Az új hibrid Corolla egymaga elhozhatja a zöld áttörést Európának

Továbbfejlesztett 1,6 literes benzinmotor

A kizárólag az új Sedanhoz kínált, továbbfejlesztett 1,6 literes benzinmotor legnagyobb teljesítménye 97 kW/132 LE, maximális forgatónyomatéka 159 Nm, ami már 4400/perc fordulatszámon jelentkezik. A Valvematic Toyota rendkívül sikeres kétoldali intelligens változó szelepvezérlés (Dual Variable Valve Timing-intelligent, Dual VVT-i) rendszerének továbbfejlesztése. A Valvematic a szívószelepeknél a változó szelepvezérlést változó emeléssel, valamint változó összenyitással egészíti ki. A megoldás nagyobb mennyiségű levegő beszívását, illetve a levegőáramlás sebességének (és ebből adódóan az égési folyamat) jobb szabályozását teszi lehetővé, ami 7 százalékos teljesítménynövekedést eredményez, 8 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás és mérsékelt CO2-kibocsátás mellett. A Valvematic technológia alkalmazásával kis terhelésen tovább csökken a súrlódás, valamint a szivattyúzási veszteségek, s ez még tovább mérsékli a fogyasztást. A Valvematic hatásfokát változó hosszúságú szívócső alkalmazása javítja még tovább. A rendszer kis és közepes fordulatszámokon felgyorsítja a beáramló levegőt, ezzel optimális égési hatásfokot ér el. Nagyobb fordulatszámon a szívócsonk teljesen nyitva van. Ilyenkor a levegő rövidebb utat tesz meg, így a lehető legtöbb levegő jut az égéstérbe, ami növeli a teljesítményt. A hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval szerelt Sedan álló helyzetből 9,7 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége 200 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 5,7 l/100km, a CO2-kibocsátás csupán 130 g/km (WLTP: 139 g/km). A Multidrive S sebességváltóval a Sedan 10,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 190 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 5,5 l/100 km, a CO2-kibocsátás mindössze 125 g/km (WLTP: 146 g/km).