A vadonatúj Mazda CX-30 (Részletes és alapos ismertető)

BEVEZETÉS [1]

A 2019-es Genfi Autószalonon világpremierjét ünneplő vadonatúj Mazda CX-30 a vállalat új generációs modellkínálatának második tagja. A kompakt szabadidőautó maradéktalanul megtestesíti miért jó egy Mazdát birtokolni: az elegáns Kodo formatervezést emberközpontú belső kialakítással és minden eddiginél intenzívebb Jinba Ittai vezetési élménnyel társítja.

AMz új Mazda CX-30 (4395 mm hosszú, 1795 mm széles, 1540 mm magas, tengelytávja 2655 mm) új piaci szegmenst nyit meg a Mazda számára. A CX-3 és a régóta népszerű CX-5 közé pozicionált új modell azon ügyfelek elvárásait teljesíti, akik az előbbi kompakt, városbarát méreteit az utóbbi helykínálatával és praktikumával szeretnék társítani.[2]

Az új Mazda CX-30 az eddigieknél érettebb formában tolmácsolja a Kodo formanyelvet, amely ma is ugyanúgy élettel teli, mint eddig, ám ezúttal nagyobb presztízsre törekszik a japán művészeti hagyományok és a tárgyak közötti üres tér szépsége által ihletett, minimalista megközelítésből fakadó elegancia és tisztaság révén.

Az emberközpontú belső tér a koncentrált, testre szabott vezetői környezetet letisztult, szellős, nyitott utastérrel kombinálja. A frissen kifejlesztett technológiákat – mint a 8 hangszórós Mazda vagy a 12 hangszórós Bose audiorendszerek – nagy műgonddal integrálták a prémium anyagokkal; az aprólékos kidolgozás kiváló minőségű, kifinomult belső környezetet eredményezett.

Az új kompakt szabadidőautó a Mazda új generációs Skyactiv-járműszerkezetét hasznosítja, amely az emberek vele született egyensúlyozási képességére épül. Az olyan intelligens technológiákkal együtt, mint a továbbfejlesztett i-Activ összkerékhajtás (AWD), amely a G-Vectoring Control (GVC) rendszerrel együttműködésben osztja meg a nyomatékot az első és hátsó kerekek között, ez a megoldás még inkább magával ragadó Jinba Ittai vezetési élményt nyújt.

A hajtáslánc-választék a legújabb Skyactiv motorokból áll, beleértve a Mazda forradalmi gyertyavezérelt sűrítéses gyújtás (SPCCI) technológiáját, amely különleges égési folyamatot alkalmazva kombinálja benzinmotorok fordulatszámkedvelő működését a dízelek kiemelkedő nyomatékosságával.

Végezetül az új Mazda CX-30 az i-Activsense aktív biztonsági funkciók teljes választékát kínálja, beleértve a most bevezetett vezetőfelügyeleti rendszert is, így még inkább képessé téve a kompakt szabadidőautóvet arra, hogy minden utasának biztonságos, élvezetes vezetési élményt kínáljon.

FORMATERV

A Mazda KODO – A mozgás lelke formanyelve annak 2010-es bemutatkozása óta viszi pozitív irányba a márka globális értékét. A Mazda mostanra még mélyebbé, még kifinomultabbá tette ezt a filozófiát, és ezáltal a műalkotás szintjére emelte az autótervezést.

A Kodo formai filozófia evolúciójának célja, hogy a hagyományos japán esztétikai értékekben gyökerező, azok által ihletett, új fajta eleganciát juttasson kifejezésre. A 2017-ben bemutatott Mazda Vision Coupe koncepcióautó finoman kidolgozott, minimalista formatervével ezt a dizájn nyelvezetet testesítette meg: elegánsan visszafogott karosszériáján fények és tükröződések folyamatosan változó, finom játéka teremtett természetes, dinamikus hangulatú megjelenést.

Az új Mazda CX-30 a második sorozatgyártású modell, amely a Kodo dizájnfilozófia ezen legújabb evolúcióját alkalmazza. Azáltal, hogy minden egyes elemet a ‘kevesebb több’ elvét követve tökéletesítették, egy minden eddiginél letisztultabb, szépséges felületet eredményezett, és merőben eredeti formában értelmezte újra a kompakt crossover fogalmát.

A ‘kecses és merész’ formai koncepciót követő külső formaterv lendületes szépsége a szabadidőautóvek robusztusságával keveredik. A magas minőségű beltérben a kényelmes, testre szabott, igen koncentrált vezetői környezet tágas, szellős utastérrel társul, így mindenki pihentető, kényelmes környezetben utazhat, kapcsolatot tartva egymással.

Kiemelt figyelmet szenteltek minden apró részletnek, az anyagok kiválasztásától a tökéletesebb kidolgozásig, így teremtve meg a kifinomult minőségű belső teret.

Külső formaterv

  • A ‘kecses és merész’ formai koncepciót követő vadonatúj Mazda CX-30 külső formaterve két, egymásnak ellentmondó elemet egyesít: a kupék lendületes szépségét és a szabadidőautóvek merész robusztusságát.
  • A karosszéria alsó felét fedő fekete burkolat hozzájárul a kupék kecsesen lendületes arányainak megteremtéséhez. Ugyanakkor ez a burkolat a crossoverekre jellemző stabilitás és erő érzését is kelti.
  • A formavilág a japán kalligráfiában használatos ecsetkezelésből fakadó új formanyelv, a ‘feltöltés és kibocsátás’ eredménye. Ez a továbbfejlesztett Kodo formai filozófia három sarkalatos értékét foglalja egységbe: ezek a Yohaku, azaz az üres tér szépsége; a kiegyensúlyozott, elegáns íveket szorgalmazó Sori; valamint a fény és árnyék játékát kifejező Utsuroi.
  • A Sori egyértelműen jelenik meg az első kerékívtől a hátsó kerékig futó váll ívében, sebesség és életvidámság érzését ébresztve. Az Utsuroi a vállvonal alatti karosszériaelemekben képviselteti magát: ezek az autó mozgásával együtt változó S vonalban tükrözik vissza a környezet képét. A karosszéria ezen jellemzői a farnál egyetlen lendületes ívben találkoznak, majd feloldódnak.
  • Az új Mazda CX-30 a felületek mozgalmassága érdekében lemondott a karaktervonalakról, így formaterve egyszerre testesíti meg a műalkotások szépségét és a dinamizmus erőteljes hatását.
  • A hátsó kerékdob kiemelkedik a befelé szükülő hátsó utastér síkjából, a csomagtérfedél hasonlóképpen szükülő, ívelt formát kapott. Ezek együttesen érzékien erőteljes hátsó karosszériakialakítást eredményeznek, amely a sportautók széles, dinamikus kiállását idézi.
  • Az orr kialakítását elegáns, mégis merész személyiséggel vértezték fel. Mazda karakteres szárny-profilja még élesebb, még mélyebb formát öltött, ami az első lökhárító masszív, plasztikusan megformált idomaival együtt a mozgás érzetét kelti. A hűtőrács háromszögletű mintázatának mérete és rajzolata a szemlélő helyzetétől és a ráeső fény változásától függően eltérő képet mutat.
  • A fényszórók és a zárófények egyszerre elegánsak és funkcionálisak, LED-es fényforrásaik kihangsúlyozzák a lámpatest hengeres formáját. A LED-es irányjelzők új, karakteres programozást kaptak: teljes fényerőn aktiválódnak, majd lüktető fénnyé halványulnak.
  • Az autó kilencféle karosszériaszínben elérhető, köztük a Mazdára jellemző Soul Red Crystal, Machine Grey és Polymetal Grey árnyalatokban.