Honda GL1800 Gold Wing Tour – 2021

ÖSSZEGZÉS

A Honda csúcsmodelljének különleges változatát, a minden földi jóval felszerelt Gold Wing Tourt 2018-ra tetőtől talpig áttervezték a japán vállalat mérnökei. A modell új, dupla lengőkaros első felfüggesztést kapott, továbbfejlesztették – hétfokozatú DCT váltóval is elérhető – hathengeres boxermotorját és jelentősen csökkentették tömegét is. Ráadásként a 2021-es évben nagyobb befogadóképességű dobozokkal, pihentetőbb testtartást biztosító, új kárpitozásba burkolt ülésekkel és modernebb audiorendszerrel vásárolhatják meg a nagy múltú modellt a motorozás szerelmesei. Mindemellett csupa jövőbe mutató részletmegoldás kényezteti a tulajdonosokat, ilyen például a 7″-os, Android Auto™- és Apple CarPlay™-kompatibilis TFT-műszeregység, a giroszkopikus iránytűn alapuló navigáció, az elektromos mozgatású szélvédő, az intelligens Smart Key központizár-rendszer, a négy menetüzemmódot felkínáló motorvezérlés, a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) vagy a Hegymeneti Asszisztens.

BEVEZETÉS

A Honda Gold Wing már a 999 cm3-es ősmodell 1975-ös bemutatkozásakor ikonná vált, s azóta is az utazómotorok legjobbjaként tekinthetünk rá. Több évtizedes pályafutása során mérete és összlökettérfogata is folyamatosan nőtt, egyúttal luxus, minőség és kényelem terén is évről évre egyre magasabbra tette a lécet.

Tekintettel a változó felhasználói igényekre és az átalakuló motorkerékpár-piacra, a fejlesztőcsapat 2017-ben teljesen újragondolta a típus koncepcióját, és a vásárlói igények változására reagálva teljesen új irányba kormányozta a Gold Wing[1] és a Gold Wing Tour alkotta, világszerte elismert duót. Elődjeikkel szemben ezek karcsú, könnyű és elképesztően fordulékony járművek, amelyek – a fiatal pilótákat is – lenyűgöző vezetési élményt nyújtanak, nem mellesleg olyan technikai ínyencségekkel büszkélkedhetnek, mint például a hétfokozatú DCT váltó.

A változások eredményeként a Gold Wing vonzereje azonnal szélesebb körűvé vált, hiszen a fiatalabb motoros nemzedék érdeklődését is fölkeltette, különösképp, hogy a 2020-as modellévre még kifinomultabbá tették a menetkomfortot és javítottak a manőverezhetőségen. Emellett hatékonyabbá vált a látványos, hathengeres erőforrás is, így még nagyobb teljesítmény, illetve nyomaték kényezteti a vezetőt és utasát a kalandozások során.

A 2021-es modellév új audio- és hangszórórendszert, valamint vadonatúj fényezéseket hozott, még vonzóbbá vált tehát a Honda Gold Wing Tour.

ÁTTEKINTÉS

A 2018-as modellfrissítéskor új motort és vázat kapott a Gold Wing Tour, így sokkal kompaktabb lett. Ráadásul az új építésmódnak hála az ülés is előrébb kerülhetett némileg, ezáltal irányhatóság és kényelem terén is nagyot fejlődött a típus. Az alumínium hídváz tervezése a dupla lengőkaros első futóműtől indult, ez a – nagyobb rugóutat és merevséget, valamint kifinomultabb csillapítást, precízebb irányítást és kisebb súrlódási veszteséget garantáló – konstrukció tette ugyanis lehetővé, hogy előrébb kerüljön az erőforrás és a nyereg. A csillapítás jellege természetesen elektronikus szabályozású.

A hathengeres, optimalizált, 24 szelepes boxermotor finoman szólva magával ragadó jelenség, teljesítménye és lavinaként zúduló forgatónyomatéka egyaránt függőséget okoz. Barátságos habitusát nemcsak a 2018-ban bevezetett elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW) köszönheti, hanem a négyállású, TÚRA, SPORT, GAZDASÁGOS és ESŐ programokat felkínáló üzemmódkapcsolónak is, ami a kettős, kombinált fékrendszer (ti. Dual Combined Brake System, D-CBS) működésének jellegét is meghatározza. Szintúgy roppant hasznos a Hegymeneti Asszisztens (HSA) és az üzemanyag-fogyasztást mérsékelő Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop), akárcsak a hátsó kerék tapadásáról gondoskodó Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC).

Az is a Gold Wing Tour kiválóságáról árulkodik, hogy a hatfokozatú lábváltó helyett hétfokozatú, dupla kuplungos automatikus váltót (DCT) is kérhetnek a vásárlók[2]. A DCT egység kuplungérzete és váltási sebessége éppúgy az aktív menetüzemmódhoz igazodik, miként az is, hogy milyen fordulatszámon kapcsol fel és le az erőátvitel. Mindezt elektromos üzemű, előre-hátra gurulást segítő sétafunkcióval egészítették ki, míg a hagyományos váltóval felszerelt változatnál úgy működik a tolatás, mint korábban, azaz elektromotor könnyíti meg a pilóta dolgát.

A technikai fejlesztések hatására a Gold Wing Tour nyújtotta szabadságérzet semmihez nem fogható – a vezetési élményt, a teljesítményt és a stílust illetően is abszolút egyedülálló a modell. A stílusos, aerodinamikailag hatékony idomzat és az elektromos mozgatású szélvédő páratlan időjárás-védelmet szavatol, a gondosan formázott luxusnyergek pedig az egész napos motorozásokat is kényelmessé teszik. A háttámla szögén szintén változtattak, így még kényelmesebb testtartásban róhatók a kilométerek. Hogy a zenei aláfestés is feledhetetlen legyen, a Honda szakemberei vadonatúj, kis tömegű, kiváló minőségű audiorendszerrel szerelték fel a modellt, s nem maradt ki a felszerelési csomagból az intelligens kulcs (Smart Key), az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ alkalmazás, valamint a Bluetooth kapcsolatra alkalmas műszeregység sem.

A GL1800 Gold Wing Tour 2021-es változata az alábbi színekben lesz elérhető:

  • Gunmetal Black Metallic (metálfekete)
  • Candy Ardent Red

[1] Kérjük, olvassa el a GL1800 Gold Wing modellt bemutató sajtóközleményt is.

[2] Magyarországon a modell csak DCT váltóval kerül kereskedelmi forgalomba.