűgöző felszereltségéhez. A V8-as motorral hajtott LC 500 és a full hybrid LC 500h változatok 21 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsái gyönyörűen egészítik ki a kupé karosszériájának stílusát. Az autó exkluzivitását karbonszálas küszöbburkolatok hangsúlyozzák. Az utastér Szellő Kék árnyalatban készül: az ajtóburkolatok felső részét, a kormánykereket, a műszerfalat és a középső kartámaszt borító félanilin bőr kék színét izgalmasan ellenpontozza az ülések fehér bőrkárpitozása, valamint a váltókar körül és az Alcantara ajtópaneleken látható élénk narancssárga burkolat. A tetőkárpit anyaga is Alcantara. Az autó felszereltségének legfontosabb elemei a tökéletes hőmérsékletet és levegőminőséget biztosító klímavezérlés, a Lexus prémium navigáció, a Lexus Safety System + csomag és a 12 hangszórós Pioneer hangrendszer.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, car, fényezés, jármű, kocsi, LC, Lexus, Lexus LC

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Biztonságos és megbízható – Innovatív biztonsági funkciók és iparágvezető garancia
Next Post: Szakadék szélén állította meg a buszt egy francia utas az osztrák Alpokban

Kapcsolódó cikkek

  • Hétfőn kezdődik a rakpart #KariGeritése Hírek
  • Seat Arona hálózatba kapcsolhatósága Bemutató
  • Taxistákon segítenének Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az utolsó öt hónapban nőtt, az egész évben csökkent a forgalomba helyezett új autók száma tavaly az EU-ban Hírek
  • György Szilveszter a Formula Drift versenysorozat újabb megmérettetésére készül Ctrl+C - Ctrl+V
  • “Hatodikak lettünk Portugáliában” Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT