A vadonatúj Mazda CX-30 (Részletes és alapos ismertető)
BIZTONSÁG
A vállalat biztonsági célú kutatásait és fejlesztéseit a Mazda proaktív biztonsági filozófia vezérli minden téren, az olyan alapvető biztonsági technológiáktól kezdve, mint az üléspozíció, a passzív biztonsági technológiákon át a fejlett i-Activsense funkciókig.
A vadonatúj Mazda CX-30 számos olyan biztonsági technológiát alkalmaz, amelyek ezen kutatásokból fakadnak.
Az i-Activsense aktív biztonsági funkciók sorában újonnan megtalálható a vezetőfelülgyeleti rendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a vezető állapotát, míg más, fejlett technológiák előremutató fékvezérlés segítségével képesek megelőzni a baleseteket, tovább erősítve a Mazda által célul kitűzött, 360 fokos észlelési képességet.
Az emberi jellemzőket és valós baleseteket elemző kutatásokra koncentráló passzív biztonsági fejlesztések nagyban hozzájárulnak a Mazda modellek fokozott ütközési biztonságához és gyalogosvédelmi teljesítményéhez.
Ezek eredményeként a vadonatúj Mazda CX-30 minden eddiginél jobban felkészült arra, hogy utasainak biztonságos, oltalmazó, élvezetes utazási élményt kínáljon, hozzájárulva a balesetmentes közlekedésű társadalom álmának megvalósításához.
Aktív biztonság: i-Activsense[5]
- Az új Mazda CX-30 megkapta a Mazda vezetőfelügyeleti rendszerét. A rendszer infravörös kamera és infravörös LED segítségével figyeli a vezető állapotát. A szemhéjak nyitottságából, a pislogások sűrűségéből, illetve a száj és az arc helyzetéből megállapítja, mennyire fáradt vagy kimerült a vezető. Emellett a sofőr szemvonalát és szemmozgását is nyomon követi, így észleli, ha a vezető nem figyel. Amennyiben a rendszer veszélyesnek ítéli meg a helyzetet, hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és az intelligens féktámogatással (SBS) együttműködve lerövidíti a lassításra figyelmeztető hangjelzés aktiválásának idejét.
- A vadonatúj Mazda CX-30-hez első keresztirányú forgalomfelügyelet (FCTA) is elérhető. Amikor a jármű előre araszol, a rendszer az első oldalsó radar segítségével észleli a holttérből érkező gépjárműveket, és felhívja azokra a vezető figyelmét. Ezzel elkerülhetővé válik az egyik leggyakoribb baleseti forma: amikor részben beláthatatlan T-kereszteződésbe hajtunk be autónkkal.
- A modell a Mazda forgalomkövető tempomat rendszerével (CTS) is felszerelhető. A CTS pihentetőbbé teszi a közlekedést: automatkusan szabályozza a gyorsítást, a lassítást és a kormányzást a forgalmi torlódások során. A rendszer olyan helyzetekben is biztonságosabbá, megnyugtatóbbá és kényelmesebbé teszi a vezetést, amikor a körülmények a támogatott funkciók folyamatos kezelését tennék szükségessé.
Passzív biztonság
- A vadonatúj Mazda CX-30 karosszériája 30%-ban ultra nagy (980MPa, egyes részeken eléri az 1310MPa-t is) szakítószilárdságú acélból áll. Ez a kereszttartóval, a szilárdabb, ugyanakkor könnyebb B-oszloppal, valamint az új, harmonikaszerűen deformálódó oldalsó hossztartókkal egyetemben a becsapódás erejének ellenálló karosszériát, valamint az energiát hatékonyan elnyelni képes vázszerkezetet eredményez.
- A vadonatúj Mazda CX-30 világszerte alapfelszerelésként kínálja a vezetőoldali légzsákot. Ütközés esetén a vezető testének előre mozdulását gátló, új légzsák segít mérsékelni a vezető lábának, mellkasának és hastájának sérülését.
- A motorházfedél új, energiaelnyelő belső szerkezete az érintkezés pillanatában felfogja az elgázolt gyalogos fejét, majd fokozatosan csillapítja a becsapódás energiáját, és ezzel stabilabban nyeli azt el.
- Az első lökhárító gázolás esetén megtámasztja a gyalogos combját és sípcsontját, ugyanakkor kisebb mértékben terheli a térd környékét. Ezzel mérsékelhető a térd és a keresztszalagok hajlításból és csavarásból eredő sérülése.
Referencia kiállítási tárgy (európai specifikáció)
Karosszéria típusa | Ötajtós kombi |
Ülések száma | 5 |
Teljes hosszúság x szélesség x magasság | 4395 mm × 1795 mm × 1540 mm[6] |
Tengelytáv | 2655 mm |
Sebességváltó | Mazda 6-fokozatú automata Mazda 6 fokozatú kézi |
Első felfüggesztés | MacPherson rugóstag |
Hátsó felfüggesztés | Csatolt hosszlengőkar |
Kormánymű típusa | Fogasléces |
Fékek (elöl / hátul) | Belső hűtésű tárcsák / tömör tárcsák |
Abroncsméret | 215/65R16 215/55R18 |
[1] A vadonatúj Mazda CX-30 kapcsán közölt műszaki adatok, megfogalmazások és értékek az európai piacra vonatkoznak. A globális információk eltérőek lehetnek.
[2] A vadonatúj Mazda CX-30 műszaki adatai előzetesek, az értékek változhatnak.
[3] Európai specifikáció. A vadonatúj Mazda CX-30 műszaki adatai előzetesek, az értékek változhatnak.
[4] Európai specifikáció. A vadonatúj Mazda CX-30 műszaki adatai előzetesek, az értékek változhatnak.
[5] Az i-Activsense aktív biztonsági funkciók elérhetősége a helyi piactól és a vadonatúj Mazda CX-30 kivitelétől függően változik.
[6] A vadonatúj Mazda CX-30 európai piacra vonatkozó értékei.