Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Toyota szerint időbe telik az elektromos autók átütő térnyerése

Posted on 2017.09.25. By AztaCARom

Miközben az egész világ az elektromos közlekedés lázában ég, a Toyota elnöke szerint a jelenlegi akkumulátortechnológiák mellett korai volna még a villanyautók széles körű elterjedésében reménykedni.

Az idei Frankfurti Autószalonon minden eddiginél sokszínűbb volt az elektromos járművek kínálata. Megjelentek második generációs vagy ráncfelvarrott típusok, az eddigieknél jelentősen nagyobb hatótávolsággal, és egyre több start-up vállalkozás – a városi törpeautókban gondolkozóktól a merész módon luxus-sportautóval indítani szándékozókig – építi fel jövőjét modern, kívánatosnak szánt villanymotoros típusokra.
De vajon tényleg eljött az elektromos autók kora, vagy inkább csak a kegyvesztetté váló dízelmotorok hagyományos európai és távol-keleti gyártói igyekeznek menekülni a gázolaj botrányoktól terhes jelenéből, kilátástalan jövője elől? A Toyota mindenesetre nem állt be az akkumulátoros villanyautókat gyártók hosszú sorába, hanem a jelenben valódi környezet- és költségbarát megoldást kínáló hibrid kínálatát bővítette olyan, a vezetés élményét fokozó irányban, amellyel ismét magasabbra emeli a mércét a versenytársak előtt.

„Le kell szögeznem, hogy nem ellenezzük az elektromos járműveket” – jelentette ki a CNBC csatornának adott exkluzív interjújában Takeshi Uchiyamada, a Toyota elnöke, aki szerint az autóiparban sokan túlzott optimizmussal szemlélik az elektromos járművek térnyerését, és betarthatatlan tempójú fejlődést ígérnek, illetve irányoznak elő maguknak.
„Az elektromos járművek jelenleg csak úgy képesek jelentős távolságokat megtenni, ha telezsúfoljuk azokat akkumulátorokkal. Ezek feltöltése viszont sok időt vesz igénybe, ráadásul nem megoldott kérdés az akkumulátorok élettartama sem” – tette hozzá az autóipari szakember, az eredeti Toyota Prius projekt szellemi atyja. „Csakhogy amint az olyan piacokon, mint Kína vagy az Egyesült Államok, hatályba lépnek az elektromos járművek fejlesztését támogató törvények és szabályozások, az autógyártók nem tehetnek mást, mint hogy a versenyben maradás érdekében elektromos járműveket dobnak piacra. Ez alól a Toyota sem kivétel, de őszintén szólva az imént említett, gyakorlati kényelmetlenségek miatt kételkedünk abban, hogy a felhasználók gyorsan áttérnének az elektromos üzemű közlekedésre.”
A jelek szerint hasonlóan gondolkodnak a felhasználók is: a világ legnépszerűbb, részben vagy teljesen elektromos üzemű gépkocsija nem a Tesla Model S és nem is a Nissan Leaf, hanem a Toyota Prius Plug-in. A 2017 első félévében regisztrált globális adatok szerint többen vásároltak hálózatról tölthető Priust (26 867 db), mint akár az amerikai (25 430 db), akár a japán (26 591 db) konkurens termékét.
Uchiyamada szerint két-három további forradalmi technológiai megoldásra lesz szükség ahhoz, hogy egyeduralkodóvá válhassanak az akkumulátorról hajtott elektromos járművek. Más kérdés, hogy a részleges villamosítás elkerülhetetlen és létfontosságú; a Toyota folyamatosan fejleszti akkumulátortechnológiáját. Komoly reményekkel kecsegtetnek például a szilárdtest akkumulátorokkal folytatott kísérletek: a Toyota már 2020-tól sorozatgyártásban tervezi felhasználni a jelenlegi lítium-ion rendszerű akkumulátoroknál gyorsabban tölthető, nagyobb kapacitású technológiát – ugyanakkor, amikorra a már ma is meghaladottnak tekinthető akkumulátortechnológiát alkalmazó versenytársaik is áttörést prognosztizálnak. Nem nehéz megjósolni, hogy a két technológia – a képességei határán járó jelenlegi, illetve a Toyota által most fejlesztett, rendkívül ígéretes új rendszer – párharcából melyik kerül majd ki győztesen, és biztosíthat valódi mindennapi értékű elektromos közlekedési megoldásokat a felhasználóknak.
Az interjú vágott változata megtalálható az alábbi linken: https://www.cnbc.com/video/2017/09/05/toyota-chairman-skeptical-of-rapid-shift-to-pure-electric-vehicles.html
Fotók: Bertel Schmitt, Toyota

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:e-autó, e-car, elektromos autó, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az üzemeltető közleménye a ferencvárosi parkolóautomaták által kiadott jegyekről
Next Post: 35 másodpercen múlt a Berlin Marathon újabb világrekordja

Kapcsolódó cikkek

  • Bemutatkozott a 2018-as Honda CB1000R Hírek
  • Összefoglalták az Audi RS Q e-tron Dakar eredményét Ctrl+C - Ctrl+V
  • A MÁV-Volán-csoport járatai a hosszú hétvégéhez, mindenszentekhez igazodva közlekednek Hírek
  • Első ajtós felszállás hétvégente a 8E busz budai szakaszán Ctrl+C - Ctrl+V
  • Egy év múlva Lexus UX? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Több autó megrongálódott egy fővárosi épület bontása közben Hírek

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT