A 2024-es Honda NT1100

24YM HONDA NT1100

ÁttekintésA 2022-ben debütált NT1100-zal, ami a CRF1100L Africa Twin erőforrása köré épült, egy fürge, szórakoztató, egyben rendkívül kényelmes új Honda túramotor született. Alacsonyra helyezett ülése, hegyes villaszöge, minőségi felfüggesztése és kimagasló teljesítménye garantálja, hogy a sportos túragépet kereső vásárlók ideális társa lesz. Emellett alacsony légellenállás jellemzi, és időjárás-védelme is elsőosztályú, köszönhetően az 5 lépcsőben állítható magasságú, illetve dőlésszögű plexinek, valamint a hozzá kapcsolódó, alsó és felső légterelőnek. Elismerésre méltó a modell felszereltsége is, elvégre a sebességrögzítő automatika, a karcsú oldaldobozok és a markolatfűtés  is az alapfelszereltség része. Menetbiztonsági és vezetést segítő eszközei között megtalálható a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) és a – három gyári plusz két személyre szabható karakterisztikát felkínáló – üzemmódkapcsoló. Lassításáról radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyergek gondoskodnak, kerekein pedig 120/70 R17, illetve 180/55 R17 méretű abroncs feszülnek. Mindezt 6,5 hüvelykes, érintőképernyős TFT-műszeregység koronázza meg, mely Apple CarPlay®- és Android Auto®-csatlakozási lehetőséget kínál fel a pilótának.

@egyszermarlattam

nt1100 2024 #followme #subscribe #moto #motor #motorcycle #motorcycles #motorlover #motorlovers #honda #nt1100 #hondant1100 #hondamotor #hondamotorcycle @I❤️Motorcycles @Honda @hondafolife @Bertapress @PodCARs @begurulva @TrollVerda @Teszt a lelke mindennek

♬ All Night – Parov Stelar
@begurulva1

nt1100 #moto #motor #motorcycle #motorcycles #motorlover #motorlovers #honda #nt1100 #hondant1100 #hondamotor #hondamotorcycle #subscribe #followme @Bertapress @Teszt a lelke mindennek @TrollVerda @egyszer már láttam autót @PodCARs @I❤️Motorcycles @Honda @HONDA ✔️

♬ Motor King – Remix – Dj Fan

Bevezetés

A kalandmotoros stílusban fogant motorkerékpárok piacán megannyi géppel találkozhatnak a vásárlók, a felhozatal mégsem teljes. Hiányzott egy olyan modell, ami teljesítmény, kezelhetőség, hosszú távú kényelem és műszaki tartalom terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli, viszont kisebb, mint napjaink kalandmotorjai, és inkább a klasszikus túrázókhoz áll közel. A gazdag felszereltség és a sportos teljesítmény ez esetben is alapelvárás, de nemcsak országokon átívelő, csomagokkal teli utazásokra alkalmas a konstrukció, hanem mindennapos használatra, sőt ingázásra is.

A 2022-ben debütáló NT1100 pont ezt az űrt tölti ki. A Honda – évtizedes tapasztalattal büszkélkedő – mérnökeinek hála, minden szempontból megfelel az elvárásoknak. Még a fiatalabb pilóták fejét is elcsavarta, ami nem csoda, hiszen a nagysikerű CRF1100L Africa Twin vázára, illetve erőforrására épül, és csupa olyan tulajdonsággal ruházták fel, ami elengedhetetlen a változatos szerepkör betöltéséhez.

A teljesítmény és az igencsak gazdagnak mondható felszereltség ily kombinációjával nem meglepő, hogy a Honda  NT1100 modellje volt Európa legnépszerűbb túramotorja 2023-ban, melynek bevezetése óta közel 12 000 darabot adtak el belőle a mai napig. Jövőre két új, feltűnő gyári fényezés növeli e vonzerőt.

Áttekintés

Kényelmes, fürge és élvezetes – így jellemezhetjük dióhéjban az NT1100-at. A modell elegáns, visszafogott stílusban kialakított idomzata elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak. 5 lépésben állítható a plexi magassága és dőlésszöge, ráadásul alsó és felső légterelőkkel egészítették ki, hogy se a menetszél, se a légörvények kialakulása ne zavarja az utazást. Szintén a gondtalan túrázást szolgálja a teljesen személyre szabható, 6,5 colos, színes TFT-műszeregység, mely Apple CarPlay®- és Android Auto®-csatlakozási lehetőséget is felkínál a pilótának. Az NT1100 gazdag alapfelszereltségének része – egyebek mellett – a sebességrögzítő automatika (tempomat), a nagyméretű oldaldobozok, a középállvány, valamint a fűtött markolat is.

Az acélból készült, dupla bölcsőváznak köszönhetően a kategóriában rövidnek számító tengelytáv jellemzi a típust, emellett hegyes villaszöge, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, patronos Showa villája és központi rugóstagja is a sportos, élménydús motorozást szolgálja. Arra is gondoltak a mérnökök, hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez igazítani a futóműbeállítást, ezért a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül módosítható. Ami a fékrendszert illeti, 310 mm-es tárcsákat találunk az első keréken, ezeket négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre, míg az abroncsok mérete 120/70 R17 és 180/55 R17.

A kéthengeres erőforrása az Africa Twinből érkezett, csúcsteljesítménye azonos és legnagyobb forgatónyomatéka csupán 1 Nm-rel kevesebb: 102 LE és 104 Nm. A fejlesztés során átdolgozták a nyolcszelepes hajtómű légbeömlőjét és kipufogórendszerét, ezáltal még egyenletesebbé vált a gyorsítás és alacsony fordulatszámon is lenyűgöző bariton árad a dobból. Kiemelkedő teljesítménye és dinamizmusa dacára az NT1100 fogyasztása nem megy a teljesítmény rovására, legalább is erről árulkodik, hogy a 20 literes üzemanyagtartályt teljesen föltöltve tankolva 400 km-t tehetünk meg egyhuzamban.

Menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközei között megtalálható a háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control), az önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal), és szintén a vezető, illetve az utas biztonságát szolgálja a teljes LED-világítás. Miként a Honda más túramotorjaihoz, az NT1100-hoz is elérhető a hatfokozatú DCT-erőátvitel.

A 2024-es modellévű NT1100 a következő színválasztékban lesz kapható:

**ÚJ** Matt Jeans Blue Metallic  – Matt Ballistic Black Metallic színű csomagtartóval

**ÚJ** Candy Chromosphere Red  –  Matt Ballistic Black Metallic színű csomagtartóval

Matt Iridium Grey Metallic **ÚJ** Matt Ballistic Black Metallic színű csomagtartóval