A legújabb Honda X-ADV váza és futóműve

24YM X-ADV
  • Az acélcsövekből összeállított gerincváznak
  • 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első teleszkópok és Pro-Link himbarendszer hátul 
  • Radiálisan rögzített, négydugattyús nyergek 296 mm-es tárcsákkal és blokkolásgátlóval
  • 120/70 R17 és 160/60 R15 első-hátsó abroncsok

Az X-ADV acélcsöves gyémánt alakú kerete könnyű és erős, és bőséges helyet biztosít az ülés alatti rekesznek.

A villaszög 27°, az utánfutás 104 mm, a tengelytáv 1590 mm, a kormány pedig 39°-os tartományban forgatható, így a fordulókör sugara csupán 2,8 méter. Folytatva az érdekes adatok sorát, a 153,5 mm-es első és 150 mm-es hátsó rugóutat, valamint a 165 mm-es szabad hasmagasságot érdemes papírra vetnünk és természetesen a 3 kg-mal kisebb, 236 kg-os menetkész tömeg is az X-ADV kiválóságáról árulkodik.

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, állítható rugó-előfeszítésű és húzócsillapítású, patronos USD teleszkópok terepen, illetve rossz minőségű burkolaton is remek menetkomfortot szavatolnak, akárcsak az állítható rugó-előfeszítésű, belsőtartályos központi hátsó rugóstag, ami Pro-Link himbarendszer közbeiktatásával kapcsolódik – az üreges keresztmerevítővel és U-szelvényekkel erősebbé tett – alumínium lengővillához.

Az elöl 17”, hátul 15”-os felnik ráfjait rozsdamentes küllők kötik össze a kerékaggyal, igazodva az X-ADV terepes küldetéséhez és kényelemorientált koncepciójához. Az erdei barangolásokat jócskán megkönnyíti, hogy a tervezők bütykösgumikkal álmodták meg a modellt, s hogy a nyomásállítás se okozzon gondot, L-alakú levegőszelepeket alkalmaztak. Az abroncsok mérete 120/70 R17, illetve 160/60 R15, a hatékony lassításról pedig radiálisan rögzített, négydugattyús első nyergek és 296 mm-es első tárcsák gondoskodnak, méghozzá blokkolásgátlóval kiegészítve.