A vadonatúj Mazda CX-30 (Részletes és alapos ismertető)

Belső kialakítás

  • Az új Mazda CX-30 utasterének kialakítása a Mazda emberközpontú formai filozófiáján alapul, míg az üres terek, azaz a ‘Ma’ alkalmazásával a tradicionális japán építészet hagyományait követi.
  • A ‘kecses és merész’ formai koncepcióval összhangban a vadonatúj Mazda CX-30 belső tere egyfelől lendületesen elegáns és szépséges, másfelől a szabadidőautóvek merész, mindenre képes szellemiségét is sugározza. 
  • A tervezők komoly figyelmet fordítottak minden részletre, a felhasznált anyagoktól a jobb kidolgozásig, hogy ténylegesen kifinomult, kiváló minőségű belső teret teremtsenek.
  • Az alapvető szerkezet egy koncentrált, testre szabott vezetői környezetből, valamint egy letisztult, szellős, nyitott utastérből áll.
  • A kezelőfelület szimmetrikus és a vezető felé fordul, mindhárom fő műszer és a központi kijelző egyaránt ideális szögben áll az üléshelyzethez képest.
  • A műszerfal felső részén másodlagos, szárny alakú árnyékolót találunk. A műszerek árnyékolójának tetejétől az utasoldali ajtókárpitig tartó, minőségi öltésekkel varrott, vízszintes elem szellős hangulatot teremt, így a vezető környezete tágasabbnak érződik.
  • A széles padlókonzolon, egy előretolt “kezelői területen” található a sebességváltó kar, a pohártartók, valamint a központi kezelőszerv. Ez a vezetőhöz közel esik, így kényelmes, fokozottan ergonomikus működtetést tesz lehetővé.
  • A sebességváltó panel annak a kétrétegű öntési eljárásának a továbbfejlesztett változatával készült, amellyel először a vadonatúj Mazda3 fedélzetén találkozhattunk. A füstszürke panelre vetülő fény láthatóvá teszi az alsó rétegbe mart fémes mintázatot, kihangsúlyozva a belső tér igényes részleteit és kifinomult minőségét.
  • Az új Mazda CX-30 kétféle markáns belső színvilágban rendelhető: divatos sötétbarna vagy ízléses és modern sötétkék dekorrészletekkel.
  • A sötétbarna színvilág fekete vagy fehér bőrkárpitozással elérhető. A fekete bőrkárpit perforációi alatt kifinomult barna betétanyag sejlik fel. A sötétkék tónus szövet vagy szintetikus bőr kárpitozáshoz társulhat, mindkettő szürkés-bézs vagy fekete színben elérhető.

HELYKIHASZNÁLÁS

  • A Mazda emberközpontú fejleszésének eredménye a kiemelkedően jó helykihasználású, sokoldalú belső tér. Az új kompakt szabadidőautó belső terében a leghosszabb utazások alkalmával is pihentető kényelemben helyezkedhetnek el az utasok, míg a csomagtartó praktikus és tágas, így minden életstílus igényeinek megfelel.
  • A vezetői üléshelyzet és a HMI kezelőfelület kidolgozása során a létező legfejlettebb ismereteket és technológiákat vetettük be.

Külső és belső méretek

  • Az új Mazda CX-30 új piaci szegmenst nyit meg a Mazda számára. A CX-3 és a régóta népszerű CX-5 közé pozicionált új modell azon ügyfelek elvárásait teljesíti, akik az előbbi kompakt, városbarát méreteit az utóbbi helykínálatával és praktikumával szeretnék társítani.
  • Habár kellően kompakt ahhoz, hogy a városban kiválóan manőverezhessen, a vadonatúj Mazda CX-30 a könnyed beszállás lehetőségét tágas, sokoldalú utastérrel és csomagtartóval kombinálja.
  • Az egymástól messze eső első ülések közötti, széles padlókonzol kifinomult elrendezéssel és nagyméretű központi könyöklővel kényeztet.
  • A nem kevésbé tágas hátsó üléssoron széles központi kartámasz és ajtó könyöklő gondoskodik a kényelmes, pihentető testtartásról.
  • Az első és hátsó ülések csípőpontjai közötti távolságnak, illetve a hátsó ülés mély csípőpontjának köszönhetően bőséges a térd- és fejtér, így akár magasabb utasok is komfortosan helyet foglalhatnak a hátsó ülésen.
  • A hossz- és oldalirányban egyaránt szellősen elhelyezett üléseknek köszönhetően az elöl ülők könnyebben fordulhatnak hátra a hátul utazókhoz. Utóbbiak pedig minimális erőfeszítéssel láthatják az elöl ülők arcát profilból. Mindez elősegíti a kommunikációt az utasok között.
  Vadonatúj Mazda CX-30[3]
Teljes hosszúság 4395 mm
Teljes szélesség 1795 mm
Teljes magasság a tetőlemeznél mérve 1540 mm
Tengelytáv 2655 mm
Első túlnyúlás 915 mm
Hátsó túlnyúlás 825 mm

Csomagtartó

  • A csomagtér nagyon tágas, 430 literes kapacitása elegendő egy nagyméretű babakocsi és egy kézipoggyász egyidejű elhelyezésére. A csomagtérajtó nyílás szélessége 1020 mm, a csomagtérperem magassága mindössze 731 mm, így akár nehéz és terebélyes csomagok is könnyen be- és kipakolhatók.[4]
  • Az oldalsó borítás nem szövött kárpitanyaga és a leegyszerűsített falszerkezet letisztult, kifinomult megjelenést kölcsönöznek a csomagtartónak.
  • Az opciós, motoros mozgatású csomagtérfedél egy érintéssel nyitható, illetve csukható. A szerkezet fogaskerekei, valamint a csillapító egység háza műanyagból készült, ami csendesebb működtetést eredményez.

Be- és kiszállás

  • Habár szabad hasmagassága a szabadidőautóvektől elvárhatóan magas, a mély csípőpontnak köszönhetően az új Mazda CX-30 utasai könnyedén szállhatnak be és ki.
  • Az első és a hátsó ülések közötti, bőséges távolságon, valamint a hátsó padló csekély magasságán kívül az ülőpárnák és a B-oszlopok formáját is úgy optimalizáltuk, hogy elősegítsük az utasok mozgását be- és kiszállás során. Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően még a testesebb hátsó utasok is könnyedén tudnak be- és kiszállni.

Vezetői üléshelyzet

  • A kormánykerék hosszirányban 70 mm-en állítható, így pontosabban szabályozható a vezetői helyzet. Ezen túlmenően az autó minden kivitelén állítható az első ülőpárna dőlésszöge, így elkerülhető, hogy az utas combja a levegőben “lebegjen” (túl alacsony ülésszög) vagy épp ellenkezőleg, túlságosan nagy nyomás nehezedjen a csípőre (túl nagy ülésszög.)
  • A sebességváltó kar az automata és kéziváltós kiviteleken egyaránt előre és magasra kerül, így a vezető könnyebben és gyorsabban tudja kezét a kormánykerékről a váltókarra helyezni, és fordítva.
  • A HMI kezelőszerv és a pohártartók elhelyezése, valamint a hosszú központi könyöklő még stabilabb, még könnyebb, még kényelmesebb kezelhetőséget eredményez.

Kezelőfelület (HMI)

  • A head up display, az elsődleges mérőórák és a központi kijelző új kialakítást kapott, így letisztultabban jelenítik meg az információkat. Az alkalmazott betűtípusokat egységesítettük, így kellemes, egységes megjelenést kaptunk.
  • Az analóg műszerek és digitális kijelzők kombinálása révén a vezető figyelmének elterlése nélkül, gyorsan és könnyen leolvashatók a szükséges adatok.
  • A vadonatúj Mazda CX-30 8,8 colos, széles formátumú központi kijelzőt kapott. A HMI kezelőegységen keresztül egyszerűbben működtethető rendszer új, ösztönösen használható segédfunkciója még könnyebbé teszi a kezelőegység használatát.
  • A vadonatúj Mazda CX-30 MZD Connect rendszere a Mazda MZD Connect HMI kezelőfelületéhez kapcsolódó, egyszerű USB csatlakozón keresztül támogatja az Apple CarPlay® és Android Auto™ funkciókat.

KILÁTÁS

  • Az emelt vezetői üléshelyzet tiszta kilátást biztosít, és lehetővé teszi, hogy a vezető az útra összpontosítson.
  • Az A-oszlop vastagságát és formáját úgy optimalizáltuk, hogy a lehető legkisebb szögben gátolja a kilátást; ezzel csökkent a holtterek aránya. Az aprólékosan kidolgozott, új kialakításnak köszönhetően érdemben csökkent a holttér elöl, a vezető folyamatosan szemmel követhetik a gyalogosokat vagy potenciális akadályokat anélkül, hogy változtatnia kellene természetes üléspozícióján.
  • A keskeny C-oszlop optimális kilátást enged hátrafelé a hátsó oldalablakon keresztül, így sávváltáskor vagy parkolóba hajtáskor pontosan látható a többi jármű vagy egyéb akadályok.

Audiorendszer

  • A Mazda átfogó kutatásokat végzett azzal kapcsolatban, hogy hogyan terjednek a hanghullámok az autók utasterében. Ennek eredményeként a mélyhangszórókat az utastér sarkaiba helyeztük, ahol jobb az alacsony frekvenciájú hangok visszaadása, ami tisztábban hallható alsó hangtartományt eredményezett. 
  • A közepes és magas frekvenciájú hangszórókat az oldalablakok háromszögében, illetve az ajtókárpit felső szakaszán helyeztük el, így a hangok közvetlenül, visszaverődésektől mentesen juthatnak el az utasok füléhez. Így erőteljesebben azonosítható a hangforrás, ami tisztább és mélyebb hangzást eredményez.
  • Az alapkivitelű, 8 hangszórós audiorendszer háromutas kialakítású: az első tűzfal két oldalán 3 literes mélyhangszórók, a háromszögben 2,5 centiméteres magashangszórók, míg az első és hátsó ajtók borításának felső részén egy-egy 8 centiméteres középhangszóró található.
  • A 12 hangszórós Bose® audiorendszer ezt egy 8 centiméteres központi hangszóróval, két hátsó háttérsugárzóval, valamint egy mélynyomóval egészíti ki. A rendszer egyedi hangolása még erőteljesebb mélyhangokat és ezáltal még kiválóbb hangminőséget tesz lehetővé, ahogy azt a Bose márkától elvárnánk.