Budapest elégedetlen #KariGeri közlekedéspolitikájával

    A fővárosi megkérdezettek több mint háromnegyede aggasztónak ítéli a forgalmi dugókat és ezzel összefüggésben a légszennyezettséget – állapította meg az MTI-nek pénteken megküldött közleményében a Századvég, amelynek elemzése szerint Budapest elégedetlen Karácsony Gergely közlekedéspolitikájával.

    Az intézet emlékeztetett: a főváros baloldali vezetése az elmúlt időszakban több forgalmas útszakaszt is lezárt, miközben a korábban létesített – és eredetileg ideiglenesnek szánt – kerékpársávok fenntartása mellett Karácsony Gergely főpolgármester újabb közlekedési sávokat vont el a gépkocsival közlekedőktől. Az intézkedések eredményeként állandósult a közlekedési káosz Budapesten, jelentősen megnehezítve ezzel a fővárosi polgárok mindennapjait – írta a Századvég közleményében.


    Az intézet rámutatott: a budapesti városvezetés közlekedéspolitikájával kapcsolatos lakossági elégedetlenség nem újkeletű. A forgalmi dugókat a megkérdezettek 82 százaléka tartotta aggasztónak, az ezzel összefüggő légszennyezettséget 80 százalékuk. Ez a két probléma nyugtalanítja leginkább a fővárosi lakosokat – szögezte le a Századvég, amely érdekességnek nevezte, hogy ezzel szemben a kerékpárosok közlekedési lehetőségeivel kapcsolatban a budapestiek 61 százaléka nem fogalmazott meg negatív kritikát.


    „Világosan látható tehát, hogy a főpolgármester törekvései a kerékpáros közlekedés bővítésére a nagy forgalmú főutakon nem találkoznak a fővárosiak igényeivel, a helyi polgárok az autós és kerékpáros utazás lehetőségeinek átgondolt javításában érdekeltek és nem az egyes közlekedő csoportok egymással való szembefordításában” – tartalmazza a Századvég közleménye, amely szerint a budapesti válaszadók több mint kétharmada (68 százaléka) elégedetlen a miniszterelnöki ambíciókat dédelgető Karácsony Gergely munkájával a forgalmi dugók elleni küzdelemben, míg a 26 százalékuk pozitívan értékeli a főpolgármester teljesítményét.


    A Századvég szerint vitathatatlan, hogy a kerékpáros közlekedés bizonyos esetekben megfelelő alternatívája lehet az egyéb közlekedési módoknak, így szerves részét képezi a fővárosiak életének. Közleményükben hangsúlyozták: egy nagyváros közlekedésének megszervezése rendkívül összetett, több szempont egyidejű mérlegelését, összehangolását megkívánó feladat. Ebből fakadóan az egyfókuszú – politikai okokból valamely utazási formát egyoldalúan előnyben részesítő – közlekedésszervezés elkerülhetetlenül maga után vonja jelentősebb forgalmi fennakadások létrejöttét – állapította meg az intézet.


    Tekintettel arra, hogy a fővárosi forgalmi dugók kialakulása elválaszthatatlan a nagy forgalmú utakon létesített kerékpársávoktól, a felmérés kitért az ezekkel kapcsolatos lakossági véleményekre is. A Századvég szerint megállapítható, hogy a megkérdezettek több mint fele, 56 százalékuk nem ért egyet azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat baloldali vezetése nagy forgalmú utakon, a gépkocsival közlekedők rovására kerékpárutakat alakított ki. Ezen felül a budapesti válaszadók 61 százaléka kifogásolja, hogy a Lánchíd budai hídfőjénél, a Clark Ádám téri körforgalom virágágyását leaszfaltozták, és helyette kerékpárutat létesítettek.


    „Ezekből a számokból is látszik, hogy a fővárosiak többsége nem támogatja a kerékpárosok és autósok politikai célú szembefordítását, és a zöld kampányígéretek látványos megszegését” – fogalmazott a Századvég.