A vasúti vágányok élettartamát növelő nagygép érkezett a MÁV FKG gépparkjába
Új vasúti karbantartó nagygéppel, egy vágányköszörűgéppel gyarapodott a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. gépparkja – közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
A HARSCO gyártmányú vágányköszörűgépet az Egyesült Államokban gyártották, a számítógéppel vezérelt 52 tonnás géppel hatékonyan lehet karbantartani a vasúti síneket, ennek köszönhetően a sínromlás és sínhibák kialakulásának ideje késleltethető, a sínek, vágányok élettartama növelhető, a közlekedés zaja csökkenthető – írták a közleményben.
A MÁV leányvállalata 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére csütörtökön érkezett RGH 20 C2 típusú vágányköszörűgép a jövő év első felében kezdheti meg működését – közölték. Hozzátették, hogy ez egy „technológiapótló” berendezés, ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV-Volán-csoport flottájában.
A 2020-ban rendelt négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25,2 millió euró összegben kötött szerződést a MÁV FKG. A közbeszerzésen a szerződés keretében egy nagyteljesítményű ágyazatrostálógépet, egy nagyteljesítményű vágánystabilizálógépet és egy kitérő- és vágányszabályozógépet szerzett be 2021-ben a társaság. Ezek a gépek munkába állásuk óta többek között az 1-es vonal Biatorbágy-Szárliget-Tatabánya közötti szakaszán, a 100a Cegléd-Abony-Szolnok szakaszon, valamint az ország számos más vasútvonalán végeztek karbantartási munkálatokat – írták.
A MÁV FKG a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel, amihez elengedhetetlen a korszerű géppark – fűzték hozzá.