Vigyázat, veszélyes abroncsok!
Íme a nagy téligumiteszt
A német autóklub nyilvánoságra hozta a legfrissebb téliabroncstesztjét. A 225/50 R17-es méretű abroncsok V sebességindexe azt jelenti, hogy legfeljebb 240 kilométeres sebességgel használhatók.
Az ADAC a Dunlop-Michelin-Goodyear hármas befutót ajánlja jó szívvel megvásárlásra, miután kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak a próbák során.
Közülük a Dunloppal érte el a tesztautó a legalacsonyabb fogyasztást, míg a Michelin Alpin 6 a kopásállóságával tűnt ki.
A „kielégítő” minősítést a 2.7–3.0 pontos abroncsok kapták. Ezek sorát a Michelin-leányvállalat, a Kleber Krisalp HP3 abroncsa nyitotta meglepően jó eredménnyel.
A Bridgestone Blizzak LM005 esetében a kopási teszt teljesítménye az összpontszám csökkentéséhez vezetett, és csak hóban teljesített kielégítően. A Continental WinterContact TS 860 általános pontszáma a száraz utakon tapasztalt gyengeségei miatt lett alacsonyabb.
A Nexen Winguard Sport 2 szintén nem bizonyult kopásállónak, de még száraz, nedves és havas körülmények között is csak a kielégítő minősítést érheti el. Hasonlót tapasztaltak a Vredestein Wintrac Pro esetében is.
Az ezek után következő abroncsokkal az volt a baj, hogy száraz és vizes aszfalton különféle gyengeségeket mutattak, ám az ADAC mérnökei azt tanácsolják, hogy senki se vásároljon Goodride Z-507 Zuper Snow (nem elírás: Zuper…) és Linglong Green-Max Winter UHP abroncsokat. Ezek a kínai gyártmányok nem egyszerűen gyengék, hanem egyenesen veszélyesek, mivel a tapadás és a féktáv terén messze elmaradnak az Európában elvártaktól.
Az ADAC pontszámai
Dunlop Winter Sport 5 2.3
Michelin Alpin 6 2.3
Goodyear UltraGrip Performance + 2.5
Kleber Krisalp HP3 2.7
Bridgestone Blizzak LM005 3.0
Continental WinterContact TS860 3.0
Nexen Winguard Sport 2 3.0
Vredestein Wintrac Pro 3.0
Sava Eskimo HP2 3.1
Fulda Kristall Control HP 2 3.2
Firestone Winterhawk 4 3.3
Nokian Snowproof P 3.3
Pirelli Winter Sottozero 3 3.3
Toyo Observe S944 3.3
Maxxis Premitra Snow WP6 3.4
Goodride Z-507 Zuper Snow 5.5
Linglong Green-Max Winter UHP 5.5
dasblog.hu