A Nexo formaterve

A NEXO letisztult, nyugodt formaterve kihangsúlyozza a modell áramvonalas sziluettjét és lebegő tetőlemezét. A kiváló hatásfokú, mégis szépséges, letisztult formaterv a szabadidőjárművek alapvető formavilágát követi. Az aerodinamikai fejlesztő részleggel szorosan együttműködve kialakított jövőbeli szabadidőjármű zökkenőmentes, harmonikus formában valósítja meg a forma és a funkció egységét.

Külső formaterv

A homogén, széles orrkialakítás a letisztult kompozit fényszórókkal rendkívül lényegre törő megjelenést eredményez. A teljes LED-es nappali fények és helyzetjelzők elkülönülnek egymástól, ugyanakkor kötődnek a Hyundai családi szabadidőjárműveinek formai jellegzetességeihez. Az elülső nappali fényeket egyetlen vékony, folytonos fénysáv köti össze, kihangsúlyozva az elegáns, vízszintes tagolású orrkialakítást. Ezt a fénysávot a hajnalban a látóhatár fölött megjelenő fénycsík ihlette; a megoldás harmonikusan illeszkedik a Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkjához. Ez utóbbi szélesebb kialakítást kapott, hogy több levegő áramolhasson át rajta, és ezzel felteszi a koronát a markáns megjelenésű orrkialakításra. A nappali fények alatt elhelyezett háromszögletű fényszórók egyedi stíluselemként kihangsúlyozzák az autó progresszív személyiségét.

A harmonikus egységet alkotó dizájn az autó oldalfalán folytatódik. A vékony, lebegő tetőlemezt még inkább kihangsúlyozza a magas ablakvonal, valamint a hátsó légterelőben végződő, kecses D-oszlop. A csaknem háromszögletű hátsó szélvédő átnyúlik az oldalfalra, az autó karakteres megjelenéséhez az elnyújtott, hangsúlyos légterelő is hozzájárul. Az integrált hátsó ablaktörlő a légterelő mögött bújik meg: a Hyundai által most elsőként alkalmazott megoldás letisztult megjelenést eredményez. A hátsó lámpatestek háromszögletű kialakítása a fényszórókra rímel. A drágakőszerű belső lencsék prémium megjelenést eredményeznek. A hátsó lámpatestek a far vízszintes tájolásával együtt erőteljes kiállást kölcsönöznek az autónak.

A NEXO az első olyan Hyundai gépkocsi, amely az ajtók síkjába simuló külső kilincseket kapott. Ez a különleges kialakítás letisztult megjelenést kölcsönöz az oldalfalaknak, és egyben javítja a légáramlást. A vezető beállíthatja, hogy a kilincsek automatikusan kiemelkedjenek rejtekükből – akár csak a vezető oldalán, akár mind a négy oldalajtó esetében. A mechanizmus az autó beindítása után öt másodperccel visszahúzza a kilincset. Amint a gépkocsi sebessége meghaladja a 3 km/órát, a kilincsek automatikusan visszasimulnak a felületbe.

A vadonatúj NEXO ötféle, csekély károsanyag-kibocsátású fényezéssel rendelhető. Az ügyfelek olyan árnyalatok között válogathatnak, mint a White Cream, a Cocoon Silver, a Copper metálfény, a Titanium Grey vagy a Dusk Blue.

Optimalizált aerodinamika

A NEXO formaterve aerodinamikailag optimalizált részletekkel javítja a légáramlást és csökkenti a légellenállást. A NEXO tömegét olyan alternatív anyaghasználat segítségével csökkentették, mint a könnyűfém ötvözet lökhárító keresztmerevítés vagy a műanyag kerékdob. Az autó orrán, farán és oldalán számos, diszkréten elhelyezett aerodinamikai célú megoldással találkozhatunk. Az első lökhárító alsó felén például mindkét oldalon légfüggönyt alakítottak ki. Az utascella körüli légáramlatokat a D-oszlop részét képező légcsatornákon vezetik át. A légellenállást olyan további részletek javítják, mint a visszahúzható külső kilincsek, a rejtett hátsó ablaktörlő, a teljesen burkolt fenéklemez, vagy a D-oszlop részét képező, nagyméretű csatornák. Ezeket az aerodinamikai elemeket anélkül integrálták a karosszériába, hogy azok megbontották volna az autó egységes megjelenését. A közegellenállási együttható 0,329.

A hajtáslánc oxigénellátásáról a kaszkád hűtőmaszk nagyméretű légbevezető rostélya mellett hátul kialakított, kisebb méretű légbeömlők gondoskodnak.

Belső kialakítás

A jövőbeli szabadidőjármű belső terében az ultramodern technológia a purizmussal alkot harmóniát. Ezen túlmenően a vezetői környezet kialakításában visszaköszön az autó vízszintes tagolása. Az utastér leglátványosabb eleme a két nagyméretű LCD képernyővel felszerelt, széles műszerfal. A frissen integrált monitorok teljes mértékben átalakítják a műszerfal felépítését. A műszerfal optikai tömege jelentősen csökkent, és ezzel párhuzamosan javult a belső térérzet, köszönhetően a szellős, világos, csaknem panorámakép-szerű kialakításnak. A kétküllős kormánykerék kéttónusú színvilága jól egészíti ki a belső tér modern, letisztult stílusát.

A belső tér másik látványos eleme az az emelt pozíciójú, híd szerkezetű középkonzol, amely ultramodern megjelenése mellett ösztönös kezelhetőséget tesz lehetővé. Az elektronikus sebességváltó, az üzemmódok és a klímaberendezés kezelésére nyomógombok szolgálnak, szintén kézzel fogható a navigációs rendszer központi kezelőszerve. Az emelt padlókonzol alatt személyes tárgyak elhelyezésére alkalmas tárolórekesz található. Ezen a tágas tálcán alakították ki a vezeték nélküli telefontöltőt, valamint két USB csatlakozót is elhelyeztek ugyanitt.

A letisztult, minimalista kialakításhoz hozzájárulnak az autó belső felületeinek előállításánál felhasznált, UL (Underwriters Laboratories) tanúsítvánnyal rendelkező bioanyagok. Az üléseknél vegán bőrt és textil szegélyeket alkalmaztak, a tetőkárpit és a padlószőnyegek cukornád alapú ökorostokból készültek, míg a középkonzolt környezetbarát festékkel kezelték. Az utastérben felhasznált összes anyag 15 százaléka származik ökológiailag fenntartható forrásból, és ez további 20%-kal javítja a NEXO CO2-egyenlegét.

Az utastérben kétféle színkombináció: a kéttónusú Stone / Shell Grey, illetve az egyszínű Meteor Blue közül választhatnak az ügyfelek. Az opciós vegán bőrkárpitozás egyedi perforálást és textilszegést kapott.

A világon elsőként alkalmazott, egységesített háromtartályos rendszer az alkalmazott, kisméretű hidrogéntartályoknak köszönhetően jobb helykihasználást tesz lehetővé az utastérben és a csomagtartóban egyaránt, így a NEXO a szabadidőjárművektől elvárt tágasságot nyújtja. Ezen túlmenően a tengelytáv 150 mm-rel nagyobb az ix35 Fuel Cell modellénél. Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően a NEXO a jelenleg kapható hidrogén üzemanyagcellás járművek közül a legjobb helykínálattal büszkélkedhet,. A teljesen sík padlójú csomagtartó VDA norma szerint mért kapacitása 461/1466 liter.