A vadonatúj Mazda CX-30 (Részletes és alapos ismertető)

BIZTONSÁG

A vállalat biztonsági célú kutatásait és fejlesztéseit a Mazda proaktív biztonsági filozófia vezérli minden téren, az olyan alapvető biztonsági technológiáktól kezdve, mint az üléspozíció, a passzív biztonsági technológiákon át a fejlett i-Activsense funkciókig.

A vadonatúj Mazda CX-30 számos olyan biztonsági technológiát alkalmaz, amelyek ezen kutatásokból fakadnak.

Az i-Activsense aktív biztonsági funkciók sorában újonnan megtalálható a vezetőfelülgyeleti rendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a vezető állapotát, míg más, fejlett technológiák előremutató fékvezérlés segítségével képesek megelőzni a baleseteket, tovább erősítve a Mazda által célul kitűzött, 360 fokos észlelési képességet.

Az emberi jellemzőket és valós baleseteket elemző kutatásokra koncentráló passzív biztonsági fejlesztések nagyban hozzájárulnak a Mazda modellek fokozott ütközési biztonságához és gyalogosvédelmi teljesítményéhez. 

Ezek eredményeként a vadonatúj Mazda CX-30 minden eddiginél jobban felkészült arra, hogy utasainak biztonságos, oltalmazó, élvezetes utazási élményt kínáljon, hozzájárulva a balesetmentes közlekedésű társadalom álmának megvalósításához.

Aktív biztonság: i-Activsense[5]

  • Az új Mazda CX-30 megkapta a Mazda vezetőfelügyeleti rendszerét. A rendszer infravörös kamera és infravörös LED segítségével figyeli a vezető állapotát. A szemhéjak nyitottságából, a pislogások sűrűségéből, illetve a száj és az arc helyzetéből megállapítja, mennyire fáradt vagy kimerült a vezető.  Emellett a sofőr szemvonalát és szemmozgását is nyomon követi, így észleli, ha a vezető nem figyel. Amennyiben a rendszer veszélyesnek ítéli meg a helyzetet, hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és az intelligens féktámogatással (SBS) együttműködve lerövidíti a lassításra figyelmeztető hangjelzés aktiválásának idejét.
  • A vadonatúj Mazda CX-30-hez első keresztirányú forgalomfelügyelet (FCTA) is elérhető. Amikor a jármű előre araszol, a rendszer az első oldalsó radar segítségével észleli a holttérből érkező gépjárműveket, és felhívja azokra a vezető figyelmét. Ezzel elkerülhetővé válik az egyik leggyakoribb baleseti forma: amikor részben beláthatatlan T-kereszteződésbe hajtunk be autónkkal.
  • A modell a Mazda forgalomkövető tempomat rendszerével (CTS) is felszerelhető. A CTS pihentetőbbé teszi a közlekedést: automatkusan szabályozza a gyorsítást, a lassítást és a kormányzást a forgalmi torlódások során. A rendszer olyan helyzetekben is biztonságosabbá, megnyugtatóbbá és kényelmesebbé teszi a vezetést, amikor a körülmények a támogatott funkciók folyamatos kezelését tennék szükségessé.

Passzív biztonság

  • A vadonatúj Mazda CX-30 karosszériája 30%-ban ultra nagy (980MPa, egyes részeken eléri az 1310MPa-t is) szakítószilárdságú acélból áll. Ez a kereszttartóval, a szilárdabb, ugyanakkor könnyebb B-oszloppal, valamint az új, harmonikaszerűen deformálódó oldalsó hossztartókkal egyetemben a becsapódás erejének ellenálló karosszériát, valamint az energiát hatékonyan elnyelni képes vázszerkezetet eredményez.
  • A vadonatúj Mazda CX-30 világszerte alapfelszerelésként kínálja a vezetőoldali légzsákot. Ütközés esetén a vezető testének előre mozdulását gátló, új légzsák segít mérsékelni a vezető lábának, mellkasának és hastájának sérülését.
  • A motorházfedél új, energiaelnyelő belső szerkezete az érintkezés pillanatában felfogja az elgázolt gyalogos fejét, majd fokozatosan csillapítja a becsapódás energiáját, és ezzel stabilabban nyeli azt el.
  • Az első lökhárító gázolás esetén megtámasztja a gyalogos combját és sípcsontját, ugyanakkor kisebb mértékben terheli a térd környékét. Ezzel mérsékelhető a térd és a keresztszalagok hajlításból és csavarásból eredő sérülése.

Referencia kiállítási tárgy (európai specifikáció)

Karosszéria típusa Ötajtós kombi
Ülések száma 5
Teljes hosszúság x szélesség x magasság 4395 mm × 1795 mm × 1540 mm[6]
Tengelytáv 2655 mm
Sebességváltó Mazda 6-fokozatú automata Mazda 6 fokozatú kézi
Első felfüggesztés MacPherson rugóstag
Hátsó felfüggesztés Csatolt hosszlengőkar
Kormánymű típusa Fogasléces
Fékek (elöl / hátul) Belső hűtésű tárcsák / tömör tárcsák
Abroncsméret 215/65R16 215/55R18

[1] A vadonatúj Mazda CX-30 kapcsán közölt műszaki adatok, megfogalmazások és értékek az európai piacra vonatkoznak. A globális információk eltérőek lehetnek.

[2] A vadonatúj Mazda CX-30 műszaki adatai előzetesek, az értékek változhatnak.

[3] Európai specifikáció. A vadonatúj Mazda CX-30 műszaki adatai előzetesek, az értékek változhatnak.

[4] Európai specifikáció. A vadonatúj Mazda CX-30 műszaki adatai előzetesek, az értékek változhatnak.

[5] Az i-Activsense aktív biztonsági funkciók elérhetősége a helyi piactól és a vadonatúj Mazda CX-30 kivitelétől függően változik.

[6] A vadonatúj Mazda CX-30 európai piacra vonatkozó értékei.