Vajon a legjobb hibridek csatájában legyőzhető a Prius?
A Consumer Reports a tíz legtakarékosabbnak tartott hibrid személygépkocsi valós körülmények közötti fogyasztását vetette össze. A Toyota és a Lexus modelljei adták a mezőny felét.
1,8 liter 100 kilométeren: ennyi a Toyota Prius Prime (Európában Toyota Prius Plug-in Hybrid) hivatalos átlagos üzemanyag-fogyasztása, ha teljesen feltöltött akkumulátorral indulunk útnak. A gyári értékeknek azonban a legritkább esetben szabad hinni: a Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi szervezet ötven, zömében hibrid személygépkocsi üzemanyag-fogyasztását ellenőrző, monstre közúti tesztjében a hálózatról tölthető hibrid Toyota még ennél is jobb 1,77 (!) literes átlagot ért el.
A tesztelők azonban nem ezt, hanem a (minősítő szervek által sajnos nem vizsgált) normál fogyasztást vették figyelembe. Ennek során fele részben városi, fele részben autópálya-használat során 4,7 literes átlagot mértek a Consumer Reports precíziós műszerei, ezzel a Top10-es lista harmadik helyére került a 121 lóerős hibrid szedán.
Az első helyen fej-fej mellett küzdött a Toyota Prius és a Hyundai Ioniq hagyományos (nem plug-in) kivitele. Mindkét modellnél 4,52 literes átlagot regisztráltak, ám mivel a koreai modellnél ez jelentősen (+5,12%) meghaladta a gyár által megadott értéket, míg a Toyota gyakorlatilag hivatalosan is ennyit (4,5 l/100 km) fogyaszt, a negyedik generációs Prius bizonyult a belső égésű motorral szerelt személygépkocsik fogyasztási királyának.
A tíz modellből álló mezőnybe további két Toyota (a Prius C és a kombi Prius V – Európában Prius+), valamint a Lexus CT 200h került be. Örvendetes ugyanakkor, hogy a Toyota által kifejlesztett és úttörőként elterjesztett technológia egyre szélesebb körben kezd teret nyerni, és más gyártók is ráébrednek, hogy a fenntartható mobilitás megnyugtató jövője felé a hibrideken át vezet az út.
A Consumer Reports 2017-es személygépkocsi üzemanyag-fogyasztási tesztjének első tíz helyezettje
Motor / Teljesítmény | Mért érték | Gyári érték | Eltérés (%) | |
Toyota Prius | 1,8 / 121 LE | 4,52 | 4,5 | 0,44% |
Hyundai Ioniq | 1,6 / 139 LE | 4,52 | 4,3 | 5,12% |
Toyota Prius Prime | 1,8 / 121 LE | 4,7 (*1,77) | — (*1,8) | -1,67% |
Kia Niro | 1,6 / 139 LE | 5,47 | 4,8 | 13,96% |
Toyota Prius C | 1,5 / 99 LE | 5,47 | 5,1 | 7,25% |
Chevrolet Malibu Hybrid | 1,8 / 124 LE | 5,74 | 5,1 | 12,55% |
Toyota Prius V | 1,8 / 134 LE | 5,74 | 5,7 | 0,70% |
Lexus CT 200h | 1,8 / 134 LE | 5,88 | 5,6 | 5,00% |
Ford Fusion Hybrid | 2,0 / 188 LE | 6,03 | 5,6 | 7,68% |
Hyundai Sonata Hybrid | 2,0 / 199 LE | 6,03 | 5,9 | 2,20% |
*Városi fogyasztás teljesen feltöltött akkumulátorral.
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/08/17/toyota-prius-plug-vilag-legnepszerubb-elektromos-jarmuve/