Hamarosan lezárják a Lánchidat – Így lehet majd gyalog, vagy kerékpárral közlekedni
A Lánchíd lezárásával járó forgalmi változások nem csak a gépjárművek, hanem a gyalogosok, illetve a kerékpárt, vagy egyéb mikromobilitási eszközt használók közlekedését is érintik. A Budapesti Közlekedési Központ alternatív útvonalak kijelölésével biztosít lehetőséget arra, hogy közlekedési eszköztől és formától függetlenül mindenki biztonságosan közlekedhessen a felújítás idején.
Ahogy arról a Budapesti Közlekedési Központ korábban már beszámolt, 2021. június 16-tól lezárják a közúti forgalom elől a Lánchidat. Ettől az időponttól kezdve a gépjárművek és a BKK járatai mellett a kerékpárral közlekedők sem tudják használni a dunai átkelőt. Mivel a híd járdáit már március 17-én lezárták, ezért gyalog már most sem lehet átkelni a Lánchídon. A gépjármű- és kerékpárforgalom 2022 végén használhatja újra az átkelőt, a járdákon pedig 2023-ban lehet legközelebb sétálni.
Június 16-tól nem csak a Lánchidat, hanem a budai hídfőben található gyalogos-kerékpáros aluljárót is lezárják, így a budai rakparti sétányt és kerékpárutat használóknak is változtatniuk kell a megszokott útvonalukon.
Merre lehet közlekedni a környéken kerékpárral?
Azok számára, akik a budai rakparton szeretnének biciklizni, egy alternatív útvonalat jelölnek ki június 16-ától a Batthyány tér (Vám utca) és a Döbrentei tér között. A párhuzamos utcákhoz a legegyszerűbben a hídfőktől távolabb, a Döbrentei térnél és a Vám utcánál lehet majd átjutni kerékpárral.
- Az észak felől érkezőknek a Bem rakpart – Vám utca – Fő utca – Clark Ádám téri körforgalom – Lánchíd utca – Döbrentei utca – Döbreneti tér útvonalon lesz lehetőség kerülni.
- A dél felől érkezőknek a Döbrentei tér – Lánchíd utca – Clark Ádám téri körforgalom – Fő utca – Jégverem utca – Bem rakpart útvonal az ajánlott. Ez az útvonal párhuzamos a Bem rakparti kerékpárúttal, ráadásul a körforgalmat, valamint a kis forgalmú Vám utcát leszámítva végig kerékpársávon lehet errefelé haladni. Bár a körforgalmat a gépjárművel és a biciklivel közlekedők együtt használják, azonban ez továbbra is biztonságos közlekedési lehetőség marad, hiszen a Lánchíd lezárása miatt nem kell számítani nagy gépjárműforgalomra.
Akik a hídfőhöz közelebb szeretnének a Duna-menti gyalog- és kerékpárútról letérni, a Halász utcánál és közvetlenül a hídfő északi és déli oldalán is lesz erre lehetőségük:
- A hídfő északi oldalán a Clark Ádám tér és a lenti gyalog- és kerékpárút közötti lépcsőn egy tolósínen lehet a bicikliket tolni.
- A hídfő déli oldalán pedig a parkon keresztül a már meglévő rövid kerékpárutat lehet használni.
A pesti oldalon a kerékpározók a gépjárműforgalommal együtt haladhatnak a Széchenyi téren, ahol szintén jelentősen csökkenni fog a gépjármű forgalom.
Hogyan közlekedhetnek a Lánchídnál a gyalogosok?
A budai oldalon a Lánchíd alatti kis alagutat a gyalogosok sem használhatják június 16-ától, ezért egy ideiglenes gyalogos útvonalat alakítanak ki számukra a körforgalom és a munkaterület között. Ez az útvonal északról dél felé a következő: a Duna-menti gyalog-kerékpárút – Clark Ádám térre vezető lépcső – a munkaterület és a körforgalom mellett kijelölt ideiglenes gyalogos felület – a hídfő déli oldalán lévő park – Duna-menti gyalog-kerékpárút.
A Lánchíd pesti hídfőjénél is lezárják a gyalogos alagutat, azonban itt nem lesz kijelölt gyalogos útvonal. Akik erre sétálnak azok a Széchenyi tér megkerülésével érhetik el úti céljukat.
Egy olyan fontos, egész várost érintő munka, mint a Lánchíd felújítása önmagában is elkerülhetetlen kellemetlenségekkel jár. Emellett az M3-as metró közel két éven át tartó felújítása is jelentős forgalmi terhelést jelent a belváros szűk, nagy forgalmú és sűrűn beépített részein. Ezért a legjobb megoldás az, ha a kisebb környezeti terhelést jelentő közlekedési módok kerülnek előnybe. A Budapesti Közlekedési Központ azt javasolja a fővárosban közlekedőknek, hogy a belváros felé a közösségi közlekedést, saját kerékpárjukat, vagy a MOL Bubi közbringarendszert vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a főváros forgalmi terhelését.
Budapesti Közlekedési Központ