Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A kihívások és a sikeres felújítások éve volt 2021

Posted on 2021.12.31.2022.04.28. By AztaCARom

Sokéves tartozásait törlesztette Budapest azzal, hogy 2021-ben több halaszthatatlan felújítást is elindított. Szemünk előtt születik újjá nemzetünk egyik jelképe, a Lánchíd, napról napra szépül Magyarország egyik legforgalmasabb csomópontja, a Blaha Lujza tér. Ezek mellett pedig számos egyéb fontos projekt is megvalósult a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában az idén.

Ellentmondásos évet hagy maga mögött a Budapesti Közlekedési Központ. Ellentmondásos, hiszen a koronavírus-járvánnyal járó nehézségek és a finanszírozással kapcsolatos kedvezőtlen külső körülmények ellenére több jelentős beruházást is sikerült elindítani és lezárni 2021-ben. Idén olyan felújítások is indultak Budapesten, amelyek évtizedekre meghatározzák a főváros arculatát. Mindeközben a kerületekkel együttműködve olyan munkák is megvalósultak, amelyek rendkívül hasznosak az adott térségben élőknek.

Kattints ide, és hallgass podcastokat!

Igényes, új karaktert kap a Blaha Lujza tér

Ötvenöt év után újul meg Budapest egyik legforgalmasabb, jelentős történelmi és szellemi örökségű csomópontja, illetve találkozóhelye, a Blaha Lujza tér. A vállalkozási szerződést idén júniusban írta alá a BKK, ennek köszönhetően még a nyáron elkezdődhetett a munka Budapest ikonikus terén.

A beruházásnak köszönhetően nemcsak a tér felszíne, hanem az aluljáró felső födémszigetelése és a fölötte lévő útpálya is megújul. A Blaha Lujza tér egységes arculatú, a mai városi használati igényeket kielégítő belvárosi közösségi térré alakul a belső részen gyalogosbarát találkozóhelyekkel, egy burkolatból fellövellő szökőkúttal, karfás székekkel. A megújult téren 1000 négyzetméter új zöldfelületet alakítanak ki, és 78 új fát ültetnek.

A Blaha Lujza tér felújítása és – kapcsolódó fejlesztésként – a Somogyi Béla utca korszerűsítése várhatóan 2022 végén zárul.

Éveket kellett várni, most végre elindult a Lánchíd felújítása

Idén kezdődött Magyarország egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének a korszerűsítése is. 32 évvel a legutóbbi munkák után a Lánchíd felújítását a nemzeti örökség tisztelete követeli meg. Az átkelő tavasszal indult korszerűsítése egész évben ütemezetten és a tervek szerint haladt.

Júniusban zárták le a dunai átkelőt és annak környezetét a forgalom elől, hogy aztán elindulhasson a tényleges kivitelezés. Egy hónappal később kezdődött az elöregedett vasbeton pályaelemek felszeletelése, amelyeket darabonként emeltek ki a helyükről. Helyettük új acél pályatáblákat szállítottak a helyszínre, ezeket toronydaruval emelték a hídra. Augusztusban elkezdődött a hídfőket díszítő kőoroszlánok restaurálása is, az ősz első hónapjára pedig elkészült az első felújított láncszakasz, amelyen már látszik a híd megújult színe.

Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart.

Újjászületik a pesti Duna-part

A Főváros és a BKK célja, hogy a pesti alsó rakparton csökkenjen az autók dominanciája, és növényekkel beültetett közpark jöjjön létre. Ennek első lépései már az idén megtörténtek.

Az id. Antall József rakpart hónapokig tartó felújítása június 7-én kezdődött. Augusztusban kiváltották a gázvezetékeket, szeptemberben új útvíztelenítő rendszert építettek, majd elmozdították a Markó utcai rámpát és a megtámasztását szolgáló támfalat, hogy biztosítsák az új gyalogos sétány és a közút megfelelő szélességét. A végső határidő előtt két héttel befejeződtek az átépítési munkák az id. Antall József rakpart Parlament és Margit híd közötti szakaszán, december 13-tól, hétfőtől már gyalogos sétány várja az arra járókat.

Az átépítéssel párhuzamosan halad még a főváros egyik legrosszabb állapotú vízvezeték-főnyomócsövének cseréje is. A víznyomócső-rekonstrukciós munkák után kezdődhet a kivitelezés a RAK-PARK projektben, amely a pesti Duna-part Kossuth Lajos tértől Fővám térig tartó szakaszának élhetőbbé tételét célozza meg.

Élhetőbbé tesszük Budapestet:
gőzerővel zajlottak a különböző útfelújítások is

A szűkös anyagi források ellenére a BKK elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett. A nagyszabású, hosszabb ideig tartó korszerűsítési munkákkal párhuzamosan számos egyéb rekonstrukció is zajlott a társaság beruházásában:

• az újpesti Rózsa utcában,

• a rákospalotai Deák utcában, valamint

• az újbudai Péterhegyi úton;

• megújult a zuglói Csömöri utat és az újpalotai Drégelyvár utcát összekötő felüljáró;

• elkészült a Baross utca–Szabó Ervin tér–Üllői út nyomvonalon a felsővezeték-hálózat fejlesztése, illetve

• utolsó szakaszába lépett az angyalföldi Göncöl utca felújítása, és

• az 50-es villamosvonal dél-pesti megállóinak korszerűsítése.

Jövőre sem állnak le a fejlesztések: megújul és biztonságosabb lesz a VI. kerületi Podmaniczky utca. Az útfelújítási program eleme még az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti szakaszának felújítása, illetve a Mester utca Ferenc körút és Haller utca közötti szakaszának korszerűsítési terve. Eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása után 2022-ben indulhat a zuglói Vezér utca, valamint az újpalotai Erdőkerülő utca és Zsókavár utca felújítása is.

Budapesti Közlekedési Központ

Hírek Tags:#facefollowme, #facefollowmeplease, #followme, #followmenow, #followmeplease, #instafollowme, #instafollowmenow, #instafollowmeplease, #KariGeri, #KariGeri Duna-part, #KariGeri rakpart, #KarigeriDuna-part, #KariGeriKerékpársáv, #karigerikerékpársugárút, #karigerilótetü, #karigerirakpart, ☮, 1-es, 1-es villamos, 1-es vonal, 105, 105-ös, 105-ös autóbusz, 105-ös busz, 115-ös, 115-ös autóbusz, 115-ös busz, 15-ös, 15-ös autóbusz, 15-ös busz, 16, 16-os, 16-os autóbusz, 16-os busz, 178-as, 178-as autóbusz, 178-as busz, 19-es, 19-es villamos, 2-es, 2-es villamos, 3-as metró, 30 kilométer/órás sebességkorlátozás, 41-es, 41-es villamos, 69-es, 69-es villamos, 916-os, 916-os autóbusz, 916-os busz, 990-es, 990-es autóbusz, 990-es busz, A-Híd Zrt., acél, acél pályatáblák, acél-pályaszerkezet, agyament, ágyúgolyó, Akadémia, alagút, állvány, állványépítés, állványozás, állványzat, alsó rakpart, aluljáró, Andrássy út, Antall József rakpart, Apáczai Csere János utca, aprólékos munka, Arany János utca, araszolás, átépítés, átkelőhajó, autóbusz, autósszopató mintaprojekt, b@sszameg, balesetveszélyes, BFK Budapest Fejlesztési Központ, BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt., Bibó István, biciklis, BKK, BKK járatai, BKK Zrt, BKK Zrt., BKK-busz, BKK-buszok, BKK-járat, BKK-járatok, BKV, BKV Zrt., Blaha Lujza tér, böfögés, bointás, Bolla Tibor, bomba, bontás, bontják a híd pályaszerkezetét, bontják a pályaszerkezetet, Boráros tér, BRFK, bringás, Budai alsó rakpart, Budapest Fejlesztési Központ, Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala, Budapesti Közlekedési Központ, Budapesti Közlekedési Központ Zrt, Budapesti Közlekedési Központ Zrt., Budapesti Műszaki Egyetem, Budapesti Rendőr-főkapitányság, büdösszájúak, busz, buszmegálló, buszsáv, CAF, CAF villamos, CAF-szerződés, CAF-villamos, Clark Ádám tér, cölöp, cölöpözés, cölöpözőgép, covid, Covid-parti, csakabringások, csakakerékpárosok, csúcs, csúcsforgalom, Dávidka, debil, Demszky Gábor, Dombóvári út, Donáth Anna, Dorosz Dávid, Draskovics Tibor, Dráva utca, dugó, Duna, Duna-part, egyeztetés, egymásra mutogatás, éjszakai autóbusz, éjszakai busz, éjszakai járat, elégedetlen, életveszélyes, élhetetlen, elkötelezett, elkötelezettség, elmebeteg, előkészítő munkák, előkészület, előkészületek, Eötvös tér, értékelés, fasor, fejlődés, felelőtlenség, felszeletelés, felújítás, felújítások, Fendrik László, fertőzésveszély, fideSS, Fidesz-KDNP, fityesz, Fő utca, Föld napja, folgen, follow me, Főpolgármesteri Hivatal, forgalomba állt, forgalomcsillapítás, forgalomcsillapítások, forgalomkorlátozás, forgalomkorlátozások, Fővám tér, Fővárosi Főpolgármesteri Hivatal, Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, függesztett állványzat, Fürjes Balázs, Gulyás Gergely, gyalázat, gyalogos, gyalogos sétány, gyereknap, gyermeknap, hajózási zárlat, halálos baleset, Halász utca, Hegyalja út, helyére került, hídfő, hosszú, hosszú CAF-villamos, https://www.instagram.com/egyszermarlattamautot/, hülye, id. Antall József rakpart, ideiglenes forgalomkorlátozás, ideiglenes forgalomkorlátozások, ideiglenes kerékpársáv, ideiglenes útvonal, ideiglenesnek mondott, Idősebb Antall József rakpart, IQ-light Németh Szilárd, járműpark, Jászai Mari tér, javaslat, Jégverem utca, káosz, karácsony, Karácsony Gergely, Karácsony Geri, KariGeri, kerékpáros, kerékpársáv, kezdődik a tényleges munka, kiemelés, kísérleti mikroMobilitási Pont, kö(s)zbeszerzés, kőoroszlán, kőoroszlánok elszállítása, köpködés, körforgalom ideiglenes átépítése, környezetszennyezés, környezetszennyező, környezetszennyező mintaprojekt, Kossuth Lajos tér, Kossuth tér, kösz beszerzés, köszbeszerzés, közbeszerzés, közbeszerzési eljárás, közbeszerzési felhívás, Közbeszerzési Hatóság, középsziget, közlekedés, közösségi közlekedés, Lánchíd, Lánchíd felújítás, Lánchíd felújítása, Lánchíd oroszlánjai, Lánchíd utca, Lánchíd-felújítás, Lánchíd-tender, Láng Zsolt, légszennyezés, lezárá, lezárás, lezárták, lölőke, M2, M2-es, M2-es metró, M3 metrófelújítás, Magyar Autóklub, MAHART, Március 15. tér, Margit híd, mașină, második világháborús bomba, második világháborús robbanótest, megalapozott, megújul a MOL Bubi, megújulás, mellébeszélés, Mercedes-Benz Conecto, Mercedes-Benz Conecto autóbusz, Mercedes-Benz Conecto busz, mesterséges dugó, mészáros, mészáros és mészáros, metró, metrófelújítás, mikroMobilitási Pont, MOL Bubi, MOL Bubi bicikli, MOL Bubi felhasználó, MOL Bubi felhasználók, MOL Bubi gyűjtőállomás, MOL Bubi kerékpár, MOL Bubi közbringarendszer, MOL Bubi megújítás, Molnár Zsolt, monitorozás, Moszkva sétány, MSZP, munkahelyi baleset, mutogatás, mutyi, mutyis és mutyis, Nádor utca, narancs, nasledovať, Németh Szilárd, odată ce am văzut o mașină, öntörvényű, orbánc, oroszlán, oroszlánszobor, ötlet, pályaszerkezet, pályatábla, pedofilok, pénz, Pesti alsó rakpart, pesti rakpart, Pityesz, rajz, RAK-PARK, RAK-PARK projekt, rakpart, rakpart #KariGeritése, rakpart felújítás, rakpart lezárása, rakpart zöldítése, rakparti víznyomócső rekonstrukció, rakpartok fejlesztése, rakpartok közlekedési rendje, ráncfelvarrás, rekord, restaurált kőoroszlán, rettenetes, rohadtnarancs, rossz állapotú.tarlós, Schanda Tamás, sebességkorlátozás, Solaris–Škoda, Solaris–Škoda troli, Solaris–Škoda trolibusz, szabályokat nem ismerő, szabálytalan, szakmai javaslat, szakmai ötlet, szándékos veszélyeztetés, Széchenyi felső rakpart, Széchenyi István tér, Széchenyi lánchíd, Szézadvég, szivatás, Szőke Gábor, szopatás, Tarlós István, Tarlós pityesz, teléjes lezárás, teljesen lezárták, tényleges munka, terelés, természetkárosítás, tiborc, tipp, tíztonnás, tömegközlekedés, tömegközlekedési covid-parti, török kori ágyúgolyó, toronydaru, tragédia, tragikus baleset, Transparency International, troli, trolibusz, Tüttő Kata, tűzijáték, tűzijáték ára, tűzszerész, tűzszerészeti munkák, új MOL Bubi bicikli, új pályatábla, urmări, útszűkület, válságkezelés, vasbeton, végleges lezárás, véglegesen élhetetlenné teszi, vehicul, veszélyes, világháborús bomba, világháborús robbanótest, villamos, Vitézy, Vitézy Dávid, vitya, víznyomócső, Wekerle Sándor utca, Wintermantel Zsolt, следовать, слідувати, לעקוב אחרי, का पालन करें, ปฏิบัติตาม

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Sosincs túl későn
Next Post: Egymást érték az összekapcsolódó bringásbarát beruházások 2021-ben is

Kapcsolódó cikkek

  • Élő szerződés alapján nyújt szolgáltatást a Volánbusz Hódmezővásárhelyen Hírek
  • Október 25-én sztrájk miatt nem közlekedő Volán járatok Ctrl+C - Ctrl+V
  • Debrecenben nyílt az első magyarországi Cupra Garage Ctrl+C - Ctrl+V
  • Casco Rallye Classic Ctrl+C - Ctrl+V
  • A 2022-es Honda Gold Wing váza és futóműve Bemutató
  • Szabó Zalán továbbra is a dobogó csúcsán Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Több tucat előadással várja az érdeklődőket a Nyíregyházi Egyetem
  • Számviteli szabadulószoba és jövőkutatás is lesz a Corvinuson a Kutatók éjszakáján
  • Már 10 mozifilmre költöttek 1 milliárdnál többet a magyar nézők
  • Ismét kereskedelmi nívódíjat nyert a PENNY!
  • Mi a csoda? Egész napos élménykavalkáddal vár a Múzeumkertben az ingyenes PONT Fesztivál
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.26.) –  Morgan Super 3
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató
  • V-Strom 800DE – „Jött, látott és győzött!” Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT