Új generációs akkumulátoros járművek sorát mutatja be a Toyota 3 éven belül

Az akkumulátor az akkumulátoros elektromos autók (BEV) szíve. Ahogy a szív pumpálja a vért a testen keresztül, az akkumulátor áramot ad a járműnek. Ahogy a Toyota a következő generációs BEV modellek 2026-os bevezetésére törekszik, a vállalat az akkumulátorokat is új technológiákkal emeli magasabb szintre, hogy megfeleljen az ügyfelek elvárásainak. A jelenleg elterjedt folyékony lítium-ion akkumulátorok nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek majd a négyzet alakú akkumulátorok energiasűrűségének javításával – ezen a területen a Toyota nagy tapasztalattal rendelkezik. Ezen túlmenően a HEV-ekhez kifejlesztett bipoláris szerkezet BEV-kben való alkalmazásával bővítik a kínálatukat, hogy ügyfeleik számára különféle lehetőségeket biztosítsanak, az olcsó, népszerű akkumulátoroktól a még nagyobb teljesítményre törekvő akkumulátorokig. Ezenkívül a szilárdtest-akkumulátorok, amelyeket nagyon vár már mindenki, végre az akkumulátoros elektromos autókban való felhasználás gyakorlati alkalmazási fázisába lépnek. Versenyképes akkumulátorok teljes választéka fogja támogatni a Toyota akkumulátoros elektromos autóinak fejlesztését a jövőben.

KAPCSOLÓDÓ ÁBRÁK, TÁBLÁZATOK, FOTÓK >>>

1. Következő generációs akkumulátorok: Teljesítményorientált verzió

  • A 2026-ban bemutatkozó következő generációs BEV hatótávja 1000 km lesz. Négyszögletes akkumulátort fejlesztenek a teljesítményre összpontosítva.
  • Az akkumulátor energiasűrűségének növelése mellett a hatótávolság növelésére törekednek a járművek hatékonyságának javításával, például az aerodinamika fejlesztésével és a tömegcsökkentéssel. Ugyanakkor 20 százalékkal csökkentik a költségeket a jelenlegi bZ4X-hez képest, és gyorsabb töltést – 20 perc vagy kevesebb (10-80%) – ígérnek.

2. Következő generációs akkumulátorok: Népszerűsítést szolgáló verzió

  • A Toyota jó, alacsony költségű akkumulátorokat is fejleszt, amelyek hozzájárulnak a BEV-k elterjedéséhez és terjeszkedéséhez, hogy vásárlóinak változatos akkumulátor-választékot kínáljanak.
  • A bipoláris szerkezetű akkumulátort, amelyet az Aqua és a Crown hibrid járművekben használtak, a BEV-ekben is alkalmazzák majd. Az akkumulátor olcsó lítium-vas-foszfátot (LFP) használ alapanyagként, és várhatóan 2026-2027 között kerül kereskedelmi forgalomba.
  • Céljuk a jelenleg kapható bZ4X-hez képest 20 százalékos hatótáv-növekedés, 40 százalékos költségcsökkentés és gyors, 30 perces újratöltés (10-80%). Emellett fontolgatják a népszerű áron kínált BEV modellekbe való beszerelését.

3. Bipoláris lítium-ion akkumulátor: nagyteljesítményű változat

  • Az akkumulátor „népszerűsítő változatának” (2) kifejlesztésével párhuzamosan 2027-2028-ban forgalomba kerül egy nagyteljesítményű akkumulátor is, amely a bipoláris szerkezetet magas nikkeltartalmú katóddal kombinálja a további fejlődés érdekében.
  • Még nagyobb teljesítményre lesz képes, mint a négyzet alakú akkumulátor (1) „teljesítményorientált változata”, 10 százalékkal nagyobb hatótávolságot, 10 százalékos költségcsökkenést és 20 perces vagy rövidebb gyorstöltési időt (10-80%) ígérve.

4. Szilárdtest akkumulátorok BEV-ekhez

  • Miután felfedezett egy technológiai áttörést, amely legyőzi az ilyen típusú akkumulátorok tartósságának régóta fennálló kihívását, a vállalat felülvizsgálja a hagyományos HEV-k bevezetését, és felgyorsítja a BEV-k akkumulátorának fejlesztését, amivel szemben az elvárások nőnek.
  • Jelenleg a tömeggyártás módszerét fejlesztik, 2027-2028-ra törekednek a kereskedelmi forgalomba hozatalra.
  • 20 százalékos javulást várnak az hatótávolság tekintetében az 1. pontban ismertetett négyzet alakú akkumulátor teljesítményorientált változatához képest, miközben a költségeket vizsgálják a 10 perces vagy annál rövidebb gyorstöltési időt célozva (10-80%). Emellett a jövőre való tekintettel egy még magasabb szintű változat kutatás-fejlesztése is zajlik. Ez az 1-es pontban ismertetett egységhez képest 50 százalékos javulást kíván elérni a hatótávolságban.