Visszatér az Alfa Romeo legenda
Egyedi műszaki jellemzők, funkcionális stílus
Az új Giulia GTA kifejlesztése során az Alfa Romeo mérnökei az aerodinamika tökéletesítése és a még kiválóbb vezethetőség mellett mindenekelőtt a tömeg csökkentésére összpontosítottak, méghozzá ugyanazokat az irányelveket követve, amelyeket az 1965-ös Giulia GTA esetében is alkalmaztak.
Az aktív aerodinamikai jellemzők tökéletesítésével megnövelték a leszorítóerőt. Az ezen megoldások kivitelezéséhez szükséges technikai ismeretek közvetlenül a Forma-1-ből származnak, kiaknázva a Sauber Engineering-gel folytatott együttműködést, és felhasználva a Sauber arodinamikai csomagját. Ugyanezt az eljárást alkalmazták az oldalsó kötények, az egyedi hátsó légterelő, valamint az aktív első splitter kialakítása során. A titán kipufogót középen, a szénszálas hátsó diffúzorba integrálva vezették ki.
Ez az Akrapovič rendszer éppúgy vadonatúj, mint azok a központi anyás, 20 colos keréktárcsák, amelyeket korábban soha nem láthattunk szedánra szerelve. A tökéletes nagysebességű vezethetőség érdekében elöl-hátul 50 mm-rel megnövelték a nyomtávot, valamint új rugókat, lengéscsillapítókat és perselyeket fejlesztettek ki.
A GTAm esetében a végletekig optimalizálták az aerodinamikát: nagyobb splittert és szénszálas kompozit hátsó szárnyat szereltek fel, amelyek együtt nagy sebességnél is tökéletesen kiegyensúlyozott leszorítóerőt eredményeznek. Ami a dinamikát illeti, a teljes egészében alumínium építésű, 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo erőforrás teljesítménye a Giulia GTA fedélzetén az Alfa Romeo mérnökei által elvégzett, aprólékos finomhangolásnak köszönhetően eléri az 540 lóerőt. Ugyanez a csapat optimalizálta az összetéveszthetetlen hangú, új Akrapovič kipufogórendszert.
Az utastérben számos egyedi részlet ejt bámulatba: a műszerfalat, az ajtópaneleket, a kesztyűtartót, az oldalsó tetőoszlopokat és az ülések központi sávját Alcantara® borítja. Még több Alcantarával találkozhatunk a GTAm kivitelen: a kiszerelt hátsó üléspad helyét teljes egészében kárpitozott üreg foglalja el, ahol formázott rekeszek szolgálnak a bukósisakok és a tűzoltó berendezés elhelyezésére. Az új matt karbon betétek műszaki jellegű, mégis elegáns esztétikumot teremtenek. Nem csak ez teszi azonban különlegessé az új GTAm belső terét: hiányoznak az ajtópanelek, valamint a hátsó ülés, a kilincseket pedig szíj helyettesíti, ami ugyanúgy az autóversenyzés világát idézi, mint a beépített bukókeret.
Kimagasló tömeg/teljesítmény arány
A motorteljesítmény azonban önmagában kevés a kivételes menetteljesítményekhez. A mérnökök aprólékos munkával faragták le a GTA tömegét; a végeredmény pedig túlzás nélkül lenyűgöző. Összesen nem kevesebb mint 100 kilogrammal csökkentették az autó tömegét. Ehhez szénszálas kompozitokból készítették el a kardántengelyt, a motorházfedelet, a tetőlemezt, az első lökhárítót, az első kerékíveket és a hátsó kerékív-betéteket, valamint a hatpontos Sabelt biztonsági övekkel szerelt sportülések héját.
Alumíniumból készült továbbá a motor, az ajtók és a felfüggesztés elemei; valamint számos egyéb alkatrésznél alkalmaztak kompozit anyagokat. Az oldalablakok és a hátsó szélvédő kerete például a motorsport világából származó, további tömegcsökkentést eredményező polikarbonátból (Lexan) készült. Az autó tömege így mindössze 1520 kg, ami az 540 lóerőre növelt motorteljesítménnyel együtt 2,82 kg/LE tömeg/teljesítmény arányt eredményez. Ez a kiváló viszonyszám nem mindennapi menetdinamikával ruházza fel a Giulia GTA-t. Rajtautomatikájának köszönhetően az autó álló helyzetből villámgyorsan: mindössze 3,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A kétüléses Giulia GTAm teljesen alkalmas a közúti közlekedésre, ahol szénszálas első splitterrel és nagyobb hátsó légterelővel hirdeti a felülmúlhatatlan sportosságot. Az azonos motorteljesítményű GTA verzióból hiányzik a hátsó bukókeret, helyette négy ülést találunk a belső térben. A GTA első és hátsó légterelőjét mindennapi, közúti használatra optimalizálták, az ajtópanelek, az ülések és az ablakok a Giulia Quadrifoglióból származnak. Az eredmény: egy teljes használati értékű, hamisítatlan szupersportkocsi.
Ötszáz szerencsés vásárló kiváltsága…
Az Alfa Romeo Giulia GTA és annak még extrémebb kivitele, a Giulia GTAm összesen 500 példányban készül majd. Ezek a sorszámozott, tanúsítvánnyal ellátott modellek ugyanúgy a világ legkeresettebb gyűjtői darabjai közé tartoznak majd, mint 1965-ös előfutáruk. Nagyszerű megjelenésük mellett kifinomult műszaki megoldásokkal is rendelkeznek, így készen állnak arra, hogy lenyűgöző teljesítményüket maradéktalanul gazdájuk rendelkezésére bocsássák.
Ahogy a Giulia GTA és Giulia GTAm modellek, a hozzájuk társuló, személyre szabott ügyfélélmény is rendkívül exkluzívnak ígérkezik: az ötszáz szerencsés vásárló semmihez sem fogható, hamisítatlan Alfa Romeo bánásmódban részesül majd. Az előfoglalási időszakot követően – amely ezennel hivatalosan is megnyílik, és az 500. autó lefoglalásával azonnal véget is ér – minden egyes vásárlóval egy számára kijelölt márka-nagykövet veszi fel a kapcsolatot, aki a megrendeléstől kezdve az átadásig végigkíséri a gondjaira bízott ügyfelet. Az ügyfélélménynek azonban ezzel még távolról sincs vége. A szerencsés tulajdonosok egy személyre szabott élménycsomaggal is gazdagabbak lesznek: ez egy különleges GTA kivitelű Bell bukósisakot, egy Alpinestars öltözékcsomagot (versenyoverall, kesztyű és cipő), valamint a GTA vagy GTAm makulátlan megjelenéséről gondoskodó, személyre szabott GoodWool autóponyvát tartalmaz. A rajongókat lelkesítő, további tartozékok és kiegészítők mellett az Alfa Romeo ügyfélélménynek része egy vezetéstechnikai képzés is, az Accademia di Guida Alfa Romeo szervezésében.