Honda X-ADV (Modellév: 2024)

24YM X-ADV

Összegzés: Az X-ADV új utat nyitott a motorozásban, mivel egyedülálló módon ötvözte a kétkerekűek kalandmotoros képességét a nagyméretű robogók praktikusságával. A gazdag alapfelszereltség között szerepel a négyállású üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW), a Honda Állítható Nyomatékszabályozója (HSTC, 3 fokozat), az USB-aljzattal ellátott 22 literes központi tárolórekesz, nappali menetfény LEDfényszórói, az 5″-os TFT-műszeregység, melynek kezelését a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) rendszer könnyíti meg. 

A 2024-ben két új különleges kiadással –Special Edition – bővül az X-ADV termékcsalád, valamint egy vadonatúj színnel egészül ki a paletta, ami garantálja, hogy a modell továbbra is felkelti a motorosok figyelmét Európa-szerte.

Bevezetés

Minden mérnöki igyekezet ellenére meglehetősen ritka, hogy egy friss gondolkodásmód teret nyerjen a motorkerékpárok világában, de a Honda elkötelezett híve az innovációknak. Ezt bizonyítja, a 2016-ban bemutatásra került, merőben szokatlan, teljesen új koncepciót megtestesítő X-ADV.

Milyen folyamat vezetett megalkotásához? Tervezése tulajdonképpen nem is volt túl bonyolult. A japán cég munkatársai egy praktikus, kiemelkedő használati értékű mindenest vettek alapul. Ezt ruházták föl a kalandmotorok legjobb tulajdonságaival, olyan elemeket átemelve, mint a felegyenesedett üléspozíció, a széles látómező vagy a kiváló terepképesség. Ebbe oltották bele az ingázó motorok tipikus személyiségjegyeit, azaz a könnyedséget, az egyszerű kezelhetőséget, a kényelmet és a nagy szállítókapacitást.

Az eredmény egy egyedi, ámde sokoldalú, hétköznapokon és hétvégéken egyaránt kompromisszumok nélkül használható, elképesztően izgalmas – nagyrobogóként és motorkerékpárként is aposztrofálható – modell, amit az SUV-k stílusával fűszereztek meg az alkotók. Prémium összetevőinek, erős motorjának és sokoldalú futóművének köszönhetően otthonosan mozog a nagyvárosokban, ugyanakkor a legvadabb vidéki kalandoktól sem riad vissza. Ez a kettősség egyedülálló a piacon.

Az X-ADV kifejezetten az európai vásárlóközönség igényeit figyelembe véve készült, ami nem más, mint a szabadság megtestesülése és napról napra arra ösztökéli pilótáját, hogy fedezze föl a világot és éljen át új élményeket. Nem csoda, hogy hatalmas siker lett az öreg kontinens országaiban. Különleges (terep)képességeiről árulkodik az is, hogy Renato Zocchi motorversenyző 2019-ben ezzel a modellel hódította el a Gibraltar Rally 2. géposztályának trófeáját.

Persze az X-ADV fejlesztése nem állt le. A 2021-es modellévet erősebb motorral, kisebb menetkész tömeggel, stílusosabb idomzattal és még magasabb használati értékkel kezdte meg. Ez azt jelenti, hogy vonzóbb és ütősebb lett, a sikersztori tehát folytatódhat.

2022-ben az X-ADV volt a Honda második legkelendőbb 350 cm3 feletti motorkerékpárja, amelyet csak, a szintén dinamikus, CB650R előzött meg.

A sportos új színválasztékának bevezetésével az X-ADV tovább erősíti pozícióját, mint az egyik legmenőbb és legkívánatosabb kétkerekű, amely ma Európában kapható.

Áttekintés

Az X-ADV folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres motorja kimagasló teljesítményről tesz tanúbizonyságot az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A kalandra termett kétkerekű csúcsteljesítménye 43,1 kW, lenyűgöző 69 Nm forgatónyomatékkal. Az elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW) 4 alapértelmezett motoros üzemmódot és egy egyénit (USER) kínál, a Honda Állítható Nyomatékszabályozójánál (Honda Selectable Torque Control, HSTC) a kifinomult beavatkozás mértéke 3 szinten állítható. Természetesen az X-ADV rendelkezik a Honda által kifejlesztett duplakuplungos sebességváltóval (DCT), ) kapcsolásainak időzítése mindig az aktuális menetüzemmódhoz igazodik, így minden adott tehát a biztonságos, élvezetes motorozáshoz.

A változó vastagságú, tömegű és szakítószilárdságú acélcsövekből összeállított szerkezet könnyebb lett 2021-re és nem maradt régi az idomzata sem. Elől 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópok, hátul pedig alumínium Pro-Link himbarendszer található. Az első 17”, hátsó 15”-os felnik ráfjait rozsdamentes küllők kötik össze a kerékaggyal, igazodva az X-ADV terepes küldetéséhez és kényelemorientált koncepciójához. A fékezésről a radiálisan rögzített négydugattyús féknyergek gondoskodnak.

Az új, agresszívebb formavilágot ugyan olyan nappali menetfénnyel (Daytime Running Lights, DLR) kiegészített LED-fényszórók varázsolják látványosabbá, mint, amit a CRF1100L Africa Twin modellnél alkalmaztak a Honda mérnökei – így javítva a többi közlekedő számára a láthatóságot.

Azért, hogy a kisebb termetűek lába is könnyedén talajt foghasson, a nyereg széleit lekerekítették és hogy több fontos holmi elférjen az ülés alatti 22 literes tárolórekeszben, melyben egy USB-aljzatot is elhelyeztek az okostelefonok töltése miatt.

A TFT – műszeregység használatát a hangutasításokkal vezérelhető Honda Smartphone Voice Control rendszer teszi pofonegyszerűvé.

A 2024-es modellévű X-ADV a következő színválasztékban lesz kapható a Honda márkakereskedéseiben:

**ÚJ** Iridium Gray Metallic Special Edition grafitfekete díszítéssel és sárga színű kiemelésekkel

**ÚJ** Grand Prix Red Special Edition grafitfekete díszítéssel

**ÚJ** Puco Blue grafitfekete díszítéssel

Matt Ballistic Black Metallic új grafitfekete díszítéssel.