A legenda visszatérésével új legenda születik?

Optimálisan kiegyensúlyozott futómű

Ha tiszta lappal fogunk hozzá egy jármű tervezéséhez, először az autó külső méreteit kell meghatároznunk. A Toyota GR Supra esetében ezeket az elvárt dinamizmus és vezethetőség függvényében állapították meg a mérnökök. A legfontosabb szempont a tengelytáv és a nyomtáv közötti, megfelelő arány eltalálása volt. Akkor érhető el egyszerre kiváló dinamizmus és kiemelkedő stabilitás, ha ez az arány 1,5 és 1,6 közé esik. A Toyota GR Supra tervezésekor ezért a fejlesztők az „arany középutat”, azaz 1,55-ös arányt célozták meg, és erre alapozva optimalizálták a jármű minden további elemét.

Intenzív menetdinamikai fejlesztési program

A menetdinamika fejlesztésekor a mérnökök rendkívül magasra tették a mércét, és a célkitűzéseket egytől egyig meg is valósították abban a TOYOTA GAZOO Racing által vezetett tesztprogramban, amely a világ minden pontján, a legkülönfélébb úttípusokon tette próbára a jármű képességeit. A közúti tesztek mellett versenypályákon, így többek között a Nürburgring északi nagykörén: a Nordschleifén is vizsgázott a Supra. A Lexus LFA szupersportkocsi szerkezeti merevségét is meghaladó, kiemelkedő karosszériaszilárdság, a GT86 kupéénál mélyebb tömegközéppont és az ideális, 50:50 arányú tengelyterhelés elérése a kitűzött menetdinamikai célok megvalósításának alapfeltétele volt, ám ezek eléréséhez a mérnököknek merész döntéseket kellett hozniuk. A kívánatos tömegelosztás érdekében például a motort a lehető leghátrább kellett tolni a motortérben, ez pedig a gyártás terén teremtett új kihívásokat.

A különösen merev karosszéria lehetővé tette a futómű-geometria részletekbe menő finomítását, a lengéscsillapítás pontos hangolását. Az új futómű-kialakítás elöl MacPherson rugóstagokat, hátul ötlengőkaros konstrukciót alkalmaz. Az első segédvázkeret és a hosszlengőkarok bekötési pontjai rendkívül merevek, ami pontos kanyarvételi tulajdonságokat eredményez, míg az alumíniumból készült hosszlengőkarok és csapágyak a rugózatlan tömeget csökkenve járulnak hozzá a kiemelkedő dinamizmushoz és hatékonysághoz. Az új GR Supra nagy teljesítményű kerékagyakat kapott, megnövelt kerékdőlési szöggel és optimalizált kinematikai jellemzőkkel. Az elektromos szervokormány sportos hangolást kapott, kétféle (komfort és sport) üzemmódban használható. A hátsó felfüggesztésnél hasonlóan kis tömegű, igen szilárd segédvázkeretet és a futóművet a karosszériához rögzítő merevítést alkalmaztak, ami rendkívül pontos kerékmegvezetést eredményez. A 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat kiváló tapadású Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal szerelték fel. Ezek hátul valamivel szélesebbek, mint elöl. A kellően nagy fékteljesítményről négydugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak.

http://egyszermarlattamautot.hu/2019/01/21/egy-kicsit-talan-tularaztak/