Hatalmas hangsúlyt kap a mesterséges intelligencia fejlesztése is

A Toyota a mesterséges intelligenciában nagy potenciált lát arra, hogy új értéket biztosítson az autóban az ügyfelek számára. A fejlett biztonsági technológiák, a multimédiás és egyéb funkciók frissítését a technológia fejlődésének megfelelően minden járműre folyamatosan kiterjesztik. A következő generációs hangfelismerő rendszerrel az Arene felgyorsítja az autók mesterséges intelligenciájának megjelenését, például a gyors válaszokat és a rugalmas javaslatokat, amelyek olyan érzést keltenek a vezetőben, mintha egy emberi lénnyel beszélnének. A járművek operációs rendszerének fejlődésével a következő generációs akkumulátoros elektromos autók a „vezetési élmény” személyre szabását is lehetővé teszik majd, különös tekintettel a gyorsításra, a kanyarodásra és a megállásra. Ezenkívül a jármű alapvető jellemzőinek további finomításával több Fun to Drive járművet készít majd a Toyota mind hardveres, mind szoftveres tekintetben.

1. Arene OS

  • Az Arene OS egy korszerű szoftverplatform, amely felgyorsítja az autók mesterséges intelligenciájának megjelenését, és új értéket adnak az ügyfeleknek az alábbi három pillér segítségével:
  • ESZKÖZÖK: Eszközkészlet az autós szoftverek hatékony fejlesztéséhez/értékeléséhez
  • Szoftverfejlesztő készlet (SDK): Fejlesztőkészlet a legkorszerűbb szoftverek járművekbe történő egyszerű integrálásához
  • Felhasználói interakció (UI): Az emberek és az autók, valamint az autók és a társadalom közötti interakció mechanizmusai

2. Következő generációs hangfelismerés

  • A legfejlettebb mesterséges intelligenciát használó technológia kiemelkedő utazási élményt tesz lehetővé az ügyfelek számára, gyors válaszidővel és a helyzetükhöz és preferenciáikhoz szabott javaslatokkal – mintha egy élő operátorral beszélgetnének.
  • Az Arene OS több mint 200 járműfunkciót működtet a jármű mesterséges intelligenciájának felgyorsítása érdekében
  • A tervek szerint a következő globális tömeggyártású modellben jelenik majd meg

3. AI által támogatott „stílusos formák”

  • Egy eszköz, amelynek célja, hogy korlátlanul bővítse a tervezési ötletekben rejlő erőt az emberek (tervezők) és a mesterséges intelligencia (rendszerek) együttműködésén keresztül, ugyanakkor drasztikusan javítja a tervezés sebességét.
  • Az AI-rendszer olyan képeket készít, amelyek figyelembe veszik az aerodinamikai és egyéb mérnöki korlátokat, hogy támogassák a légellenállás csökkentését és a látványos formákat ötvöző tervek létrehozását.

4. Manuális akkumulátoros elektromos autók

  • BEV hardver és szoftver, amely csak úgy frissíthető, amire kizárólag egy autógyártó képes
  • A váltások és a kuplungfunkció segítségével még egy BEV modellel is élvezhető a kézi váltós autók által nyújtott élmény

5. Igény szerint módosítható autók a különféle vezetési érzések érdekében

  • A vezetési élmény, a motorhang stb. megváltoztatható a BEV szoftverének frissítésével
  • Korlátlan lehetőségek elérése egyetlen BEV segítségével: például korábban használt, nosztalgikus autók, sportautók, vagy a jövőben birtokolni kívánt autók megidézése

6. Lexus RZ Steer-by-Wire funkcióval

  • Egy a kormányzást és a kerekeket elektromos jelekkel vezérlő rendszer. Új vezetési élményt biztosít a kormánymozdulatok jelentős csökkentésével. Például a jármű úgy manőverezhető, hogy jóval kevesebbet kell forgatni a kormánykereket, mint korábban
  • Nincs mechanikus összeköttetés és nagyobb a rugalmasság a kormányrendszer elrendezésében, ami lehetővé teszi az új mobilitási alkalmazásokra való kiterjesztést

A Mesterséges intelligencia, amely kapcsolódik a társadalomhoz és hozzájárul a társadalmi problémák megoldásához

A Toyota szerint a mesterséges intelligencia a szolgáltatások és a társadalom intelligensebbé tételével járulhat hozzá a társadalmi problémák megoldásához. A Toyota mérnökei ezért az autókat összekapcsolják az infrastruktúrával és a városokkal, hogy új szolgáltatásokat nyújtsanak. Például támogatni fogják az olyan logisztikai rendszerek társadalmi megvalósítását, amelyek valós idejű forgalmi információkat használnak fel a szállítás hatékonyságának javítására, valamint az optimális energiagazdálkodást szolgáló rendszereket. A mobilitás tesztpályájaként épülő Woven City különféle lehetőségeket mutat majd be, amelyek összekötik az embereket, a járműveket és a társadalmat. Például bevezetik a logisztikai területen a kapcsolódó szolgáltatásokat, majd az ott azonosított problémákat Woven Cityben kijavítják, ezután pedig már javítva újra bevezetik azokat. Ennek a körforgásnak az előmozdításával a társadalom intelligenciáját is felgyorsítják. Az emberek életének a mobilitás általi gazdagításában a biztonság a legfontosabb. A Toyota régóta felhalmozott tudása a biztonság terén, valamint nagy mennyiségű adat felhasználásával önvezető technológiát fejlesztenek. Például az automatikus parkolásnál a rendszer nem csak egy előre rögzített útvonalat követ, hanem az eltérő helyzeteket is kezeli, amikor akadályok adódnak. Egy autonóm e-Palette modellt is fejlesztenek. Továbbra is dolgoznak a mesterséges intelligencián, és törekednek a „zéró közlekedési balesetre”, hogy „mindenki számára elérjék a mozgásszabadságot” és „új értékek biztosítására a mobilitásban”.

KAPCSOLÓDÓ ÁBRÁK, TÁBLÁZATOK, FOTÓK >>>

1. Rendkívül hatékony közlekedési műveleteket támogató rendszer (E-TOSS)

  • Valós idejű szállítási és kézbesítési rendszert valósít meg a járműadatok és a kapcsolódó technológia felhasználásával
  • Pontos szállítási tervezést biztosít, amely hozzájárul a (1) CO2-kibocsátás, (2) a munkaerő- és (3) logisztikai költségek körülbelül 15 százalékos csökkentéséhez

2. Automatikus térképkészítés (földrajzi)

  • A Toyota hatalmas mennyiségű járműadatának felhasználásával drámaian javíthatja az útlejtéssel kapcsolatos információk felbontását, és növelheti a 3D-s térképfrissítések gyakoriságát 6 hónapról naponta történő frissítésre
  • Kényelmesebb, biztonságosabb és üzemanyag-/energiatakarékosabb vezetést tesz lehetővé

4. Új, következő generációs automatikus parkolási funkció

  • „Intelligens parkolást” biztosít különböző helyeken a regisztrált parkolási minták alapján, miközben a rendszer az önvezető technológia segítségével reagál az eltérő helyzetekre, például az akadályokra

5. e-Palette

  • Két típus áll rendelkezésre a különböző alkalmazási módokhoz: egy vezetőülés nélküli (automatikusan működő) és egy vezetőüléssel rendelkező (kézi működtetés is lehetséges). A tágas belső tér kihasználásával (alábbi esetben mobil kisbolt) többféle szolgáltatás nyújtható
  • Az autó önvezető rendszerrel van felszerelve, amelyet a Toyota Motor Corporation, a Woven by Toyota és a DENSO fejleszt. Célja, hogy hozzájáruljon a Mobility for ALL koncepcióhoz olyan önvezető rendszer segítségével, amelyet csak egy autógyártó tud biztosítani, sok éven át felhalmozott nagy mennyiségű adatból és biztonsággal kapcsolatos tudásból származó mesterséges intelligencia alapján