Kettő az egyben

Nyerges vontatóként és fülke-alvázas teherautóként is használható a Herrmann Transporte nagymértékben egyedi igényekre szabott Scania G 500 4×4 jármuve. Jóformán nincs olyan fuvarfeladat, amelyet a cég ne tudna ellátni a svájci bicskához hasonlóan sokoldalú gépkocsival.

Amikor a svájci Herrmann Transporte legutóbb bemutatta a kívánságlistáját a Scaniának, akkor ez egy igencsak nagy kihívást jelentő specifikációt tartalmazott. Ugyanis a fuvarozóvállalat egy rövid, összkerékhajtású járművet kért a lehető legalacsonyabb alvázzal és rendkívül jó menetteljesítménnyel. Ráadásul azt is kikötötték, hogy az eszközt nyerges vontatóként és felépítményezett fülke-alvázas tehergépkocsiként is lehessen használni.

Mindezeknek megfelelően egy Scania G 500 A 4×4 HA nyerges vontató alváza jelentette a kiindulási alapot a sokoldalú jármű összeállításához. A cserefelépítményes rendszernek köszönhetően a gépkocsi igen gyorsan átalakítható nyerges vontatóból vonóháromszöges pótkocsit vontató vagy billenőplatós teherautóvá. Mivel a jármű legnagyobb megengedett szerelvényössztömege 70 tonna, valamint az első és a hátsó vonóberendezéséhez is mindenféle sűrített levegős, illetve elektromos csatlakozás rendelkezésre áll, a legkülönfélébb pótkocsikkal túlméretes és túlsúlyos rakományok fuvarozására is alkalmas.

A Herrmann Transporte céget egyébként már a harmadik generáció irányítja, Rolf Herrmann és fivére, Philip Herrmann. Húsz járművet számláló flottájukban billencsek, valamint darus, hulladékgyűjtő és építőipari teherautók is szerepelnek. A vállalkozás központi telephelye a tengerszint felett 910 méter magasságban fekvő és egy népszerű síközpontnak otthont adó Unterwasser faluban található, ahonnan kiindulva a járművei Svájc egész területén dolgoznak.

Scania